Strona 1 z 1

tydzień za krótki! Co robić?!

PostNapisane: 07-12-2015, 21:46
przez mdj
Cześć,

powoli już zaczyna mi brakować dni w tygodniu na treningi, poradźcie mi jak ułożyć treningi. Obecnie doszedłem do tego, że codziennie coś robię, a wiem, że tak być nie powinno. Aktualnie wygląda to tak:

Pon - basen
Wt - bieg
Śr - basen
Czw - bieg
Piątek - MMA
Sob - bieg krótko
Nd - wybieganie

Zastanawiam się nad rezygnacją z sobotniego biegania na poczet regeneracji, zastanawiam się jednak gdzie tu jeszcze wrzucić rower? Czy we wtorek i czwartek włączyć już interwały lub podbiegi, czy póki co budować bazę? Do poprzedniego sezonu przygotowywalem się na czuja, nie nastawiając się na wyniki - chciałem zdobyć doświadczenie. Jednak teraz chciałbym już się trochę pościgać i zgubić kilka zbędnych kilogramów ;)

Dziękuję za każdą pomoc.

Re: tydzień za krótki! Co robić?!

PostNapisane: 07-12-2015, 21:53
przez bartolini
Czasem można się spotkać z podejściem, że dzień z tylko basenem to dzień wolny. Tak więc masz dwa wolne dni ;-)

Re: tydzień za krótki! Co robić?!

PostNapisane: 07-12-2015, 22:00
przez Willi
Zakładki rower/bieganie, pływanie/bieganie.

Re: tydzień za krótki! Co robić?!

PostNapisane: 07-12-2015, 22:57
przez 120
bartolini napisał(a):Czasem można się spotkać z podejściem, że dzień z tylko basenem to dzień wolny. Tak więc masz dwa wolne dni ;-)


Bieg krótki bez akcetow to też regeneracja i można przyjąć jak wolny.
Wiec masz 3 dni w tygodniu wolne. Czas zabrać sie do roboty.

A tak poważnie tez mam z tym problem, ostatnio mam zaplanowany dzień wolny raz na 2 tygodnie.
Mimo takiego planu prawie nie zdarza mi sie trenować przez 2 tygodnie bez przerwy Bo i tak coś zawsze wypadnie niespodziewanego w pracy lub w domu. Jak planowałem jeden dzień wolny na tydzień to często wychodziły 2 dni.

Re: tydzień za krótki! Co robić?!

PostNapisane: 08-12-2015, 08:54
przez hex_d
Można "dzień wolny" wyskrobać tez w trochę naciągany sposób. Dajmy na to ze w sobotę rano (przed 8:00) jesteś juz po jednym treningu o tlenowym charakterze a następny trening masz dopiero w niedziele po 14:00. Łapiesz wtedy "dzień" luzu. No i pytanie do jakiego dystansu sie szykujesz. Jesli do max 1/4 to wybieganie jest średnio potrzebne. Basen można robić rano więc po południu byłby czas na drugą sesję. Jeśli nie dasz rady to ograniczyłbym bieganie do 2xtydzien i dał 2xrower

Re: tydzień za krótki! Co robić?!

PostNapisane: 08-12-2015, 09:05
przez hadwao
Niestety jedyne sensowne wyjście to łączenie dyscyplin w zakładki lub robienie 2 treningów dziennie. Wszystko zależy do jakiego dystansu się przygotowujesz i w jakim jesteś etapie przygotowań. W moim przypadku najlepiej sprawdzało się łączenie basenu z jakąś dyscypliną - czyli np. rano krótki bieg, wieczorem basen. Zdecydowanie trzeba mieć jeden dzień zupełnie wolny dla zdrowia psychicznego i fizycznego + raz na 3-6 tygodni tydzień regeneracyjny. Prawdą też jest to co pisze 120, że takie dni i tygodnie często wpadają same, nieplanowane.

Re: tydzień za krótki! Co robić?!

PostNapisane: 10-12-2015, 13:03
przez panpomidor
bartolini napisał(a):Czasem można się spotkać z podejściem, że dzień z tylko basenem to dzień wolny. Tak więc masz dwa wolne dni ;-)



może kolega robi 4000 na tym "basenie" to nie wiem czy takie wolne ;P