kalendarz triathlon

Trening - uporządkowanie - proszę o pomoc

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Trening - uporządkowanie - proszę o pomoc

Postprzez TonyMontana » 27-07-2018, 22:08

Witam

Jestem początkujący i od niedawna zacząłem bawić się w "triathlon". Postanowiłem spróbować sam sobie ułożyć podstawowy plan treningowy na poziom: amator :)
Odbijając od szczegółowej rozpiski, plan rozbiłem na 3 kategorie:
1) Wytrzymałość
2) Siła
3) Dynamika
I tu kieruje swoje pytanie: Jak najlepiej ustawić plan aby były jak najlepsze rezultaty. W jakiej kolejności robić dane kategorie?
Rozważam nad ustawieniem ich w hierarchii: Wytrzymałość -> Siła -> Dynamika -> Wytrzymałość -> Siła -> Dynamika itd....
Czy taka hierarchia jest dobra, czy należy trochę poprzestawiać?

Dziękuje i pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
TonyMontana
 
Posty: 9
Dołączył(a): 04-07-2018, 00:59

Re: Trening - uporządkowanie - proszę o pomoc

Postprzez lola » 28-07-2018, 00:51

Ale masz jakies konkretne doswiadczenie czy wyniki sportowe nawet na poziomie amatorskim, czy tak sobie teoretyzujesz?
Bo jak to drugie, to najpierw po prostu poplywaj, pobiegaj i pojezdzij rowerem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
lola
 
Posty: 458
Dołączył(a): 03-05-2014, 08:27
Lokalizacja: DSR

Re: Trening - uporządkowanie - proszę o pomoc

Postprzez Ariel » 28-07-2018, 07:33

To wszystko zalezy :-)
Ogolem to ksiazka Biblia Triathlonu jest chcesz sie bawic w ukladanie etc jest dobra pozycja na poczatek
Duzo zalezy od osoby, punktu startowego, przeszlosci sportowej, celu etc.
Mozna powiedziec ze tak - okres bazy, rozbudowy, sily przeplatane ze soba ale pamietaj ze to tez sie zmienia w zaleznosci od okresu w cyklu makro i inny trening silowy robisz w grudniu a inny w marcu etc. Sporo ludzi np robi to tak ze robi 3 treningi w tygodniu i te treningi dzieli specjalizacja, a nie okresy



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1175
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Trening - uporządkowanie - proszę o pomoc

Postprzez Tri123 » 28-07-2018, 09:51

Zasada jest prosta:

-szybkosc robi sie teoretycznie caly czas, praktycznie jak startujesz np. W maju to od grudnia raz w tygodniu robisz interwały z tempem - zaczynasz od np 5x100m i wydłużasz im bliżej startu do np. 10 x 250mocno na 250 luz lub bieg np 10km 1 km mocno/1 km luz.

- sile robisz cała zimę i wiosnę przez podjazdy i podbiegi i tak samo - wydłużasz powtórzenia i długość podjazdu/podbiegi

-prog mleczanowy robisz jak szybkosc - caly czas i tak samo - im bliżej startow tym wiecej km lecisz w mleczanie. Czyli zaczynasz od np. Bieg 4km luz/2km mocno/1km luz/2km mocno/ 1-2 km luzu a w późniejszym okresie lecisz np 4km luz/7km mocno/2km schłodzenie - wszystko zalezy od dystansu na jakim startujesz

Wybiegania/dlugie wyjazdy robisz caly rok


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Trening - uporządkowanie - proszę o pomoc

Postprzez MikolajPe » 31-07-2018, 12:36

https://lepszytrener.pl/blog-trenera/tr ... athlonisty

Czy ktoś czytał tę książkę? Warto zainwestować? Podobno mnóstwo ćwiczeń i gotowych treningów.
MikolajPe
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24-07-2018, 08:20

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości