kalendarz triathlon

Ćwiczenia siłowe

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Re: Ćwiczenia siłowe

Postprzez Dark44 » 30-01-2013, 12:44

Także jestem przeciwnikiem ćwiczeń polegających na pełnej izolacji (poza bicem jak pisał Motylop:-), a zwolennikiem jak największego zaangażowania większych partii ciała. Zdecydowanie poprawia się koordynacja i nie tylko.
Co do ćwiczeń siłowych, to mają sens wówczas, gdy zwiększają efektywność w danej dyscyplinie. Łatwo można przekroczyć tę granicę(już nie wspomnę o zdrowiu).
W "Autobiografii" M.Phelpsa jest fragment o wprowadzeniu dodatkowego trenera i ćwiczeń zwiększających siłę poszczególnych partii mięśniowych. Cel - zwiększenie szbkości pływania. Widać było w pewnym okresie, że MP jest bardziej napakowany. Bowman i Phelps szybko się zorientowali, że nie tędy droga i zaniechali i trenera i tych ćwiczeń.
Ale to tak, a propos.
Avatar użytkownika
Dark44
 
Posty: 1372
Dołączył(a): 24-01-2012, 11:07
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ćwiczenia siłowe

Postprzez pawelrurak » 30-01-2013, 18:09

Dark44: zgadzam się. Ułożenie planu treningu na siłowni tak, żeby wspierał trening na basenie to ogromne wyzwanie. Widziałem ostatnio kilka badań naukowych, w których próbowano ocenić, jak wprowadzenie treningu siłowego wpłynie na wyniki pływackie. W żadnym z nich nie zaobserwowano polepszenia wyników w wodzie wśród badanych (na siłowni wynik wzrosły średnio o 20-30%). Pytanie teraz brzmi: czy wyrzucać trening lądowy do kosza, czy warto go jednak wprowadzić?

Praktyka pokazuje, że wbrew badaniom cała światowa czołówka poświęca dużo czasu na siłowni, szczególnie Amerykanie. Na czele stoi na przykład Lochte, czy Nathan Adrian, którzy na siłowni są prawdziwymi "koniami". Prawda jest też taka, że najdłuższy dystans Lochtego to zaledwie 400 m, co przez triathlonistów nie jest uważane nawet za sprint. Czy siłownia jest dla wytrzymałościowców potrzebna? Według mnie tak, ale w rozsądnych dawkach i traktowana głównie jako suplement, a nie główny środek treningowy.

PS Bic rządzi się swoimi prawami :)
pawelrurak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17-01-2013, 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ćwiczenia siłowe

Postprzez roboter » 30-01-2013, 18:59

odkad 4 lata temu zaczely mi dretwiec rece w czasie snu przestalem chodzic na silownie. a zrobilo sie wesolo bo mam nietypowe ekg (o czym wtedy nie wiedzialem) i skonczylem na oiomie na obserwacji pod katem zawalu tylnej sciany:)

sile robie w oparciu o ciezar ciala i tyle.

po co przysiad ze sztanga. przysiad bulgarski pieknie daje w kosc.
I'm not slow, I'm just enjoying the race longer
Avatar użytkownika
roboter
 
Posty: 635
Dołączył(a): 21-11-2012, 08:45
Lokalizacja: Poznan

Re: Ćwiczenia siłowe

Postprzez Dark44 » 31-01-2013, 09:24

pawelrurak napisał(a):Praktyka pokazuje, że wbrew badaniom cała światowa czołówka poświęca dużo czasu na siłowni, szczególnie Amerykanie. Na czele stoi na przykład Lochte, czy Nathan Adrian, którzy na siłowni są prawdziwymi "koniami". Prawda jest też taka, że najdłuższy dystans Lochtego to zaledwie 400 m, co przez triathlonistów nie jest uważane nawet za sprint. Czy siłownia jest dla wytrzymałościowców potrzebna? Według mnie tak, ale w rozsądnych dawkach i traktowana głównie jako suplement, a nie główny środek treningowy.



Dokładnie. Podane przez Ciebie przykłady ilustrują dobrze, po co pływakom siłka. Co do Lochtego, to nadgania siłką bo ma duże problemy z przemianą materii (szybko tyje) a większość pływaków ma "zakaz" biegania, a Adrian to typowy sprinter, który istnieje do 100m;-)
Widać jak zbudowaniu są pływacy "dedykowani" dłuższym dystansom- nie mają masywnej budowy.
Avatar użytkownika
Dark44
 
Posty: 1372
Dołączył(a): 24-01-2012, 11:07
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ćwiczenia siłowe

Postprzez 2B-not-2B » 31-01-2013, 11:47

... long, long time ago ...
... kiedy jeszcze trenowałem karate chodziliśmy sobie na pakernię celem poprawienia siły, bo przywalić trza było mocniej :mrgreen: .
Po pewnym czasie trafiliśmy do jednego z najlepszych trenerów kulturystyki w Toruniu - Leszka Michalskiego, który dopiero opracował dla nas plan ćwiczeń siłowych. Okazał się, że wcześniej przewalaliśmy bezsensowne tony ćwicząc siłę statyczną - taka, która pozwala na podnoszenie większego cięzaru, co w sportach walki niewiele pomagało. Michalski przygotował coś na podobę treningu obwodowego z zastosowanie superserii (o ile dobrze pamiętam nazwę). Po tym zestawie i późniejszych wynikach dotarło do nas jak się zamulaliśmy bezsensownym przewalaniem żelastwa, co prawda przerzucaliśmy tego coraz więcej.
Uważam, że podobne podejście jest właściwe w sportach wytrzymałościowych. W tym roku stawiam na dynamiczny trening obwodowy z zastosowaniem własnej wagi - co prawda to 105 kg - i niewielkiego obciążenia. Spośród zajęć proponowanych w centrum sportowym do którego uczęszczam wybrałem sobie:
trening ski - Gosia daje tak czadu, że rożnymi przysiadami, wymachami, skłonami jest w stanie zamęczyć wszystkich;
crossfitnes - nic innego jak trening obwodowy z zastosowaniem kettli. Michał stosuje 3 serie po pięć ćwiczeń przez 30 sek, co daje 3x10 min + przerwa 4 min.
ale jak wiadomo każdy ma inny organizm i na każdego działają inne bodźce treningowe
______________
STONEMAN
archeo multisport team toruń

1/4IM - 02:32:06 - Malbork 2013
HIM - 05:45:56 - POZnan* 2013
Avatar użytkownika
2B-not-2B
 
Posty: 109
Dołączył(a): 13-09-2012, 21:41
Lokalizacja: Toruń

Re: Ćwiczenia siłowe

Postprzez WRS » 01-02-2013, 20:39

Ja trenuję obwodowo, coś a'la crossfit, ale nie opieram się na teorii typowego crossfitu.
Trzymam się zasady, że trzeba zacząć od największych partii mięśniowych i zaczynam od czwórek lub grzbietu, czasami od klaty, poprzez barki, brzuch, triceps, biceps...
Robię 6-8 ćwiczeń z przerwami ok 15-20s i jedna seria to 1 obwód. Po każdym obwodzie ok 5 min. przerwy. Robię obecnie 3 takie serie. Zajmuje mi to ok 40minut, po czym przechodzę na cardio.
Kiedyś dużo trenowałem na siłowni. Mam za sobą rekordy przy wadze ok 90 kg 127 klatka, 190 martwy, 160 nogi (bez farmakologii:))
Podsumowując moje niemałe doświadczenie na siłowni i próby różnego rodzaju treningu polecam przy sportach wydolnościowych treningi obwodowe.
Nieprawdą jest, że stawy i kręgosłup się nie niszczą przy przysiadach czy innych wielostawowych ćwiczeniach, ale bez wielostawowych ćwiczeń ciężko zbudować podstawy czyli prostowniki trzymające kręgosłup, brzuch, który chroni go z drugiej strony oraz każdej większej grupy mięśniowej!
Go hard or go home!
Avatar użytkownika
WRS
 
Posty: 393
Dołączył(a): 10-03-2011, 15:29
Lokalizacja: Mazowsze - Płock

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia strona

Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości