Strona 4 z 5

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 12:15
przez robertino
sprawdź jeszcze cyferki na GarminConnect albo Stravie, co tam używasz


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 12:28
przez karolman
nie używam Garmina, a Strava nie podaje mi wartości z samych 20 minut z tego, co się orientuje. Zostawiam 290 W. TR na koniec testu sugerował 304 W, więc myślałem, że sobie to wyliczył sam.

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 12:43
przez MateuszP
Też za bardzo nie rozumiem stwierdzenia, że test zrobiłem za mocno. Rozumiem jednak odniesienie, że do realnej jazdy przez 60min wychodzi za dużo W. I to doskonale rozumiem po tym roku :) I chyba zdecydowana większość tak ma, że może stwierdzić "tyle W przez 1h nie dałbym rady". Chociaż z drugiej strony już różnica paru W biorąc pod uwagę 60mi oraz śmiało stwierdzę, że i kadencja ma tutaj znaczeie robi tę różnicę. Poniżej wyjaśniam z moich obserwacji o co mi chodzi.

By faktycznie w godzinnej próbie utrzymać wynik z testu bardzo wiele rzeczy musi się zgrać moim zdaniem. To raz, a dwa to im bliżej zawodów tym właśnie powinno się to jakoś urzeczywistnić, jeżeli na tym nam zależy, bo w 1/2 nie będziesz cisnął na 100%FTP tylko na jakiś %FTP. Trzecia sprawa to sama głowa bo to trudne zadanie.

Spójrz na plan pod 40km TT od Trainerroad, są jednostki, które właśnie Cię testują w takiej jeździe i o czymś podobnym pisałem (2x20km na przerwie 5min). Wszystko kwestia jakie są Twoje priorytety. W czasówce 40-45km (u nas rzadkość) Twoim priorytetem będzie specjalizacja do wytrzymania właśnie 60min. W przypadku 1/2IM dorzuciłbym też sporo uwagi na tętno, zarówno na jednostkach treningowych oraz samym starcie.

Tak czy inaczej FTP to tylko liczba, a jak ją chcemy wykorzystać w późniejszej jeździe to już inna sprawa.

Są osoby, które mają po prostu lepsze/gorsze predyspozycje do określonych testów. Ja pewniej się czuję w próbie 20. minutowej niż 2x8min, słabo znoszę krótszy test, tak jakbym właśnie korzystniej z W wychodził na teście 20min. Subiektywne odczucie, ale i z drugiej strony test bardziej miarodajny oraz korzystniejszy chyba w samych przygotowaniach. Jeszcze co prawda zostaję na jedno podejście do testu 2x8min bo jestem ciekawy jak będzie po miesiącu jeszcze jazdy bez planu a dwa zawsze to wyzwanie by więcej ukręcić ;) a trzy rok temu pierwszy test przed współpracą z TR był w planie 2x8min a zmieniłem na 20min i bardzo żałowałem :D

karolman, zauważ, że po teście zbytnio nie ma odpoczynku tyle jedziesz z planem. I w sumie to odczuwałem, że kręcąc jednostki w tygodniu testowym TrainerRoad czułem się słabszy niż w dalszej części cyklu.

Jeżeli masz sparowany TrainerRoad ze Stravą albo Garminem (od niedawna jest taka opcja) to powinieneś mieć wszystkie "lapy" uwzględnione.

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 12:47
przez Ariel
No jak to :-) test pojechany za mocno to wtedy kiedy na treningach masz dosc i boisz sie kolejnego testu ze wyjdzie jeszcze mocniej :-)
Ja sie zawsze zastanawiam przed testem czy jechac na 100% bo potem trener bedzie oczekiwal ciezkiej pracy :-P


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 12:55
przez karolman
Mateusz, TR mam sparowany ze Stravą i Training Peaks. Analizę, jeśli już ją robię, to w TP. Patrzę na wartości mocy i ewentualnie tętna.
W pełni się zgadzam z tym co piszesz o utrzymaniu/neutrzymaniu przez godzinę swojego FTP. Dla mnie FTP jest wartością referencyjną potrzebną wyłącznie do planowania i wykonywania treningu. To od tego zależeć będzie obciążenie, jakie będzie mi dane znieść. Stąd moje wątpliwości od odnośnie jego obniżenia. Niektóre jednostki, zwłaszcza te pod-nad FTP, to istna rzeź. Nie chciałbym się zajechać byle tylko jednostkę zrobić. Po korekcie jest lepiej i tak zostawię.

