kalendarz triathlon

Trening Sprinty, Olimpijka

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Trening Sprinty, Olimpijka

Postprzez Ignac » 02-01-2012, 21:27

Jak w temacie. Propozycje treningów do dystansów krótkich (często pomijanych i traktowanych jako łatwe). Większość piszących na forum trenuje do dłuższych dystansów i ich treningi nie zawsze przekładają się na te krótsze. więc dla tych co dużo czytają, a mało piszą i zadają pytań(takich jak ja).
aha jestem amatorem.triatlonistą od roku.mam duuużo obowiązków i mało czasu na trening(stąd krótkie dystanse). do napisania postu skłoniło mnie to, że sam dużo dowiedziałem się z forum i jeżeli komuś moje pomysły pomogą to będę się cieszył.
obecnie trening mój wygląda mniej więcej tak:
2-3 razy w tygodniu pływanie. jeden trening technika, drugi pływanie progowe, trzeci (jeżeli jest, trochę techniki i i dłuższego pływania)
3 razy w tygodniu bieganie. obecnie 2 treningi to siła biegowa, jeden trening to wybieganie
2-3 razy rower. głównie cykloergometr.
przyjmuję taką zasadę, że skoro mało czasu to jak najwięcej treningów specjalistycznych.
według mnie początkujący powinni się skupić głownie na biegu i pływaniu. co do roweru to jest najłatwiejszy i dacie radę przejechać te 20 km. tym bardziej że jest dozwolony drafting.
nie wolno zapominać o treningu siłowym. pozwoli to mniej się męczyć na basenie, a jeżeli chodzi o rower jest to najłatwiejszy sposób podniesienia go na wyższy poziom. osobiście nie chodzę na siłownie, jednak staram się budować siłę poprzez: siłę biegową, jazdę na rowerku na większym obciążeniu i jak mam czas wieczorem to ćwiczenia domowe.
na koniec najważniejsze. pamiętać należy o odpoczynku. jeżeli jest trening specjalistyczny to później musi być regeneracja. nie oznacza to że po mocnym dniu biegowym nie może być mocny dzień pływacki (przecież o to chodzi) ale lepiej mocne jednostki treningowe różnicować co do dyscypliny lub przeplatać łatwiejszymi. Np: