Strona 1 z 1

Zakładka w odwrotnej kolejności

PostNapisane: 10-12-2011, 22:29
przez michal.sa
Czy zakładka w odwrotnej kolejności (tj. bieg+rower) ma Waszym zdaniem sens?
Nie chcę spocony i ugrzany po rolkach wychodzić na zewnątrz biegać, więc pomyślałem o zamianie kolejności na czas jesieni/zimy.

PostNapisane: 10-12-2011, 22:43
przez elim
Klan Dymkow pokazal mi, ze zakladka bieg+rower+bieg+rower+bieg ma duzy sens dla duathlonow, ale w triathlonowej zakladce rower+bieg chodzi bardziej o przyzwyczajenie nog do biegania po rowerze, wiec zamiana ma nieduzy sens, o ile Twoim proiorytetem przez caly sezon nie sa duathlony. Po mocnym rowerze robi sie 15 minut biegu, zeby przyzwyczaic miesnie biegowe do wysilku po rowerze. Czasem robilem zakladki dlugi rower + kilkanascie km biegu, ale zawsze jednak chodzilo o uczenie sie biegania po rowerze, a nie na odwrot.

PostNapisane: 11-12-2011, 19:43
przez emilpe
Na okres zimowy takie rozwiązanie jest naprawdę bardzo dobre. Nie powinno się biegać rozgrzanym po rowerze na zimnym powietrzu, a w okresie budowania bazy nie chodzi o przyzwyczajanie mięśni do pracy imitującej zawody, a o wyrobienie roboczogodzin. Ciężko zrobić np. 2,5h trening tylko na rowerze (szczególnie w 4 ścianach), jak również tylko podczas biegu, a łącząc to jest to całkiem łatwe. Dodatkowo na rowerze po biegu od razu pracujemy spalając tłuszcze, więc jadąc 1,5h jedziemy 1,5h na tłuszczach, a bez tej biegowej rozgrzewki jechalibyśmy znacznie mniej na tym paliwie.
Ale te argumenty dotyczą startujących od olimpijki w górę. Jeśli Twoim priorytetem jest sprint i ew. olimpijka, to lepiej już rozbić ten trening na 2 ;-)

PostNapisane: 11-12-2011, 20:42
przez michal.sa
Cel to 1/2 IM w Suszu - będzie to debiut w tri.
2,5-3 godz. treningu biegowego robię dosyć często. Chciałbym jednak powoli zacząć wdrażać treningi łączone i stąd moje pytanie do Was:)