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 12:57
przez karolman
Ariel napisał(a):No jak to :-) test pojechany za mocno to wtedy kiedy na treningach masz dosc i boisz sie kolejnego testu ze wyjdzie jeszcze mocniej :-)
Ja sie zawsze zastanawiam przed testem czy jechac na 100% bo potem trener bedzie oczekiwal ciezkiej pracy :-P


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


@Ariel coś w tym jest. Miałem dzień konia i te cyferki mnie przerażały, ale cytując klasyka: "SZŁEM WSZYSTKO" :D :)

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 13:15
przez MateuszP
Ariel napisał(a):Ja sie zawsze zastanawiam przed testem czy jechac na 100% bo potem trener bedzie oczekiwal ciezkiej pracy :-P
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Zapewne nutkę żartu tutaj dodałeś, podobnie czasem myślę. Ale te zmiany na przestrzeni miesiąca nie są jakoś mocno duże i odczuwalne. U mnie z racji, że 5W/kg = nowy rower (albo stary nowy :) )to już inaczej będę patrzył na sprawę, no i mniej więcej wiem jaka prędkość wychodzi u mnie przy trzymaniu 270W, to silniejsza motywacja od demotywacji zadaniami. Ostatnio zrobiłem 20min w tempie i powiem szczerze, to kawał roboty trzeba zrobić, by zamiast 20min wytrzymać ponad 2h.

karolman, no to jest przecież przesłanie treningu o mocy. Liczy się prędkość i w efekcie czas na mecie. Mało ważne jest, że pojechałeś tyle W na tyle km.

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 13:48
przez Ariel
@MateuszP o widzisz jak by do tego podchodzic ze X W to kupuje cos nowego to zupelnie inna sprawa by byla :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 14:33
przez Tri123
Chlopaki,

Zainstalowalem na telefonie TP, zgral mi treningi.
O co chodzi z tymi rTTS itd? Na co zwracac uwage i co jest wyznacznikiem czego?
Ten tydzien i mam takie oznaczenia: Obrazek

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 14:47
przez MateuszP
Ariel co kto lubi ważne by działało no i wyznaczać rozsądne stopnie

TTS to tzw. training stress score. Na podstawie parametrów Twojej aktywności jest on wyliczony. To kolejny parametr do tworzenia planów treningowych i kontrolowania poczynań sportowych.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Re: starty 2018

PostNapisane: 30-12-2017, 14:53
przez karolman

Re: starty 2018

PostNapisane: 31-12-2017, 12:40
przez robertino
@karolman
jeszcze masz możliwość sprawdzenia ile W wygeerowałeś bezpośrednio w TR online jak klikniesz na swój test FTP, to tam jest podział na poszczególne etapy. Będzie Twoje 20min osobno i średnie W na tym odcinku.

Re: starty 2018

PostNapisane: 31-12-2017, 15:55
przez karolman
robertino napisał(a):@karolman
jeszcze masz możliwość sprawdzenia ile W wygeerowałeś bezpośrednio w TR online jak klikniesz na swój test FTP, to tam jest podział na poszczególne etapy. Będzie Twoje 20min osobno i średnie W na tym odcinku.


@Robertino, racja. Sprawdziłem i wygląda to tak:
Power: 320
HR: 175
cadence: 99

Re: starty 2018

PostNapisane: 08-01-2018, 17:21
przez Tri123
Pytanie odnosnie startu,
Dwa tygodnie przed startem na polowce chce zrobic polmaraton - Wszystko ok, bo i tak dwa tyg przed pewnie bym robil wybieganoe o takim dystansie. Pytanie jest proste - jak moze wplynac na forme jak polece polmaraton na maxa? Czyli kolejne 2-3 dni bede zajechany i pewnie lekko jedynie bede mogl trenowac. Czy to moze mnie tak zakwasic ze odczuje taki bieg na polowce po 2 tyg? Czy lepiej zrobic pol maraton w tlenie jako trening.

Re: starty 2018

PostNapisane: 08-01-2018, 17:42
przez Ariel
Lepiej jako trening nawet tako dosc mocny ale nie w trupa bo to az i tylko dwa tygodnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk