kalendarz triathlon

Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Jesteś tu nowy? Tutaj znajdziesz zasady pisania postów i możesz się przywitać! Dodatkowo jeśli masz jakieś pytania i nie wiesz od czego zacząć swoją przygodę z triathlonem to miejsce jest dla Ciebie.

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez lola » 14-02-2018, 16:53

To jest ekipa - czlowiek chcial kupic zegarek, to sprzedali mu rower :).
Pisal juz ktos o pomiarze mocy :)?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
lola
 
Posty: 471
Dołączył(a): 03-05-2014, 08:27
Lokalizacja: DSR

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez Bartek » 16-02-2018, 13:34

dobrze, że trisuiutu jeszcze kolega nie szukał bo by miał nową piankę i czepek :p
nindża nie może być mientka :D
5 km 28.40
Sprint Habdzin 1.35.10
Olimp 5150Warsaw 2.58.26
1/4 GIT Piaseczno 3.30.23 (ale po T2 1.50 :D)
Avatar użytkownika
Bartek
 
Posty: 1902
Dołączył(a): 05-04-2011, 13:14
Lokalizacja: warszawa/piaseczno

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez robertino » 16-02-2018, 13:49

::))


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1681
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez Talon » 01-03-2018, 10:42

Dzięki za wszelką pomoc,
nadszedł ten czas, żeby ustrukturyzować mój trening.

Cały luty trenowałem kazdego dnia jedna dyscyplina. Teraz chciałbym ułożyc już plan pod połówke - we wrześniu.
Czas na trening to ok 12-14h/tydzień.

Pytanie czy gdzies mogę znaleźć plan pod siebie, coś na zasadzie dedykowanego? Co prawda przechodzę, przeż biblie ale jest to dla mnie dalej dość spora zagwozdka.
Trener (nie mam tu a myśli basenu bo tutaj mam) z racji dużych kosztów i mojego poziomu zaawansownaia raczej odpada , widziałem, że z reguły współpraca na min 3 miesiące a ja potrzebuje tylko planu. Nie mam problemu z motywacją, ważne jednak żebym robił to z głową i miał jakiś draft tego jak ma to wyglądać.

Może warto wspomóc się jakimś programem - TrainerRoad?
Zaczynając od najsłabszej (zdecydowanie) dyscypliny wygląda to tak pływanie(dramat) następnie rower i na końcu bieganie.
Avatar użytkownika
Talon
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25-01-2018, 11:11

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez Alex » 01-03-2018, 11:28

Przetrawiasz biblię i układasz coś pod siebie albo korzystasz z gotowca:

http://tricarbon.pl/ksiazka-triathlon-p ... Fitzgerald

Plany treningowe na różne dystanse oraz dla różnych poziomów wytrenowania.
Jak połówka we wrześniu to uderz wcześniej na 1/4. Potraktuj jako start testowy.
Avatar użytkownika
Alex
 
Posty: 253
Dołączył(a): 05-07-2013, 12:42

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez karolman » 01-03-2018, 11:57

Wiele osób chwali sobie plany z Trainer Road. Prześledź niektóre wątki, które to opisują. Ja również od października robię rower z TR i bardzo mi leży ta metodologia. Do tego dołączam plan biegowy wcześniej ułożony i wkomponowany pod tri. Pływanie pięta achillesowa, ale coś tam zaczyna się ogarniać.
W TR masz oprócz planów rowerowych wskazówki odnośnie biegania i pływania. 12 dolców miesięcznie za taką pomoc nie jest wygórowaną ceną :) Warto się nad tym pochylić
Avatar użytkownika
karolman
 
Posty: 672
Dołączył(a): 27-02-2017, 18:01
Lokalizacja: Koszalin

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez Talon » 01-03-2018, 12:56

To teraz pytanie własnie,
bo jak przechodze przez tematy dotyczace mojego problemu z treningiem to przewija się TrainerRoad (podobno średnie pływanie) z Fitgeraldem.
Coś lepsze, czy beż różnicy?
Avatar użytkownika
Talon
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25-01-2018, 11:11

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez karolman » 01-03-2018, 13:12

nie jestem specem od pływania, ale czy średnie pływanie proponuje plan w TR ? Nie wiem. Rzuć okiem na to:

TUESDAY
Swim Base + VO2max + Speed Intervals (2450m)
Warm-Up 350m Easy, RPE4; 8x25m FS Drills w/ 10s rest between drills; 6x100m Easy-Moderate, RPE6 w/ 5s rest between intervals; 8x75m Hard, RPE9 w/ 45s rest between intervals; 6x25m Sprints, All-Out, RPE 10 w/ 20s rest between sprints; 8x25m SK drills w/ 15s rest between drills; Cool-Down 350m easy, RPE4

FRIDAY
Swim Threshold + Speed Intervals (2300m)
Warm-Up 350m Easy, RPE4; 8x25m S drills w/ 10s rest between drills; 5x200m Moderate-Hard, RPE8 w/ 30s rest between intervals; 4x50m Sprints, All-Out, RPE 10 w/ 20s rest between sprints; 8x25m K&R drills w/ 15s rest between drills; Cool-Down 350m easy, RPE4

SUNDAY
Continuous Base Swim (2400m)
Warm-Up 300m Easy, RPE 4; 1800m Easy-Moderate, RPE 6; Cool-Down 300m easy, RPE 4

To tylko przykład z fazy rozbudowy do Half Ironman, poziom Medium
Avatar użytkownika
karolman
 
Posty: 672
Dołączył(a): 27-02-2017, 18:01
Lokalizacja: Koszalin

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez hadwao » 01-03-2018, 14:06

Kiedyś uważałem, że pływanie w TR jest średnie, na dzisiaj uważam, że dla amatora ten plan nie jest zły. Niestety z planami pływackimi jest jeden zasadniczy problem - są bardzo enigmatyczne, bo co to znaczy płyń na 80% - każdy tu rozumie coś innego. Kolejny problem to wyrażanie się jednostkami typu 5x200m - na pewnym poziomie 5x200m to jest już solidna jednostka, dla wprawnego pływaka nawet popłynięcie tego na progu to trochę mało.

Ogólnie dochodzi jeszcze problem trzymania się planu - w planie pływackim 5x100 popłynięte na przerwie 10s to zupełnie co innego niż popłynięte na przerwie 20s.

Jeśli poważnie myślisz o pływaniu to proponował bym pływanie wg SwimSmooth, bo ważniejsze zadania mają wyrażone w CSS (taki pływacki odpowiednik FTP), tylko że do takiego pływania potrzebny jest niestety tempotrainer albo w wersji minimum silna wola i stoper.

Ewentualnie za jakiś miesiąc będę testował aplikację przeznaczoną dla pływaków - jak Cię temat zainteresuje i spełniasz kryteria to daj znać. Będzie plan oparty o teorie SwimSmooth dostosowany do możliwości pływaka + prowadzenie za rączkę po treningu za pomocą wskazówek audio. Więcej tutaj: viewtopic.php?f=28&t=10366
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez Talon » 01-03-2018, 16:33

Złe się wyraziłem. Średnie „podobno” pod katem progresu i tego co pisze @hadwao
Zreszta jego post miałem tez na myśli z innego tematu. ;)
Ponadto w sumie dla mnie treningi pływackie i tak będą odbywały się głównie pod okiem trenera bo na dany moment jest po prostu dramat i można przyjąć ze nie pływam..
Zdecyduje się chyba na książkę póki co, chyba ze ktoś wskaze jakieś znaczne przewagi TR.

@hadwao chętnie bym wziął udział ale powyższe jest tez odpowiedzią - ja aktualnie noe pływam z prędkością która wskazałeś jako kryterium.
Avatar użytkownika
Talon
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25-01-2018, 11:11

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez hadwao » 01-03-2018, 17:35

Jak chcesz się dowiedzieć czegokolwiek o treningu pływackim to polecam książkę Swim Smooth lub ich stronę / aplikację. To są jedyne znane mi źródła w których jest "mięso". A przez mięso rozumiem, że masz jak krowie na rowie napisane z jaką prędkością powinieneś pływać i ile na danym poziomie.

Plany TR są ok bo są proste, zakładają właściwe zakres tempa (chyba) i ogólnie są przeznaczone do samodzielnego wykonania, tj nie ma w nich złożonych zadań technicznych etc.
Plany TR mają tą wadę, że są bardzo "interpretowalne" i nie uwzględniają poziomu pływaka. Przykładowo zadanie progowe u pływaka pływającego 8:00 powinno mieć około 1200m, ale już u takiego pływającego sub 7:00 powinno mieć 1600m (bo liczy się tak na prawdę czas płynięcia na progu a nie dystans - tak samo jak w bieganiu zadanie progowe podaje się w minutach nie km). W planach TR nie ma ani wyraźnych temp, ani dostosowania dystansu do pływaka.

Ergo - plan TR jest dobry jak jesteś w okolicach 7:30/400m i znasz tempa w jakich powinieneś pływać easy/moderate/hard itd. A to sprowadza się do tego, że zapewne nie wykonasz tego treningu w takiej formie jaki zakładała osoba go pisząca, a jak pływasz do tego bardzo słabo, to te plany mają zbyt duże objętości dla Ciebie. Tj. nie utrzymasz na tych dystansach założonych temp, bo raczej słabo widzę abyś na treningu przepłynął 16x100 progowo jak na przykład pływasz 9min/400m.

Także ten tego - kup książkę i walcz. Alternatywnie w mojej aplikacji znajdziesz w przyszłości plany dostosowane do słabszych pływaków + wyliczone tempa w jakich powinni pływać odcinki. Ale to niestety dopiero za jakieś 2 msc, więc raczej już na przyszły sezon ;-(
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez Talon » 01-03-2018, 18:51

Jasne, tak tez zrobie. Doceniam wkład.
:)

Jakich sprzętów potrzebuję, żeby móc w pełni wykonywać trening (pomiaru mocy, nie mam i póki co odkładam zakup)
Na dany moment mam:
trenażer smart,
zegarek garmina.
Do tego tablet Ipad i Iphone (nie wiem czy laptop będzie konieczny)

Co jest absolutnym must?
Czujnik predkosci i kadencji?
Avatar użytkownika
Talon
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25-01-2018, 11:11

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez Tri123 » 01-03-2018, 19:54

Czujnik predkosci masz w smarcie - czujnik kadencji tez(ale zle dane podaje).

Przyda Ci sie czujnik kadencji, bedziesz wiedzial czy dobrze pedałujesz czy zle :)

Tylko Pamietaj ze inna kadencje robisz na pozycji tt i inna na górnym chwycie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez karolman » 01-03-2018, 20:21

Talon napisał(a):Jasne, tak tez zrobie. Doceniam wkład.
:)

Jakich sprzętów potrzebuję, żeby móc w pełni wykonywać trening (pomiaru mocy, nie mam i póki co odkładam zakup)
Na dany moment mam:
trenażer smart,
zegarek garmina.
Do tego tablet Ipad i Iphone (nie wiem czy laptop będzie konieczny)

Co jest absolutnym must?
Czujnik predkosci i kadencji?


wystarczy Ci czujnik prędkości i kadencji, aby móc estymować moc w Watach. Nie pokrywa się to w 100% z realną mocą, ale to nie ma znaczenia.
W Trainer Road wybierasz sobie trenazer, program Ci wykrywa czujnik i jedziesz z tematem :) Ważne, aby trening był wykonywany w takich samych warunkach. Ten sam docisk śruby mocującej, ciśnienie w oponie itd. Nie będą to realne Waty, może lekko zawyżone, ale stosując ten model treningu myślę, że bedziesz widział efekty. Ja widzę u siebie :)
Avatar użytkownika
karolman
 
Posty: 672
Dołączył(a): 27-02-2017, 18:01
Lokalizacja: Koszalin

Re: Cześć wszystkim - prośba o pomoc

Postprzez Talon » 02-03-2018, 19:11

Ok, czyli potrzebuje tylko i wyłącznie czujnika kadencji?
Czy takie coś jest wystarczające? (Ew 2 żeby widzieć na zawodach prędkość - rozumiem ze te dane można zobaczyć na zegark?)
http://allegro.pl/czujnik-predkosci-i-k ... ml#thumb/3

Jeżeli nie to możecie coś wskazać co będzie działać pod zwift/trainingroad?
Szczerze to widzę ze ten sprzęt można zbierać latami... ;)
Avatar użytkownika
Talon
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25-01-2018, 11:11

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Strefa dla początkujacych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości