kalendarz triathlon

Trening siłowy w tri

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Trening siłowy w tri

Postprzez robertino » 10-11-2018, 13:48

ciekawy artykuł Suttona na temat budowania siły w tri. Generalnie wybija z głowy przekonanie, że trening stricte na siłowni daje przewagę nad budowaniem siły poprzez treningi siłowe wplecione w nasze 3 dyscypliny:
https://team.homeoftriathlon.ch/en/teams/home-of-triathlon/blog/strength-training-for-triathlon?fbclid=IwAR2VgsBpgHF7fqJeacvKYAqJ1ACIVYuMlkVokmpfQhOMy-G-8rG1gVaimNI
poddaję pod dyskusję ;)
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1671
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trening siłowy w tri

Postprzez scott_mtb » 10-11-2018, 14:29

robertino napisał(a):ciekawy artykuł Suttona na temat budowania siły w tri. Generalnie wybija z głowy przekonanie, że trening stricte na siłowni daje przewagę nad budowaniem siły poprzez treningi siłowe wplecione w nasze 3 dyscypliny:
https://team.homeoftriathlon.ch/en/teams/home-of-triathlon/blog/strength-training-for-triathlon?fbclid=IwAR2VgsBpgHF7fqJeacvKYAqJ1ACIVYuMlkVokmpfQhOMy-G-8rG1gVaimNI
poddaję pod dyskusję ;)

Tomek Kowalski też mówił,ze jeśli mamy do dyspozycji mniej niż 12h tygodniowo to lepiej przeznaczyć je stricte na trening specjalistyczny SBR ;)
2014 -1/4 Gołdap -2:15
2019-Olimpijka Olsztyn -2:14
2019 -1/2 Gołdap -4:31
tri.coach@onet.pl
Avatar użytkownika
scott_mtb
 
Posty: 467
Dołączył(a): 20-11-2012, 19:56
Lokalizacja: Gołdap

Re: Trening siłowy w tri

Postprzez MateuszP » 10-11-2018, 15:40

Jak zawsze chodzi o czas, nie tylko samej aktywności, ale według mnie tego potrzebnego by się odbudować. Dodatkowe zajęcia polegające na rozluźnieniu są super. Typowa "gym" jaka została tutaj użyta, czyli rozumiem przez to żelastwo choćby, dodatkowo daje bodźce, które w konsekwencji jeszcze bardziej mogą usztywniać i spinać ciało, więc regeneracja jest opóźniania. Co prowadzi oczywiście do opóźniania samego progresu stricte wytrzymałościowego czy wydolnościowego.

Na pływaniu się nie znam to się nie wypowiadam.

W przypadku roweru też jestem fanem trenażera, biorąc pod uwagę jazdę na czas, jest to wyjście doskonałe. Nawet jak trasa ma aspekty techniczne to na dystansach 45+km potencjalne braki techniki nie są zbytnio ważne. Zaznaczona została jazda z draftem, ale to też możliwe, że ważna jest sama trasa, gdzie można na przykład zerwać grupę. I wtedy raczej walnięcie w korbę się przyda ;) W Pniewach (chyba 2015) poziom bardzo, bardzo, bardzo początkujący prezentowałem. Popłynąłem beznadziejnie, na rowerze byłem jeszcze tak oszołomiony, że wpadłem prawie do rowu po odjeździe ze strefy. Jakiś czas jechałem sam. Później stworzyła się grupa. Trasa miała dwie pętle, był mały smaczek na końcu w postaci pewnej hopki. Długo nie myśląc właśnie tam zerwałem grupę i zyskałem sporo sekund. Oczywiście takie rzeczy są do wypracowania na rowerze więc podpina się to do treningu specjalistycznego. Chciałbym zwrócić uwagę, że w literaturze przewija się motyw "młynka" w okresie zimowym. Jego zadaniem ma być przede wszystkim poprawa jakości wykonywania obrotów. Jednak biorąc pod uwagę dodanie do roweru jeszcze dwóch dyscyplin "gym" też staje pod dużym znakiem zapytania.

Biorąc pod uwagę bieganie w swojej przygodzie miałem przeróżne "zabawy", jednak zasadniczo wszystko polegało na połączeniu/dodaniu obciążeń do samego biegania. Ciąganie opony na gumie, czy wstrzymywanie przez kogoś na gumie, skipy, podskoki, przeskoki, "pędzel" na płotkach, slalom, zajęcia na boso.

Całkowicie "gym" bym nie wykreślał. Prawidłowo dobrane jednostki mogą okazać się świetnym połączeniem. Jednak należy pamiętać o równie dobrym rozluźnieniu po nich. Jednak nie mając czasu na to faktycznie ograniczenie się, co w sumie głupio i dziwnie brzmi mając na uwadze trzy dyscypliny, do pływania roweru i biegania będzie najbezpieczniejsze i przyniesie najlepsze rezultaty.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Trening siłowy w tri

Postprzez robertino » 10-11-2018, 16:13

dzięki Panowie, takie same właściwie mam zdanie. Przy trzech dyscyplinach i tak jest zabawa z organizacją czasu między treningiem, a życiem zawodowym i rodzinnym. Czyli jak nie masz czasu na DODATKOWE ćwiczenia siłowe, to pozostaje je wplatać w trening specyficzny tylko.
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1671
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trening siłowy w tri

Postprzez MateuszP » 10-11-2018, 17:10

Ja oczywiście za mocno teoretyzuję, bo napisałem to z perspektywy "gdybym trenował trzy dyscypliny". Artykuł jak napomniałem dotyczy "gym", co ja rozumiem jako typową wizytę na siłowni, czy same jednostki w domu ze sprzętem. Nie mylić moim zdaniem w przypadku biegania z aktywnościami typu:
1. Rozgrzewka.
2. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (skipy, wymachy)- zadania głównie ruchowe w przerwach z truchtem albo marszem.
3. Schłodzenie.

Gdzie nie ma zadań interwałowych bo w tej formie jak zaprezentowałem to można się ciekawie pobawić.

Mając dylemat w przypadku wrzucenia stricte siłki, wolałbym albo dokręcić raz nieco na rowerze więcej na wcześniejszej jednostce bądź zrobić rower na poziomie niskiej strefy wysiłkowej (mając na uwadze jakiś konkretny TSS do wbicia). Bo lato i zawody zapytają się bardziej o taką część przygotowań.

Natomiast z racji, że trzaskam tylko Waciki na bajku to na razie się oszczędzam biorąc pod uwagę obracanie korbą a wolę podziałać z żelastwem. W formie ukierunkowanej, tak mi się wydaje, bardziej na rower.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Trening siłowy w tri

Postprzez robertino » 10-11-2018, 17:27

oczywiście, artykuł traktuje o wyjściu na siłownię jako osobną jednostkę na przewalanie żelastwa


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1671
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trening siłowy w tri

Postprzez Ariel » 10-11-2018, 17:45

Na FB Piotrek Benewiat mial live z Robertem K i Mackiem B i tam dosc fajnie mowil o treningu silowym w Tri - na pewno film jest u Roberta na fanpagu
Ogolem typowa silka raczej w naszym przypadku duzo nie da i sporo zalezy od aktualnej sytuacji/mobilizacji z doborem cwiczen


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1177
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron