Strona 1 z 1

Wzmocnienie nóg- trening na siłowni

PostNapisane: 21-07-2012, 15:16
przez Kari
Witam,
Jak w temacie moi mili prosiłabym was o napisanie jak wzmacniacie nogi na siłowni. Chodzi o konkretne ćwiczenia z obciążeniem.
Pzdr,
Z góry dziękuje za odpowiedzi;]

PostNapisane: 21-07-2012, 15:38
przez jeglin
Przysiady ze sztangą na barkach(karku)- nogi szerzej niż barki, przysiady ze sztangą z prostowanymi rękoma - wszystko z samą sztangą lub małym obciążeniem. Wyskoki na jednej nodze. Wskoki na podwyższenie przodem/tyłem. Wypady do przodu/ w tył. No i sporo prób utrzymania równowagi na berecie. Wszystko bardziej w celu zabezpieczenia przed kontuzją, więc niezbyt duże obciążenia z nastawieniem na stabilizację. Samą siłę ćwiczę na podjazdach i podbiegach. Jak nie ma górek to twarde przełożenie, a do biegania zawsze się znajdzie jakiś podbieg.

PostNapisane: 26-07-2012, 20:54
przez ML
ja boję się ćwiczyć z wolnymi ciężarami dlatego pracuję na suwnicy. najpierw faza adaptacji tj. powolne zwiększanie ciężarów tak aby wykonywać po 15-20 powtórzeń (ok 4 tygodni 2*tygodniowo) następnie przez kolejne 4 tygodnie ciężar wzrasta tak aby wykonać około 10 powtórzeń, a następnie przez kolejny miesiąc siła max tj. 4-6 powtórzeń. tutaj fajnym wskazaniem jest machanie ponad dwukrotnością swojego ciężaru. wszystko to oczywiście w okresie przygotowawczym grudzień-marzec. jakoś w okresie startowym (czytaj jak jest ładnie na dworze) brak mi samozaparcia do machania żelastwem.

PostNapisane: 30-07-2012, 13:50
przez rsh
Gdyby się rozpisywać to za długo by trwało

może kilka zdjęć Ci pomoże...
TUTAJ