Strona 1 z 1

czy to prawda?

PostNapisane: 15-03-2013, 07:05
przez zamknij01
witam, nurtuje mnie pytanie, a mianowicie : czy jesli na treningu przejade 5 km. i zrobie 5 minutowa rozgrzewke a potem przejade 25 km to to bedzie to samo jak bym przejechał 30? czy trening bedzie stracony? to samo w bieganiu: 2 km +8km =10?

Re: czy to prawda?

PostNapisane: 15-03-2013, 09:55
przez Andrzej K.
Według mnie to nie to samo :)
To chyba tak jak z pływaniem. Jak nie zrobisz nawrotu koziołkowego na końcu tylko zwyczajnie się odbijesz to płyniesz 2x50 a nie 100 :)

Ale dlaczego od razu stracony? To po prostu jest trochę coś innego.
Równanie na końcu postu jest prawdziwe. 2+8 to naprawdę 10 :)
Ale na serio jeżeli w planie treningowych masz 30km na rowerze ciągiem to powinieneś tak jechać a nie dzielić dystans

Re: czy to prawda?

PostNapisane: 15-03-2013, 11:48
przez nat
jak mam bieg ciągły 20 km, to co 3 km robię krótkie rozciąganie. Czyli nie zrobiłem treningu? Ależ oczywiście, zrobiłem, i to nawet lepszy niż gdybym się nie rozciągał.
W twoim przypadku, dystans tego dnia: 30 km. Dystans konkretnego ćwiczenia, po które przyszedłeś (np. interwał): 25km. Jeśli i rozgrzewkę i ćwiczenie jechałeś tak samo: to 30. Według mnie :)

Re: czy to prawda?

PostNapisane: 15-03-2013, 12:53
przez hans
Jak nie zrobisz nawrotu koziołkowego na końcu tylko zwyczajnie się odbijesz to płyniesz 2x50 a nie 100 :)


a to niby czemu?
Też odbijasz się nogami od ściany co nie daje 100m

Re: czy to prawda?

PostNapisane: 15-03-2013, 12:58
przez 2B-not-2B
Andrzej K. napisał(a):To chyba tak jak z pływaniem. Jak nie zrobisz nawrotu koziołkowego na końcu tylko zwyczajnie się odbijesz to płyniesz 2x50 a nie 100 :)

Jakaś matematyka wyższa i teoria światów równoległych ;-)

Re: czy to prawda?

PostNapisane: 15-03-2013, 13:47
przez Andrzej K.
Nie daje 100m tylko 2x50m - a to różnica.
Chodzi o ciągłość pływania, stres oddechowy.

To nie moje teorie.
Warto zajrzeć:
http://im226.blogspot.com/2010/12/nawro ... waniu.html

http://www.bondaruk-triathlon.pl/2/post ... -edit.html

Ja sam nie lubię robić nawrotów. Nie wychodzą mi dobrze. A już jak płynę na dużej intensywności to jest masakra i ogromna pokusa, żeby zamiast fikołka zwyczajnie się odepchnąć i mieć tą sekundę odpoczynku. Jednak trener karze nawracać koziołkowo więc się zmuszam i z czasem wejdzie w krew.

Re: czy to prawda?

PostNapisane: 15-03-2013, 15:14
przez pavoolon
zamknij01 napisał(a):witam, nurtuje mnie pytanie, a mianowicie : czy jesli na treningu przejade 5 km. i zrobie 5 minutowa rozgrzewke a potem przejade 25 km to to bedzie to samo jak bym przejechał 30? czy trening bedzie stracony? to samo w bieganiu: 2 km +8km =10?


Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć. Jeżeli celem jest przebycie odległości 10 km to czy będzie to 2x5 km czy 5x2 km nie ma znaczenia. Efekt jest ten sam - przebędziesz 10 km.

Objętość powyższych treningów jest taka sama, ale intensywność z pewnością będzie inna, a co za tym idzie efekt treningu nieznacznie inny.

Re: czy to prawda?

PostNapisane: 15-03-2013, 18:30
przez hans
Ale jeśli nie zatrzymujesz się na 3 głębsze przy dotknięciu ściany to wcale nie trzeba robić nawrotu koziołkowego.
Tak samo nie daje to warunków z jeziora jak z pięknym nawrotem.

Re: czy to prawda?

PostNapisane: 16-03-2013, 10:44
przez Dark44
zawsze można co 25m robić kozła w czasie pływania w wodach otwartych :-)

Re: czy to prawda?

PostNapisane: 16-03-2013, 19:09
przez radioactiv
Dark44 napisał(a):zawsze można co 25m robić kozła w czasie pływania w wodach otwartych :-)


Wyobraźnia zadziałała :D to jest pomysł!