kalendarz triathlon

[Dziennik treningowy] Czeskom sprawdza na co go stać w 2019

W tym dziale znajdziesz dzienniki treningowe forumowiczów. Jeżeli chcesz założyć własny dziennik, przeczytaj temat z zasadami wewnątrz tego działu.
Regulamin działu Chcesz prowadzić własny dziennik treningowy na forum xTRI.pl? Koniecznie przeczytaj ten artykuł

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez MateuszP » 12-03-2018, 12:54

Spotkałem się z takim przypadkiem, gdzie w drugi dzień również jest kilka sztuk VO2max. Teoretycznie ma to wpłynąć, byś oprócz zysku w formie z dnia pierwszego, po prostu przyspieszył metabolizm i na przykład uciął trochę tłuszczyku.

Gratulacje, trzymaj tak dalej :)
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Czeskom » 12-03-2018, 13:39

qbs napisał(a):Są gdzieś w Krk dostępne do mierzenia ? Wymierzyłem wszystkie startówki nike'a jakie znalazłem i w końcu wziąłem zoom streak 6, ale super wygodne to one nie są :/

Nie spotkałem, mierzyłem różne startowki i nike mi najlepiej podeszły, ale tez nie było szału z wygoda.
Kupiłem przez neta ze świadomością, ze moze trzeba bedzie zwracać.
Możesz tez iść do sklepu nikea i przymierzyć jakikolwiek model flyknit, niekoniecznie do biegania i sie przekonać.
Dla mnie genialne rozwiązanie; sztywniejsze i mocniejsze od skarpetowych butów, a tez dobrze sie dostosowują do stopy
Avatar użytkownika
Czeskom
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 10-04-2015, 01:19

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Karjar » 12-03-2018, 13:54

Czeskom napisał(a):I na koniec jeszcze zagwozdka; koleżanka zwróciła mi uwagę, że nie powinienem dzień po krótkich mocnych interwałach na rowerze robić analogicznego treningu biegowego dzień później. Jak to jest? Jak to się przekłada?
Łączyć krótkie 120% na rowerze z progowym biegiem na drugi dzień żeby regeneracja była lepsza?
Jak to wygląda w Waszych planach od trenerów lub TR?

Moim zdaniem ma koleżanka rację. Inna sprawa, że ciężko odpowiedzieć, bo stwierdzenie "krótkie, mocne interwały" jest mało precyzyjne. Np. w wypadku Twojego treningu vo2max. nie napisałeś na jakiej to było przerwie, która akurat w tym treningu jest kluczowa. Jeśli było tam np. koło 1' przerwy a dystans 500 m to było to słabe vo2max. ;) Do tego spory rozrzut tempa. Na Twoim miejscu patrząc na wynik na 5 km robiłbym interwały po 1KM ze stałym tempem w okolicach 3:40-45, na przerwie 2'-1'.
Po 11' na 120%, jeśli złapałbym przerwy 24h, to poleciałbym spokojnie próg. Np. 2-3 x 10'/2'. Na pewno nie vo2max.
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Czeskom » 13-03-2018, 08:00

Dzięki, powoli mi się to rozjaśnia, szybciej nie zawsze znaczy lepiej..
Wspomniany przeze mnie trening 8x500 był w takim razie bardziej treningiem szybkości.. wysiłku było 2min, przerwy 1:50 (tyle zajmował mi trucht do początku pętelki). Tempo było różne bo teren pofałdowany. Dokładniej to tempo wahało się od 3:00-4:30...
Faktycznie spróbuję robić dłuższe odcinki, ale bez ciśnięcia szybciej niż 3:40.
Avatar użytkownika
Czeskom
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 10-04-2015, 01:19

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez hadwao » 13-03-2018, 09:03

Hmm to ja to widzę inaczej ;-)

Kiedyś też tak myślałem, żeby takich jednostek nie łączyć... ale w sumie jednostki vo2max na rowerze mają relatywnie mało TSS i choć są same w sobie killerami to dość szybko się po nich dochodzi do siebie. Osobiście wolę zrobić vo2max biegowe po vo2max rowerowym na początku tygodnia (idealnie po dniu rege) niż np. po długimi wyjeżdżeniu. Ja osobiście zawsze sobie wplanowywałem vo2max po krótkim treningu (czy to vo2max czy innym z mocniejszymi interwałami) i uważam, że to lepsze podejście niż robienie tego w okolicy długiego wyjeżdżenia, gdzie już kumulujesz zmęczenie z całego tygodnia.

Interwały 8x 2' na 2' to jak najbardziej vo2max - wg Danielsa nawet jeśli dobrze pamiętam 1 na 1 to jest vo2max. Nie jest tu kluczowa długość interwału tylko relacja przerwy do wysiłku, która powinna oscylować własnie w granicach 1:1. Druga ważna sprawa to ilość czasu samego wysiłku - 16 minut w tempie I to już jest trochę. Jak trenowałem samo bieganie, 3 treningi w tygodniu to chyba mój rekord to było 5x5, ale triathloniści AG raczej takich jednostek nie robią (jak zawsze są wyjątki), bo to się najzwyczajniej nie opłaca (za dużo regeneracji). Choć przy treningu pod sprint może faktycznie warto byłoby robić bardziej intensywne interwały vo2max, jeśli jest rezerwa.
PS co do temp, to w vo2max chodzi o to aby wejść w strefę vo2max (sprawdź sobie ile dla Ciebie wynosi vo2max aktualnie w tabelach Danielsa). Lepiej spędzić więcej czasu w Vo2Max niż biegać krócej a szybciej (oczywiście jeśli celem jest vo2max). Więc jeśli masz rezerwy to warto pomyśleć albo o zwiększeniu ilości powtórzeń, albo o ich wydłużeniu. Na sprincie inwestycja w Vo2Max powinna się zwrócić.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Karjar » 13-03-2018, 09:46

@hadwao, jak napisałeś kluczowa jest relacja biegu do odpoczynku. I o ile w odcinkach 3:30-5', czyli odpowiednio około 1-1.2 km przerwa 1:1 może mieć sens, bo i tak zdążysz się wkręcić w maxa (po około 2' od pełnego wypoczynku), o tyle odpoczynek 1:1 przy dystansie 500 m jest bez sensu, bo po pełnym wypoczęciu nie zdążysz wejść na pełne obroty. Myślę, że 40" byłoby akurat. To zależy też od szybkości regeneracji. Ja np. biegając 1km potrzebuję 60-90" odpoczynku, bo po blisko 4' odpoczynku na poziom vo2max. wchodziłbym na ostatnich 300 m.
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez hadwao » 13-03-2018, 10:01

Kurcze jak dla mnie przy n-tym powtórzeniu to już bardzo szybko się wchodzi na vo2max. Przecież na rowerze masz identyczne treningi typu 10x2/2. Może za wolno biegasz w stosunku do swoich możliwości? Ja już od dawna nie biegam, więc trudno mi tu dokładnie swoje odczucia odtworzyć, ale 2 minuty po 2 minutach vo2max to raczej nie był pełen wypoczynek. Może pierwsze interwały wchodziły łatwo, ale im dalej w las, tym szybciej wchodziło się na vo2max.
Uważam że powtórzenia 2-3 minuty dla triathlonistów są całkiem ok - biegacze biegają zazwyczaj do 5 minut, ale oni mają 1 jednostkę vo2max w tygodniu, a nie 3.
Zawsze jest pytanie o predyspozycje, ale i o to jak to się odbije na pozostałych treningach. Fakt, że na szybko widzę, że Czeskom akurat robi plan minimum, więc może i warto dokręcić śrubę jeśli czuje, że jest miejsce.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Czeskom » 13-03-2018, 10:15

hadwao napisał(a):Hmm to ja to widzę inaczej ;-)

Kiedyś też tak myślałem, żeby takich jednostek nie łączyć... ale w sumie jednostki vo2max na rowerze mają relatywnie mało TSS i choć są same w sobie killerami to dość szybko się po nich dochodzi do siebie. Osobiście wolę zrobić vo2max biegowe po vo2max rowerowym na początku tygodnia (idealnie po dniu rege) niż np. po długimi wyjeżdżeniu. Ja osobiście zawsze sobie wplanowywałem vo2max po krótkim treningu (czy to vo2max czy innym z mocniejszymi interwałami) i uważam, że to lepsze podejście niż robienie tego w okolicy długiego wyjeżdżenia, gdzie już kumulujesz zmęczenie z całego tygodnia.

Właśnie tak sobie ułożyłem, tyle, że ja wcale niekoniecznie w weekend mam długie jednostki, a po nich rege. Dla siebie biorę wniosek, że planować będę na bieżąco, w zależności od organizacji, wypoczęcia itp, tak żeby na mocniejsze treningi mieć świeżość. W zeszłym roku chyba za bardzo spinałem się żeby cały plan zrobić i często treningi się kumulowały a potem było za długie rege..
Teraz staram się "czytać" organizm i wierzę, że pomimo nie zrealizowania wszystkiego będzie lepiej, nawet jeżeli wynik może nie okazać się maksymalnym możliwym, do tego powinienem się lepiej czuć, mieć większy fun i mam nadzieję nie chorować.

hadwao napisał(a):Interwały 8x 2' na 2' to jak najbardziej vo2max - wg Danielsa nawet jeśli dobrze pamiętam 1 na 1 to jest vo2max. Nie jest tu kluczowa długość interwału tylko relacja przerwy do wysiłku, która powinna oscylować własnie w granicach 1:1. Druga ważna sprawa to ilość czasu samego wysiłku - 16 minut w tempie I to już jest trochę. Jak trenowałem samo bieganie, 3 treningi w tygodniu to chyba mój rekord to było 5x5, ale triathloniści AG raczej takich jednostek nie robią (jak zawsze są wyjątki), bo to się najzwyczajniej nie opłaca (za dużo regeneracji). Choć przy treningu pod sprint może faktycznie warto byłoby robić bardziej intensywne interwały vo2max, jeśli jest rezerwa.
PS co do temp, to w vo2max chodzi o to aby wejść w strefę vo2max (sprawdź sobie ile dla Ciebie wynosi vo2max aktualnie w tabelach Danielsa). Lepiej spędzić więcej czasu w Vo2Max niż biegać krócej a szybciej (oczywiście jeśli celem jest vo2max). Więc jeśli masz rezerwy to warto pomyśleć albo o zwiększeniu ilości powtórzeń, albo o ich wydłużeniu. Na sprincie inwestycja w Vo2Max powinna się zwrócić.


Jakoś w głowie mi się zakodowało, że vo2max ma bardzo boleć. Moje tempo vo2max wg Danielsa to 3:45 więc dosyć komfortowo (przynajmniej przez jakiś czas). Zacznę od 5x1km, z przerwą 3min.
Dodatkowym problemem jest to, że nie biegam po płaskim, często mam też ostre zakręty, ciężko kontrolować tempo.
A żeby w ogóle nie było prosto, to wg badań wydolnościowych (18 lat temu..) mam nietypową fizjologię; niezbyt wysokie vo2max, ale bardzo dużą tolerancję na zakwaszenie.
Dlatego pośrednie metody wyliczania vo2max u mnie prawdopodobnie są średnio użyteczne.

Dziękuję Karjar i Hadwao za pomoc; dzięki Wam zaczynam powoli czuć jak teoria ma być realizowana w praktyce :)
Avatar użytkownika
Czeskom
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 10-04-2015, 01:19

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Kik_81 » 13-03-2018, 10:19

Ja w moich kiedyś tam poczynionych notatkach mam VO2MAX jako trening 5x 4-6 minut na wypoczynku 2-3 minut. Tempo interwału wg Danielsa. Z notatką by nie przekraczać 5km odcinka w tempie.
Tylko tyle chciałem dodać bez głębszej analizy bo się nie znam - a mam jeszcze dopisek, że tylko na sprinty rąbać, dla 1/4 i dłuższych lepiej katować próg.

Kiedyś zanotowałem to się tego trzymam, gdyby było inaczej to wtedy zmarnował bym czas co oznaczało by że sam siebie nie szanuje a to by było złe ;)
Pozdrawiam Krzysiek
Avatar użytkownika
Kik_81
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 23-01-2015, 15:39
Lokalizacja: Dąbrowa k/Poznania

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Czeskom » 13-03-2018, 10:27

Kik_81 napisał(a): Z notatką by nie przekraczać 5km odcinka w tempie.

W sensie łącznie, tak?
Czyli, że np. 4x1500 będzie za dużo?
Avatar użytkownika
Czeskom
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 10-04-2015, 01:19

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Kik_81 » 13-03-2018, 10:33

Wiesz to były notatki dla mnie: dla mnie jest to tempo 4:10.

A Ty - to nie jest apteka - jak to pobiegniesz i nie padniesz to jest spoko - kolejny trening najwyżej zamiast rano to zrobisz wieczorem. Przecież my nie jesteśmy zawodowcami tylko trenujemy jak można.
Pozdrawiam Krzysiek
Avatar użytkownika
Kik_81
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 23-01-2015, 15:39
Lokalizacja: Dąbrowa k/Poznania

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Karjar » 13-03-2018, 10:36

Czeskom napisał(a):
Kik_81 napisał(a): Z notatką by nie przekraczać 5km odcinka w tempie.

W sensie łącznie, tak?
Czyli, że np. 4x1500 będzie za dużo?

Ja bym został przy 4x1000, a przerwę sobie ustal sam :D Jak się do 5-tki szykowałem to wystarczyło.
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Czeskom » 13-03-2018, 10:37

Kik_81 napisał(a):Wiesz to były notatki dla mnie: dla mnie jest to tempo 4:10.

A Ty - to nie jest apteka - jak to pobiegniesz i nie padniesz to jest spoko - kolejny trening najwyżej zamiast rano to zrobisz wieczorem. Przecież my nie jesteśmy zawodowcami tylko trenujemy jak można.


Jasna sprawa, ale dobrze znać reguły jak będzie się je łamało :)
Może dłuższe odcinki sprawiają, że trening kształtuje bardziej wytrzymałość
Avatar użytkownika
Czeskom
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 10-04-2015, 01:19

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez Kik_81 » 13-03-2018, 10:43

To wytrzymałość w Vo2max - zatem spoko ;)
Pozdrawiam Krzysiek
Avatar użytkownika
Kik_81
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 23-01-2015, 15:39
Lokalizacja: Dąbrowa k/Poznania

Re: [Dziennik treningowy] Czeskom sprintem próbuje uratować sezon 2018

Postprzez hadwao » 13-03-2018, 10:43

Bo taki prawdziwy VO2Max boli - to jest własnie taki trening typu 5x1km na przerwie 3:30, tylko w triathlonie (na naszym poziomie) to raczej się tego nie robi, bo dokładając do tego 3x mocny rower, trening progowy i długie wybiegania i 2x mocny basen to już może być trochę za dużo. Dobry trening to jest przede wszystkim konsekwentny trening, a nie łapanie przemęczenia co 2-3 tygodnie. Takie powtórzenia 2-3 minuty to jest kompromis. Jeśli np. czujesz, że to jest za mało (ale tak po 2-3 tygodniach ciągłego treningu, a nie po 1 jednostce) to faktycznie warto pomyśleć o skróceniu przerwy czy wydłużeniu odcinka.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dzienniki triathlonowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości