kalendarz triathlon

Wzmocnienie nóg- trening na siłowni

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Wzmocnienie nóg- trening na siłowni

Postprzez Kari » 21-07-2012, 15:16

Witam,
Jak w temacie moi mili prosiłabym was o napisanie jak wzmacniacie nogi na siłowni. Chodzi o konkretne ćwiczenia z obciążeniem.
Pzdr,
Z góry dziękuje za odpowiedzi;]
Kari
 
Posty: 11
Dołączył(a): 05-07-2012, 18:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jeglin » 21-07-2012, 15:38

Przysiady ze sztangą na barkach(karku)- nogi szerzej niż barki, przysiady ze sztangą z prostowanymi rękoma - wszystko z samą sztangą lub małym obciążeniem. Wyskoki na jednej nodze. Wskoki na podwyższenie przodem/tyłem. Wypady do przodu/ w tył. No i sporo prób utrzymania równowagi na berecie. Wszystko bardziej w celu zabezpieczenia przed kontuzją, więc niezbyt duże obciążenia z nastawieniem na stabilizację. Samą siłę ćwiczę na podjazdach i podbiegach. Jak nie ma górek to twarde przełożenie, a do biegania zawsze się znajdzie jakiś podbieg.
Każda meta to początek nowego wyścigu.
Warsaw Triathlon Team
Avatar użytkownika
jeglin
 
Posty: 540
Dołączył(a): 25-09-2010, 18:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ML » 26-07-2012, 20:54

ja boję się ćwiczyć z wolnymi ciężarami dlatego pracuję na suwnicy. najpierw faza adaptacji tj. powolne zwiększanie ciężarów tak aby wykonywać po 15-20 powtórzeń (ok 4 tygodni 2*tygodniowo) następnie przez kolejne 4 tygodnie ciężar wzrasta tak aby wykonać około 10 powtórzeń, a następnie przez kolejny miesiąc siła max tj. 4-6 powtórzeń. tutaj fajnym wskazaniem jest machanie ponad dwukrotnością swojego ciężaru. wszystko to oczywiście w okresie przygotowawczym grudzień-marzec. jakoś w okresie startowym (czytaj jak jest ładnie na dworze) brak mi samozaparcia do machania żelastwem.
ML
 
Posty: 43
Dołączył(a): 28-08-2011, 18:55
Lokalizacja: Waw

Postprzez rsh » 30-07-2012, 13:50

Gdyby się rozpisywać to za długo by trwało

może kilka zdjęć Ci pomoże...
TUTAJ
www.sklepcityzen.pl - sprzęt sportowy

50m 23,88 / 100m 52,74 / 1500m 17'30
10k 39'22 / 21,1k 1:24'15 / 42,2k 3:12'37
Susz sprint 1:08'18
rsh
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10-04-2012, 11:56
Lokalizacja: Poznań

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron