kalendarz triathlon

Siłownia dla triathlonisty

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez robertino » 03-01-2017, 14:02

fosforus napisał(a):Myślę że przy 3 treningach z każdej dyscypliny zamienić nie warto, Warto dołożyć jako dodatkowe jednostki.
Więcej uzyskasz robiąc 3 treningi rowerowe niż dwa rowerowe + siłownia.
Dla pływania już w ogóle nie jest ona pomocna, bardziej przeszkadza.

w 100% się zgadzam


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1566
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez hadwao » 03-01-2017, 14:14

A dlaczego dla pływaka jest zła? Zawodowi pływacy odwiedzają siłownie 4-5 razy w tygodniu. Kiedyś o tym rozmawialiśmy Robertinio i z tego co pamiętam, mówiłeś, że zmienia się zakres ruchu. Niemniej jednak jako mój główny ogranicznik w pływaniu odbieram właśnie siłę (budowa jak na typowego ektomorfika przystało ;-) ) i ciągle mi to chodzi po głowie, aby coś tam zacząć działać w tym kierunku. Jakoś podświadomie czuję, że praca ukierunkowana na plecy/triceps/klatkę + rozciąganie i powinno być na plus. Zastanawiam się nad jakimiś prostymi ćwiczeniami lub pływaniem w łapkach.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez robertino » 03-01-2017, 14:33

hadwao napisał(a):A dlaczego dla pływaka jest zła? Zawodowi pływacy odwiedzają siłownie 4-5 razy w tygodniu. Kiedyś o tym rozmawialiśmy Robertinio i z tego co pamiętam, mówiłeś, że zmienia się zakres ruchu. Niemniej jednak jako mój główny ogranicznik w pływaniu odbieram właśnie siłę (budowa jak na typowego ektomorfika przystało ;-) ) i ciągle mi to chodzi po głowie, aby coś tam zacząć działać w tym kierunku. Jakoś podświadomie czuję, że praca ukierunkowana na plecy/triceps/klatkę + rozciąganie i powinno być na plus. Zastanawiam się nad jakimiś prostymi ćwiczeniami lub pływaniem w łapkach.

no taaaak, ale oni pływają po 2 treningi dziennie i tłuką 10km w ciągu dnia. Do tego siłownia jest miodzio - jako dodatek. Pływacy chodzą na siłkę, jasne, to im poprawia wyniki - jako trzeci trening dnia. Ale jak mówimy o zamianie basenu na siłkę, to nie zadziała. 3 razy w tyg. to nie jest dużo.
Siła w pływaniu jest ważna oczywiście, ale trzeba uważać z ćwiczeniami - i chyba o tym myślisz właśnie. Bardzo łatwo można "skrócić" mięśnie przez niewłaściwy dobór ćwiczeń i obciążeń, a wtedy zmniejsza się zakres ruchów zamiast zwiększać. Miałem kiedyś kolegę boksera, który nie był w stanie do samego końca wyprostować ręki w łokciu (a nie był wagi ciężkiej napakowanym "karkiem").
Trochę za mało znam się na anatomii, żeby to dobrze wytłumaczyć, ale z doświadczenia wiem, że tak jest.

Jeśli już, to zastanowiłbym się na poświęceniu jednej sesji biegowej na siłownię. Pływalnia zdecydowanie 3 razy, rower moim zdaniem też. No a najlepiej dołożyć 10ty trening ;)
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1566
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez hadwao » 03-01-2017, 14:38

Ja akurat myślę o dołożeniu sesji ćwiczeń siłowych, a nie zamiast basenu. Bo tu faktycznie, nawet pływając 4-5 razy szkoda byłoby rezygnować dla siłowni. Najbardziej skłaniam się do wiosełek, jako części treningu, ale boję się utraty czucia wody, co u mnie też nie jest mocną stroną. Wiosełka mają jednak ten plus, że pracuje się nad tymi mięśniami co trzeba, bez kombinowania z ćwiczeniami na lądzie.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez MateuszP » 03-01-2017, 14:40

Jak nie kręcisz 4-4,5W/kg to na rower a nie siłownię ;)
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4691
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez robertino » 03-01-2017, 14:54

hadwao napisał(a):Ja akurat myślę o dołożeniu sesji ćwiczeń siłowych, a nie zamiast basenu. Bo tu faktycznie, nawet pływając 4-5 razy szkoda byłoby rezygnować dla siłowni. Najbardziej skłaniam się do wiosełek, jako części treningu, ale boję się utraty czucia wody, co u mnie też nie jest mocną stroną. Wiosełka mają jednak ten plus, że pracuje się nad tymi mięśniami co trzeba, bez kombinowania z ćwiczeniami na lądzie.

To prawda, łapki nie wybaczają zbyt dużo błędów. Kup takie z dużą ilością otworów. To nieco zapobiega utracie czucia, bo woda napływa na dłoń przy każdym ruchu.
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1566
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez fosforus » 03-01-2017, 15:10

hadwao napisał(a):Wiosełka mają jednak ten plus, że pracuje się nad tymi mięśniami co trzeba, bez kombinowania z ćwiczeniami na lądzie.

Praca nad siłą w wodzie na pewno przyniesie efekt. Dodanie siłowni do 2-3 treningów pływackich może mieć efekt odwrotny bo tylko spowoduje napięcie mięśni a nie wytrenuje się siły mięśni jak to napisałeś: tych co trzeba.
I nie porównywał bym amatora 3xtydzień z pływakiem 2xdzień tak jak robertinio napisał. U nich ta siłka to mały procent tego czego już nie uzyskają w wodzie.
nie ścigam się
Avatar użytkownika
fosforus
 
Posty: 624
Dołączył(a): 04-09-2013, 15:11

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez hadwao » 03-01-2017, 15:32

Jeszcze może sprecyzujmy co kto rozumie pod pojęciem "siłownia", bo dla jednego będzie to wyciskanie na ławeczce, a dla kogoś innego ćwiczenia odwzorowujące ruch pływacki - np. ćwiczenia z gumami. Ja właśnie myślę o tym drugim, czyli:
- gumy
- core
- ćwiczenia na triceps/plecy/barki (drążek??? wybrane pompki???)

Dwie pierwsze rzeczy z tej listy na bank są pożyteczne i przydatne w pływaniu, co do trzeciej mam wątpliwości - choć zdaje się u Friela jest kilka ćwiczeń siłowych dla pływaków. Na razie niestety nie mam na to czasu - bardziej myślę jak wygospodarować trzeci basen. Wiosełka też na razie odłożyłem i walczę z moimi planami, gdzie jest trochę delfina i kraula ratowniczego (dla mnie zwłaszcza kraul ratowniczy to jest killer). Jak to ogarnę to w pierwszej kolejności biorę się za wiosełka i gumy.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez RafałM » 03-01-2017, 16:42

hadwao napisał(a):- gumy
- core
- ćwiczenia na triceps/plecy/barki (drążek??? wybrane pompki???)

Dwie pierwsze rzeczy z tej listy na bank są pożyteczne i przydatne w pływaniu, co do trzeciej mam wątpliwości - choć zdaje się u Friela jest kilka ćwiczeń siłowych dla pływaków. Na razie niestety nie mam na to czasu - bardziej myślę jak wygospodarować trzeci basen. Wiosełka też na razie odłożyłem i walczę z moimi planami, gdzie jest trochę delfina i kraula ratowniczego (dla mnie zwłaszcza kraul ratowniczy to jest killer). Jak to ogarnę to w pierwszej kolejności biorę się za wiosełka i gumy.

Jeśli chodzi o gumy to nie wiem czy lepszym rozwiązaniem nie jest wprowadzenie ich bezpośrednio przed treningiem pływackim w formie np. rozgrzewki lub pierwszej części treningu. Core jak najbardziej. Czy na siłowni czy w domu warto poświecić kilkadziesiąt minut na tego typu aktywność ale też zastanawiam się, czy nie lepiej po treningu przeznaczyć ze 20min na wzmacnianie.
Miałem wielkie plany na wprowadzenie siłowni w tym roku ale tak jak pisaliście jeśli będę miał czas na treningi 3 x 3/ tyg to nie zrezygnuję z żadnego z nich. Jeśli uda się wprowadzić dziesiąty trening to wtedy będzie to siłownia w postaci obwodów (jak największa zmienność pracy mięśniowej) na małych ciężarach ale dużej ilości powtórzeń. Tri też ogranicza. Bardzo mało pracują np. odwodziciele i przywodziciele stawu biodrowego i tego typu mięśniach bym się skupiał. Ostatnio wybrałem się na siłownię i następnego dnia nie mogłem chodzić. Kilkanaście podskoków, wykroków z samym gryfem, do tego ćwiczenia z obciążeniem 20-30kg i nogi zagotowane :-)
10km - 38:46
Półmaraton - 1:24.15
1/2 IM Sieraków 4:36.28
Olimpijka No Draft Skarżysko Kamienna 2:15
Triathlon Polska - 10:36h
Avatar użytkownika
RafałM
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 30-10-2013, 14:39

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez fosforus » 04-01-2017, 09:01

Powiem wam, że jeśli ktoś stosuje typową siłownie w stylu "wyciskanie na ławeczce" to ja od dwóch lat regularnie wykonuję ćwiczenie - przenoszenie hantla za głowę , i na prawdę czuje pozytywne efekty tego ćwiczenia w pływaniu.
nie ścigam się
Avatar użytkownika
fosforus
 
Posty: 624
Dołączył(a): 04-09-2013, 15:11

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez hadwao » 04-01-2017, 10:09

@RafalM - w moich planach pływackich ćwiczenia na gumach są jako zakończenie treningu. W sumie nie wiem dlaczego tam się znalazły, ale tak jak piszesz są po prostu dodatkiem do treningu, nie osobną jednostką. Byłoby to dla mnie dość wygodne rozwiązanie, ale są 2 kłopoty:
- raczej nie mam czasu (czasami nawet trening muszę obcinać)
- jakoś tak głupio wyciągnąć gumy w szatni ;-) Jeszcze nigdy nie widziałem, żeby ktoś się tak gimnastykował na basenie

Swoją drogą szkoda, że na basenach nie ma takich gum do dyspozycji pływających.

Ciągle chcę to dodać jako element po rowerze/biegu, ale ostatnio nawet mam problem, żeby się porządnie rozciągnąć - jak kończę trening to jeszcze z roweru nie zsiądę, a już żona przychodzi i mi zadania wyznacza ;-) Może za 2-3 miesiące się sytuacja uspokoi trochę, to wtedy będę myślał o gumach na poważnie.

@fosforus - rozumiem, że to przenoszenie to na triceps? Bo triceps to jest chyba pięta achillesowa wielu pływaków (w tym moja) - bez mocnego tricepsa trudno wykończyć pociągnięcie. W moich planach mam na to też fajne ćwiczenie - wygląda to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=XyjiQ7W_b0o
8 takich i czujesz, że żyjesz ;-)
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez bugi » 04-01-2017, 10:26

A ja tam chodzę na siłownie i mam typowy trening siłowy czyli duże ciężary mało powtórzeń i dużo serii. Teraz mam to 2x w tygodniu i idę na masę inaczej roweru nie widzę ;). W zeszłym sezonie tez chodziłem i robiłem obwody 10-15 cwiczen maksymalna liczbę powtórzeń w 1' i tak x2

@hdwao jeśli chodzi o gumy to to zwichnięcia nie robisz po treningu tkwi w twojej głowie bo inni tak nie robią. Ja u siebie na basenie widuje ludzi i to cała grupę która robi ćwiczenia na gumach po pływaniu. To co sobie ktoś pomyśli to jego sprawa nie Twoja i nie masz najmniejszego wpływu na to.
Kiedyś tez nie robiłem rozgrzewki przed basenem bo nikt nie robi, teraz robię jako jedyny jak idę na swój lokalny basen, może kogoś to dziwić jak pajacyki skacze ale co mnie to. Robię to dla siebie nie dla innych


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
bugi
 
Posty: 621
Dołączył(a): 09-08-2016, 06:52

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez fosforus » 04-01-2017, 11:19

hadwao napisał(a):@fosforus - rozumiem, że to przenoszenie to na triceps?

nie nie, to ćwiczenie na klatkę, przenoszenie hantla za głowę w podparciu pleców o ławkę, jakby leżąc, nie mogę teaz kleić linka yt bo mam blokadę w pracy.
nie ścigam się
Avatar użytkownika
fosforus
 
Posty: 624
Dołączył(a): 04-09-2013, 15:11

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia strona

Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości