Strona 3 z 4

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 13-11-2013, 23:28
przez panpomidor
zawsze można kupić takie ładniejsze :)

http://disport.pl/1484-kij-treningowy-5 ... 20095.html

Też jestem zdania by nie przerzucać zbędnego złomu na siłowni, jedyne co to długie serie małym obciążeniem (ja robię np. klatę do 20 powtórzeń). Nie widzę sensu w cross ficie dla tri (może ktoś mi wytłumaczy co to ma niby pomagać). Nie czuję odżywek typu białko, bcca i innych substancji ropopochodnych, jedynie akceptuje żele i vitargo.

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 15-11-2013, 16:14
przez piotrek.z
panpomidor napisał(a): Nie widzę sensu w cross ficie dla tri (może ktoś mi wytłumaczy co to ma niby pomagać).


Nie lubię siłowni, nie jestem w stanie tam długo wytrzymać. Dla mnie cross fit jest pewną alternatywą, pozwalającą na wyćwiczenie tych mięśni, których nie wyćwiczę przy bieganiu, rowerze, etc. Pewnie lepsze wyniki osiągnąłbym realizując plan ułożony specjalnie pod triathlon, jednak dla mnie najważniejsza jest przyjemność z treningów, ponieważ jak jest nie ma, to tracę motywację.

Ps. nie lubię nazwy cross fit ;)

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 15-11-2013, 22:24
przez ikarol
W środę machnąłem pierwszą sesję na siłce. Niektórych mięśni nie używałem chyba bardzo długo, gdyż mimo minimalnych ciężarów pojawiły się tu i ówdzie małe zakwasy (największe na sixpacku po brzuszkach ;-) ).

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 16-11-2013, 18:46
przez justhappypl
A co w końcu robiłeś? ;)

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 25-11-2013, 08:12
przez ikarol
Nic szczególnego, klasyczne ćwiczenia w ramach dostępnych sprzętów - przysiady z gryfem, wspiętki z gryfem, trochę na atlasie na górną część, trochę na brzuch. Nie przepadam ogólnie za siłką, więc robię sprawnie co trzeba i do domu :-)

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 25-11-2013, 13:00
przez ML
Siłownia powinna być tym na co wskazuje nazwa, miejscem ćwiczenia siły, a nie wytrzymałosci. cykle po 20-30 na lekkim obciążeniu można sobie robić w tygodniach regeneracji, reszta wytrzymałości i wytrzymałości siłowej powinna być robiona specyficzne w biegu na rowerze czy wodzie.

co do częstotliwości to siłownia w okresie przejściowym/podstawowym 2 razy plus raz osobny trening na stabilizację (piłki, bosu, beret, trx). Jako że nie jesteśmy pakerami to robimy ćwiczenia na wszystkie części ciała na każdym treningu nie dzielimy sobie na dzień klaty i dzień pleców, a jako że mamy jeszcze inne treningi wizyty na siłowni nie ma sensu przeciągać istotnie powyżej 60 minut (co oznacza że nie siedzimy i nie gadamy jak stali bywalcy siłowni tylko ćwiczymy).

Natomiast co do ćwiczeń to jak dla mnie 2 podstawowymi "maszynami" które trzeba zaliczyć na sesji siłowej są ławeczka rzymska na której ćwiczy się grzbiet (klasyczne skłony czołem do ziemi) i skośne brzucha (położenie na boku i ponownie skłony), mięśnie stabilizujące górną część ciała na rowerze i w biegu. po zaadoptowaniu do ćwiczenia można sobie do ręki złapać kettla albo ciężarek aby było więcej siły...
oraz drabinka/drążek na ktorej mozna cwiczyc wzniosy nóg - dolna część brzucha, już poniżej abs, wiec rzadko ćwiczona, a bardzo bardzo istotna przy stabilizacji postawy.

oczywiście ściąganie drążka do klatki piersiowej (chwyt szeroki), podciąganie i przysiady/ wykroki też są bardzo istotne, ale te ćwiczenia większość osób zna i robi tak czy siak, a korpus wzmacnia (nie mylić z klasycznymi brzuszkami) niewiele osób.

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 28-11-2013, 08:25
przez ikarol
ML napisał(a):Siłownia powinna być tym na co wskazuje nazwa, miejscem ćwiczenia siły, a nie wytrzymałosci. cykle po 20-30 na lekkim obciążeniu można sobie robić w tygodniach regeneracji, reszta wytrzymałości i wytrzymałości siłowej powinna być robiona specyficzne w biegu na rowerze czy wodzie.


OK, docelowo tak, ale jak ktoś zaczyna siłownię po kilku latach przerwy to jednak te kilka treningów na małych ciężarach są potrzebne na zaadoptowanie. Nie wyobrażam sobie pójść pierwszy raz i od razu wrzucać duży ciężar na kilku powtórzeniach.

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 28-11-2013, 10:22
przez justhappypl
ikarol napisał(a):
ML napisał(a):Siłownia powinna być tym na co wskazuje nazwa, miejscem ćwiczenia siły, a nie wytrzymałosci. cykle po 20-30 na lekkim obciążeniu można sobie robić w tygodniach regeneracji, reszta wytrzymałości i wytrzymałości siłowej powinna być robiona specyficzne w biegu na rowerze czy wodzie.


OK, docelowo tak, ale jak ktoś zaczyna siłownię po kilku latach przerwy to jednak te kilka treningów na małych ciężarach są potrzebne na zaadoptowanie. Nie wyobrażam sobie pójść pierwszy raz i od razu wrzucać duży ciężar na kilku powtórzeniach.


To właśnie u Friela nazywa się adaptacją AA. Wg niego, powinno się zrobić ok. 8-12 treningów z 20-30 powtórzeń przy obciążeniu 40-60% 1RM a dopiero potem przejść do fazy siły (lub siły falowej)

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 28-11-2013, 15:47
przez ML
Jasne ze tak. Jak ktos dlugo/w ogole silowni nie robil to ta faza adaptacji powinna potrwac kilka miesięcy. No ale to jak ze wszystkim biegania tez nie zaczynamy od mocnych interwalow. Przy czym taka adaptacja nie jest docelowym treningiem na silowni. To raczej trening zeby potem moc trenowac.

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 29-11-2013, 08:16
przez ikarol
ML napisał(a):To raczej trening zeby potem moc trenowac.


Dobrze powiedziane! Całkowicie oddaje sens tej całej adaptacji ;-)

Dzisiaj na basenie miałem już wrażenie, że pierwsze 3 sesje na siłowni zaczynają przynosić skutek.

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 18-02-2016, 12:06
przez Anna Bliska
Wydaje mi się, że jumping frog - fitness na trampolinach byłby dobrym pomysłem :)

Polecam gumy do ćwiczeń ze sklepu bezgipsu.pl http://bezgipsu.pl/48-gumy-do-cwiczen_S ... ezGipsu.pl

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 20-12-2016, 16:20
przez matado12
Na stabilizację dobre będą ćwiczenia planche http://www.sfd.pl/planche_do%C5%9Bwiadc ... 92754.html z tym że tu jest już nieco wyższy poziom zaawansowania i na pewno trzeba mieć podstawową siłę i koordynację wyrobioną ale sam trening daje naprawdę bardzo dużo :)

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 03-01-2017, 11:30
przez Ap98
Podepnę się pod temat i może ktoś odpowie. Robię teraz 8-9 treningów w tygodniu(po 3 z każdej dyscypliny) . warto zamienić jakiś trening na ćwiczenia siłowe czy nie?

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 03-01-2017, 12:41
przez Kik_81
Warto

Re: Siłownia dla triathlonisty

PostNapisane: 03-01-2017, 13:09
przez fosforus
Myślę że przy 3 treningach z każdej dyscypliny zamienić nie warto, Warto dołożyć jako dodatkowe jednostki.
Więcej uzyskasz robiąc 3 treningi rowerowe niż dwa rowerowe + siłownia.
Dla pływania już w ogóle nie jest ona pomocna, bardziej przeszkadza.