kalendarz triathlon

Kolka

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Kolka

Postprzez Tri123 » 06-04-2018, 13:46

Czesc,

Kolka łapała mnie na zawodach - mniej więcej od polowy roweru czulem ze cos sie kroi, a od 2-3 km biegu ból był mega konkretny.

Podczas dzisiejszej zakładki na rowerze wszystko Ok, na 2gim kilometrze biegu znowu to samo. Dzisiejszy bieg byl w tempie biegu 1/4 wiec szybciej niz przy poprzednich zakładkach(podczas których wszystko bylo Ok)

I teraz pytanie bo moze ktoś tez ma problemy z kołkami: to moze byc przez tempo biegu? Czy moze przez pozycje czasowa na rowerzei jakis ucisk w czasie pedałowania ktory wychodzi na biegu?

Troche namieszałem dzisiaj z jedzeniem, bo o 8:10 jadlem śniadanie dość spore, a o 9 zacząłem jeździć i to mogło przyczynić sie tez, No ale podczas zawodów jem na 3h wczesniej i lekki posiłek i tez łapała mnie kolka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Kolka

Postprzez robertino » 06-04-2018, 16:07

stawiałbym na jedzenie. W trakcie roweru też jesz? może coś tu zmień?
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1635
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kolka

Postprzez Tri123 » 06-04-2018, 16:31

Na zawodach jadlem zele power bara ktore trzeba bylo popijać, na ten rok zmieniam na sis ktore sa rozwodnione - ostatnio próbowałem i wchodza Ok.

A w dniu startu zawsze do kawy jadlem dwie bułki z miodem i godzine przed startem wafle ryzowe z nutella. Na ten rok chce odstawić wafle i wciągnąć batona czekoladowego z power bara - smaczny i zawartość Ok.

Dzisiaj na rowerze wciągnąłem jakiegoś batona na 15 min przed biegiem z netto - moze on cos zdziałał ze kolka? Bylem po basenie i mialem głodomora :))

A Ty jak jesz na zawodach i w dniu startu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Kolka

Postprzez robertino » 06-04-2018, 17:15

śniadanie zwykle małe. Generalnie na co dzień nie jestem w stanie dużo zjeść wcześnie rano, w dniu zawodów dochodzi delikatny stresik. Nie jem więcej niż jajecznica z trzech jaj na jakiejś szynce, na odrobinie masła. Unikam kawy i mleka, bo mam wzdęcia. W trasie żel po wejściu na rower, jak już tętno się unormuje. Kolejne co 25-30min. Na 1/4 wychodzą 3szt (ostatni przed zejściem z roweru). Czasem tylko 2.
Na biegu nie jem. Nie jestem w stanie przełknąć niczego. Żele na rowerze popijam wodą.
Gastrycznych problemów nie miałem nigdy. Kolek też już nie pamiętam kiedy ostatnio.
Ale to jak wiadomo jest kwestia bardzo indywidualna.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1635
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kolka

Postprzez superfrog » 06-04-2018, 17:27

2 razy startowałem na 1/2 i 2 razy miałem kolkę, ale po rowerze, już na biegu. Stawiam na jedzenie.
Spróbuj kilka treningów bez żeli, albo nawet bez jedzenia. Zakładam się o żel, że kolki nie zlapiesz.
IM Malbork 9:40 5/201
1/2 Bełchatów 4:31 5/78
O Blachownia 2:07 9/236
1/4 Radłów 2:05 9/207
Ultra 6h 70km
M 2:48
HM 1:18
Avatar użytkownika
superfrog
 
Posty: 466
Dołączył(a): 22-01-2016, 19:15
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: Kolka

Postprzez Tri123 » 06-04-2018, 17:39

superfrog napisał(a):2 razy startowałem na 1/2 i 2 razy miałem kolkę, ale po rowerze, już na biegu. Stawiam na jedzenie.
Spróbuj kilka treningów bez żeli, albo nawet bez jedzenia. Zakładam się o żel, że kolki nie zlapiesz.


Ogolnie trenuje bez żeli. Dzisiaj zjadłem batona z ochoty na cos słodkiego, wczoraj zel na rowerze ze zmeczenia. Ale na głodnego najlepiej wchodza mi treningi - lubię o 6 zacząć aktywność.

@Robert - na 1/4 rozkładałem jak Ty - po 10 min roweru i po ok 40 minutach. Na biegu nic nie jadlem. Ale w takim razie zrobie przed mocna zakladka/zawodami na 3h zjem 2 bułki z miodem i na godzine przed batona energetycznego.

Ostatnia kolkę mialem rok temu na zawodach, wiec dziwne zjawisko, ale rozwala mnie totalnie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Kolka

Postprzez Mulligan » 07-04-2018, 21:12

Cześć,
Kwestie żywienia są jak najbardziej istotne - jeden z PROsów w zeszłym roku chwalił żele jednej z marek, bo mu służą a wcześniej z powodu kolki zdarzały mu się DNFy.
W moim przypadku pomogły ćwiczenia na brzuch oraz nauka oddychania przeponą podczas biegu - wcześniej po T2 nie wiem dlaczego wciągałem brzuch i oddychałem płucami. Jak czuję że łapie mnie kolka to staram się przy wdechu maksymalnie wypinać brzuch i to pomaga :) Ale im mocniejsze mięśnie brzucha, tym łatwiej to jest wykonać.
Avatar użytkownika
Mulligan
 
Posty: 2
Dołączył(a): 07-04-2018, 20:54

Re: Kolka

Postprzez Tri123 » 08-04-2018, 05:45

Tak z ciekawości jakie to są ćwiczenia? Nie chce szukać na necie jak masz sprawdzone.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Kolka

Postprzez barthez » 09-04-2018, 20:45

Mulligan napisał(a):W moim przypadku pomogły ćwiczenia na brzuch oraz nauka oddychania przeponą podczas biegu - wcześniej po T2 nie wiem dlaczego wciągałem brzuch i oddychałem płucami. Jak czuję że łapie mnie kolka to staram się przy wdechu maksymalnie wypinać brzuch i to pomaga :) Ale im mocniejsze mięśnie brzucha, tym łatwiej to jest wykonać.


potwierdzam - działa!

Ale też uważam, że to kwestia żywienia
Avatar użytkownika
barthez
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24-03-2014, 14:54

Re: Kolka

Postprzez Mulligan » 14-04-2018, 20:15

[quote="Tri123"]Tak z ciekawości jakie to są ćwiczenia? Nie chce szukać na necie jak masz sprawdzone. [/quote]
Najpopularniejsza na brzuch jest szóstka weidera:
https://www.youtube.com/results?search_ ... ka+weidera
Jeżeli nie chcesz poświęcać tyle czasu na ćwiczenia brzucha, to polecam też np. taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=dDbw16rxteE
Ale oczywiście są też różne aplikacje na komórkę z ćwiczeniami.
Trzeba poszperać i sprawdzić co komu odpowiada ;)
Avatar użytkownika
Mulligan
 
Posty: 2
Dołączył(a): 07-04-2018, 20:54

Re: Kolka

Postprzez barthez » 14-04-2018, 21:07

Tri123 napisał(a):Tak z ciekawości jakie to są ćwiczenia? Nie chce szukać na necie jak masz sprawdzone.


Po prostu próbuj oddychać brzuchem, ale nie klatką piersiową.
Avatar użytkownika
barthez
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24-03-2014, 14:54

Re: Kolka

Postprzez Tri123 » 18-06-2018, 12:24

Kołki nie bylo - jest PB na Olimpijce 2:23 :)
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości