kalendarz triathlon

[Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

W tym dziale znajdziesz dzienniki treningowe forumowiczów. Jeżeli chcesz założyć własny dziennik, przeczytaj temat z zasadami wewnątrz tego działu.
Regulamin działu Chcesz prowadzić własny dziennik treningowy na forum xTRI.pl? Koniecznie przeczytaj ten artykuł

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez Szajba » 24-06-2019, 15:31

Fakt, na keto człowiek pracuje na jakby wyższym poziomie. Wyższym to może złe określenie, innym. Nie jestem "dochtorem", więc mogę jedynie spekulować że to naładowanie energią, jasny umysł i potrzeba działania, to w równej mierze kwestia pustego żołądka, sporej ilości ciał ketonowych w układzie krwionośnym i gospodarki hormonalnej.
Avatar użytkownika
Szajba
 
Posty: 400
Dołączył(a): 20-11-2017, 14:25

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez Szajba » 08-07-2019, 22:09

Coś się mię wydaje, że bez regularnych wpisów z treningów, nie zmobilizuję się by zrobić coś więcej niż to co "wypada zrobić bo mam rower".
I pierwszy wpis miałem dziś właśnie popełnić, ale jak sobie poczytałem o Waszych treningach, startach, planach .... to chyba jutro coś napiszę
No nic, wracam do nadrabiania zaległości.

A, byłbym zapomniał. Precz z keto-dieto =))
Avatar użytkownika
Szajba
 
Posty: 400
Dołączył(a): 20-11-2017, 14:25

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez Willi » 08-07-2019, 22:14

Tam u Was to ciagle jest jasno, można trenować cały czas :D
Avatar użytkownika
Willi
 
Posty: 1557
Dołączył(a): 19-08-2014, 20:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez Szajba » 09-07-2019, 22:40

Willi napisał(a):Tam u Was to ciagle jest jasno, można trenować cały czas :D

Uwierz mi, że gdyby nie to iż czasami muszę popracować, zjeść coś, poleżeć, poczytać, ... to pewnie bym z roweru nie schodził B-)

To tak pokrótce.
Zaopatrzyłem się ostatnimi czasy w szosę. Czasówkę odwiesiłem na ścianę, no i katuję tę szosę.
Szosa to Fuji SST 2.0 w rozmiarze 56 (podobnie jak Felt). Może mało aero, ale sztywna jak, ... , za młodzieńczych czasów. Na pierwszy ogień poszedł mostek, wrzuciłem negatyw 35 stopni 110mm (docelowo będzie spawany do 150mm z zachowaniem kąta), wskoczyło nowe siodło breakaway ISM (chyba chińczyk) i wymieniłem blaty z kompaktów na 52/48.
No i się wjeżdżam :)

Póki co, lecę bez planu. Muszę podbić trochę formę, więc w planach jest codzienny trening, jednego dnia mocno, kolejnego trochę lżej. Bieganie chwilowo odpuszczam. Muszę już będąc w kraju odwiedzić jakiegoś speca od stóp by dopasował mi wkładki. Wydaje się że pronacja w prawej noce jakby się pogłębiła, co skutkuje obrzękiem w kostce już po krótkim bieganiu i bólem w okolicach stawu palucha.

Po ostatniej przygodzie z dietą keto, zeszło ze mnie jakieś 5kg. Resztę czyli kolejne 5kg zamierzam zrzucić stosując już rotacje węglowodanami. Dzięki temu i treningi będą intensywniejsze i regeneracja się poprawi. Jako że treningi zwykle przeprowadzam wieczorem, do czasu treningu tłuszcze i białko, przed treningiem trochę szybkich węgli a po treningu węgle, biało i jeszcze więcej węgli :ymdevil:

Wypiski z treningów będę wrzucał co 2-3 dni i na koniec każdego tygodnia jakieś podsumowanie.

No to lecim :)

Poniedziałek
Pomęczyłem trochę górki. Uczę się jeździć w stójce we wszystkich możliwych chwytach
https://www.strava.com/activities/2515406163

Wtorek
Po mocnym poniedziałku miało być regeneracyjnie, ale wyszło trochę za mocno. Bywa.
https://www.strava.com/activities/2518608171

Jutro postaram się zrobić coś na większym luzie :)
Avatar użytkownika
Szajba
 
Posty: 400
Dołączył(a): 20-11-2017, 14:25

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez Szajba » 12-07-2019, 21:22

Wiem, ostatnio wygląda to tak jakbym kolarstwo trenował a nie triathlon. Zapewniam że to tylko pozory :D

Środa
Rower
https://www.strava.com/activities/2521560455

Czwartek
Rower
https://www.strava.com/activities/2524177317

Piątek
Rower
https://www.strava.com/activities/2526513518

Coś mnie w prawym pośladzie kłuje. Szczególnie upierdliwe po mniej więcej 2h kręcenia. Czyżby ucisk na nerw kulszowy?
Póki co, kombinuję z pozycją siodła, jak nie pomoże będę musiał na stałe w stójce jeździć.
Avatar użytkownika
Szajba
 
Posty: 400
Dołączył(a): 20-11-2017, 14:25

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez Szajba » 14-07-2019, 21:08

No i tydzień zleciał.

Sobota
Nie miałem pomysłu na regenerację, więc godzinkę pokręciłem w różnych zakresach, poczynając od tych niski, wysokich nie tykając.
Wpadła godzinka jazdy
https://www.strava.com/activities/2529442307
Przy okazji krótkie testy nowych ustawień siodła.

Niedziela
W nocy z soboty na niedzielę złapało mnie na wyżerkę, więc chciał nie chciał, rano miałem dwie opcje, zwrócić to co zjadłem lub wyjeździć. Jako że nie lubię marnować jedzenia, padło na wycieczkę.
https://www.strava.com/activities/2532166077
Nowe ustawienia okazały się znośne, wróciłem z lekkim bólem w lędźwiach (dość mocno wiało i znaczną część trasy spędziłem w najniższej możliwej pozycji), za to bez odparzeń, czy innych niewiadomego pochodzenia dolegliwości. Pozostało powalczyć z drętwieniem prawej dłoni (nerw pośrodkowy).

Podsumowanie tygodnia
7 treningów kolarskich - 17h15min
Wpadło 551km i 5741m przewyższenia ze średnią 31,9km/h

Kolejny tydzień będzie na pewno lżejszy ;)
Avatar użytkownika
Szajba
 
Posty: 400
Dołączył(a): 20-11-2017, 14:25

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez robertino » 14-07-2019, 22:14

17h w tygodniu??? :-B 8-}
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1681
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez qbs » 15-07-2019, 12:45

Szajba napisał(a):Podsumowanie tygodnia
7 treningów kolarskich - 17h15min
Wpadło 551km i 5741m przewyższenia ze średnią 31,9km/h

Mnie to bardziej szokują te cyferki poniżej. nice :ymapplause:
Avatar użytkownika
qbs
 
Posty: 735
Dołączył(a): 15-11-2015, 22:57

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez Szajba » 15-07-2019, 21:13

Dzięki :)
Niby te 17h to dużo, ale nie bez znaczenia jest fakt że za bardzo się nie katuję ni na rowerze ni w pracy, przez co regeneruję się z dnia na dzień.

Poniedziałek
Postanowiłem zrobić trening techniczny =)) Powjeżdżałem na górkę, pozjeżdżałem z górki W sumie jakaś taka kiepska średnia i z prędkości i z mocy mi wyszła, więc trochę musiałem ją podbić na zwykłej mojej trasie.
https://www.strava.com/activities/2534989907/overview
Avatar użytkownika
Szajba
 
Posty: 400
Dołączył(a): 20-11-2017, 14:25

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez Szajba » 18-07-2019, 08:55

Wtorek
By podbudować trochę morale, zdjąłem z haka Felta.
https://www.strava.com/activities/2537926650
Jeśli ktoś mnie spyta czy z 300W ukręcę średnią 40km/h, to zdecydowanie mogę zaprzeczyć. Z tej mocy ukręcę może avg 38km/h i nic ponad to.

Środa
Troche luźniejszej jazdy na czasówce.
https://www.strava.com/activities/2540828212

Fcuk, trochę mi się za bieganiem tęskni, ale boję się że po kilku-kilkunastu kilometrach skończy się na spuchniętej kostce i bólem w stawie palucha.
Avatar użytkownika
Szajba
 
Posty: 400
Dołączył(a): 20-11-2017, 14:25

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez Szajba » 21-07-2019, 21:46

Wypiska z reszty tygodnia

Czwartek
Trening na TT. Dwie godzinki, 72km. Bez historii.
https://www.strava.com/activities/2543648455

Piątek
Szosa. Wyjeżdżałem w deszczu, w deszczu trenowałem i w deszczu wróciłem. Stosunkowo trudna trasa. Pod górki swoje musiałem włożyć, na zjazdach nie oddało. Ślisko, kręto i ... no i na zjazdach musiałem trochę odpocząć.
https://www.strava.com/activities/2545988270

Sobota
Szosa. Miało być rege. Weszły trzy pętle i pierwsza faktycznie była rege, później mi się trochę plan rozmył =))
https://www.strava.com/activities/2548852452

Niedziela.
Plan miałem na dwie setki, ale i pogoda niestabilna i ... i coś bym jeszcze wymyślił. Dość że pojechałem swoje i tydzień treningowy zakończyłem w stosunkowo niezłej formie. Weszły cztery pętle. Czwarta już wyraźnie słabsza
https://www.strava.com/activities/2551773958

Podsumowanie tygodnia
7 treningów kolarskich (3xTT i 4xszosa) - 12h 1 min
W nogi weszło 399km i 3910m przewyższeń

PO sobotnim treningu, gdy zaczęły mnie skurcze w czwórki i łydkę łapać rozpocząłem dodatkową suplementację magnezem i potasem i tak sobie kombinuję że w związku z wyższą objętością ostatnim czasy dorzucę witaminę C do kompletu.
Avatar użytkownika
Szajba
 
Posty: 400
Dołączył(a): 20-11-2017, 14:25

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez PiotrS » 22-07-2019, 08:11

Szajba napisał(a):PO sobotnim treningu, gdy zaczęły mnie skurcze w czwórki i łydkę łapać rozpocząłem dodatkową suplementację magnezem i potasem i tak sobie kombinuję że w związku z wyższą objętością ostatnim czasy dorzucę witaminę C do kompletu.


O ile ten magnez i potas jest naturalny ...
Rzeczy z apteki wyrzuć kompletnie nic nie dają.
To suplementy diety. Poczytaj o tym. Wchłanialność do 7% najlepszych preparatów.

Skurcze biorą się też z tego, że jesteś wypłukany do cna, to ostrzeżenia od "silnika" organizmu.
Dużo trenujesz. Jak mam tak samo gdy mam około 15-17 godzin treningowych.
Dużo warzyw (koniecznie tłuszcz przy warzywach) i owoców. I nie pij kawy do 30 minut po posiłku.

tak moje doświadczenia.
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 576
Dołączył(a): 10-11-2012, 21:58
Lokalizacja: 3city

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez kajet » 22-07-2019, 08:40

Ekhm... Chyba doktor @PiotrS studiował już dawno ;)
https://pantabletka.pl/magnez-lek/

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
"People tend to break and don't want the pain anymore. He ([Sanders]) just seems to fucking enjoy it" - S. Kienle
https://enduhub.com/pl/kajet/
Avatar użytkownika
kajet
 
Posty: 2528
Dołączył(a): 02-10-2014, 09:51

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez PiotrS » 22-07-2019, 09:19

Ano stary jestem a z tego artykułu to najbardziej podoba mi się to i o czym zapomniałem pisać:
- pełnoziarniste kasze – gryczaną, orkiszową, owsianą
pij wysokozmineralizowane wody z wysoką zawartością magnezu
jedz gorzką czekoladę
super magnezową przekąską jest garść ziaren – słonecznik, dynia, migdały, orzechy – jeśli wymoczysz je przez noc w wodzie – będą jeszcze smaczniejsze i uwolnią więcej bio-dostępnego magnezu (sprawdzone)

o reszcie nie będę pisał bo opieram się na tym jak działa organizm człowieka a sieć prawdę Ci powie?
Niekoniecznie, ja olewam suplementy diety (przepraszam cholerą białko kulturystyczne dawkuję tylko)

dodam
zalecana dawka dla staruszków (haha ponad 30 lat to około 420mg)
Magvit B6 dawkowanie
Dawkowanie: profilaktycznie: dorośli i dzieci od 12. roku życia (młodzież): 1 raz na dobę 2 tabletki lub 1 do 2 tabletek 2 razy na dobę.


Wygląda dobrze tylko, jest to produkt-lek. Gdzie stosowanie powinno być po uprzednim badaniu i obliczonej dawce.
W tym przypadku tak samo straty z tabletki są spore i może te 7% zostanie pobrane z jelita (chyba tam).
Obecność witamin b6 pomoga ale picie coli już nie :).

A co do sieci...
Pytanie który silnik jest bardziej elastyczny disel czy benzyna.
Drugie.
Olej 15W50 to olej syntetyczny, półsyntetyczny czy mineralny?

I nasze
W jeździe TT co jest ważniejsze lżejszy rower, tylny dysk-profile, kask aero czy pozycja na rowerze?

Jak się rozkładają odpowiedzi w sieci? W trzecim pytaniu widać odp nie tylko w sieci ale i na zawodach...

A tak po z tym fakt stary jestem już :). czas się doedukować :).
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 576
Dołączył(a): 10-11-2012, 21:58
Lokalizacja: 3city

Re: [Dziennik treningowy] Szajba - Debiut w M50

Postprzez Szajba » 22-07-2019, 18:52

Dzięki Kajet za linka. Fajna stronka :)

Nie wdając się w dyskusję nad tym czy czarne jest czarne a białe jest również czarne napiszę tylko że uzupełniam "niedobór" przyjmując:
- magnez
ZMA skład: Magnesium-Citrat 650 mg - Varav elementärt magnesium 104 mg 29%
Zink-Glukonat 67,5 mg - Varav elementärt zink 10 mg 110%
Vitamin B6 (Pyrodoxin) 3,3 mg 200%
-potas
pomidory, ziemniaki włącznie z całym dobrodziejstwem sypanym przez chłopa
Avatar użytkownika
Szajba
 
Posty: 400
Dołączył(a): 20-11-2017, 14:25

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dzienniki triathlonowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron