kalendarz triathlon

odżywianie na 1/4 im

Jesteś tu nowy? Tutaj znajdziesz zasady pisania postów i możesz się przywitać! Dodatkowo jeśli masz jakieś pytania i nie wiesz od czego zacząć swoją przygodę z triathlonem to miejsce jest dla Ciebie.

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez lola » 23-05-2018, 15:33

Bartek napisał(a):To fakt. Mi sie zdarzyli raz ale zawody opznily sie o ponad godzine

Kolejny powod, dlaczego warto miec nadprogramowego banana.



Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
lola
 
Posty: 471
Dołączył(a): 03-05-2014, 08:27
Lokalizacja: DSR

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez kajet » 23-05-2018, 16:36

@mareczek000 błagam, nie zatrzymuj się na punktach odżywczych :D bierzesz butelkę od wolontariusza, maksymalnie połowę wypijasz, resztę wylewasz sobie na głowę. No, powiedzmy, że izo nie wylewasz sobie na głowę, ale zwykle jest woda. Jeśli w ogóle będziesz potrzebował dodatkowego nawodnienia, bo 0,7 l to całkiem OK porcja na olimpijce (jeśli nie ma upału).
"People tend to break and don't want the pain anymore. He ([Sanders]) just seems to fucking enjoy it" - S. Kienle
https://enduhub.com/pl/kajet/
Avatar użytkownika
kajet
 
Posty: 2529
Dołączył(a): 02-10-2014, 09:51

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez KamilN » 23-05-2018, 19:51

W zeszłym roku w Gdańsku na olimpijce było raczej gorąco i na rowerze wypiłem niecałe 0,7 izo i jeden żel w połowie trasy, choć ten był jak przeszczep i niewiele brakło i by się nie przyjął :)) Na punkcie odżywczym wziąłem butelkę wody która wylądowała na głowie i tyle, na początku biegu chyba wziąłem żel a później już tylko na punktach trochę izo do środka, woda na głowę i gąbki z wodą i lód pod strój i pod czapkę i tak jakoś minął bieg, choć trwał dość krótko.

Choć pamiętam że raz była 1/8 w takim upale, że w 3/4 trasy rowerowej miałem już pusty bidon...
Triathlete - A person who doesn't understand that one sport is hard enough!
Avatar użytkownika
KamilN
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11-02-2013, 17:15
Lokalizacja: Olsztyn

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez Ariel » 24-05-2018, 13:37

Ja mam ten problem ze zazwyczaj nie jem (w sensie mało) i potem mam odcięcia...
Na 1/4 teraz mialem w bidonie 3 zele rozpuszczone, wypiłem może pół tego, na bieganiu łyk izo i woda na głowę
Dużo zależy od organizmu, od wagi, temp etc. Ja wiem że za mało przyjmuje, żele się powinno co ok 20min brać o ile pamiętam z instrukcji na żelu (wiadomo są różne), jeden z prosow mi mówił że na 1/2 wciąga 8 żeli - co dla mnie jest kosmosem
Na 1/4 można jeszcze zalepić z jedzeniem, ale na 1/2 się to zemści - a zdarzyło mi się nie zabrać na rower nic :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1178
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez qbs » 25-05-2018, 11:03

Generalnie powinno się przyjmować ok 200 kcal na godzinę, żel ma zwykle ok. 100 więc co pół godziny można wciągnąć.
Na krótszych dystansach gdzie ten wysiłek jest krótszy: 1h-1.5h to lepiej nic nie jeść bo korzyści z tego żadnych a tylko sobie można zaszkodzić
Avatar użytkownika
qbs
 
Posty: 735
Dołączył(a): 15-11-2015, 22:57

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez weekendowy » 25-05-2018, 11:36

dwa dni przed startem dużo węgli.....przed pływaniem 1 żel, na rowerze 3 żelki [w tym sezonie zainwestowałem w bidon na lemondzie więc rozpuszczone w wodzie], na biegu lecę w trupa sote :D
Avatar użytkownika
weekendowy
 
Posty: 1388
Dołączył(a): 27-04-2016, 12:55
Lokalizacja: Słupsk

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez mareczek000 » 30-05-2018, 12:58

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Zrobiłem łądowanie węglowodanami dzień przed. Na śniadanie w dniu zawodów też węglowodany i trochę białka. Na trasie żel po kilku minutach od wejścia na rower, w trochę ponad połowie trasy banan i przed samym zejściem z roweru drugi żel.

Prądu nie odcięło w sumie. Ale przez upał byłem bardzo zmęczony. No i przez to, że cienki jestem w porównianiu z resztą zawodników :). Miałem wywrotkę zaraz na początku roweru i po niej nie mogłem wrzucić dużej zębatki z przodu. Dowłokłem się do mety po 3h 31 min, ale i tak jestem z siebie dumny! Na jesieni w Mrągowie powalczę o lepszy czas :)

Ta wywrotka to przez to, że nie podniosłem łokcia z lemondki a drugą ręką sięgnąłem po bidon. W głowie mi się jeszcze kręciło po pływaniu no i najechałem na krawężnik... i gleba. Dobrze, że bardziej na trawę niż na asfalt/chodnik. Następnym razem będę bardziej uważał. Swoją drogą fajne rozwiązanie podpatrzyłem z bidonem na lemondce i jakąś słomką specjalną. Trzeba o tym pomyśleć :)

Pozdrawiam!
Zajrzyj też na mojego bloga w którym opisuję przygotowania do mojego pierwszego triathlonu http://triathlon-damrade.blogspot.com
Avatar użytkownika
mareczek000
 
Posty: 31
Dołączył(a): 02-04-2016, 10:16

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez robertino » 30-05-2018, 13:46

no widzisz :) fajnie, przygoda za Tobą, teraz nowe wyzwanie - pobić życiówkę ;)
dobrze, że Cię nie odcięło. Szkoda tej gleby, ale się nie zraziłeś -> bidon na lemondce się tu bardzo przyda.
Gratulacje!
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1681
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez Bartek » 05-06-2018, 08:00

dokładnie, bidon na lemondce to niby aero ale przede wszystkim komfort :)
nindża nie może być mientka :D
5 km 28.40
Sprint Habdzin 1.35.10
Olimp 5150Warsaw 2.58.26
1/4 GIT Piaseczno 3.30.23 (ale po T2 1.50 :D)
Avatar użytkownika
Bartek
 
Posty: 1902
Dołączył(a): 05-04-2011, 13:14
Lokalizacja: warszawa/piaseczno

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez Willi » 05-06-2018, 08:22

W szale roweru w Sierakowie wypilem 1/2 żeli z bidonu i mimo żelika na początku biegania poskładało mnie strasznie. Wczoraj bieganie ciepło bez wody i na 10 km to samo, długi sobotni rower na 2 żelach to było także mało, zazwyczaj zegarek pokazuje ile kalorii spalamy następne zawody jadę matematycznie ile spałam tyle jem zobaczymy.
Avatar użytkownika
Willi
 
Posty: 1557
Dołączył(a): 19-08-2014, 20:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez Ariel » 05-06-2018, 08:51

@Willi a moze po prostu zmeczenie organizmu ? Ja widze u siebie ze czasem na bieganiu sklada mnie po 20min i musze chwile maszerowac i znow bieg... i to na treningu, a jak mam dzien, dwa przerwy to wchodzi ladnie trening bez zadnego problemu (mowa o treningach bez zeli/wody)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1178
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: odżywianie na 1/4 im

Postprzez superfrog » 08-06-2018, 14:31

Niestety, albo stety, to nie takie proste. Spalane kalorie to nie tylko dostarczane węgle. Organizm może się nauczyć spalać zapasy tłuszczu.

Kto doświadczył odcięcia prądu, ten nie pomyli tego że zmęczeniem, to zupełnie inne odcięcie.
IM Malbork 9:40 5/201
1/2 Bełchatów 4:31 5/78
O Blachownia 2:07 9/236
1/4 Radłów 2:05 9/207
Ultra 6h 70km
M 2:48
HM 1:18
Avatar użytkownika
superfrog
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22-01-2016, 19:15
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia strona

Powrót do Strefa dla początkujacych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości