Strona 2 z 2

Re: Periodyzacja

PostNapisane: 16-12-2015, 13:06
przez Kik_81
Ja bardzo lubię przebieżki i wplatam je w praktycznie każdy trening biegowy.
6 x 40 kroków to mój standard (moja kadencja biegu to ok 30 kroków na 20 sekund licząc jedną nogę). Trzeba uważać żeby nie biegać za szybko - polecam tabele Danielsa.
W tym zadaniu skupiam się tylko na jak najlepszej postawie w biegu t.j, plecy wyprostowane, brak rotacji noga z tyłu ładnie obciągnięta po wybiciu. Przebieżki zawsze zaczynam w pierwszej połowie biegu gdy już jestem dobrze rozgrzany lecz nie ma jeszcze żadnych oznak zmęczenia. Gdy nogi są zmęczone odpuszczam takie zadanie.

Re: Periodyzacja

PostNapisane: 16-12-2015, 13:22
przez MateuszP
Daniels generalnie przekazuje ciekawe podejście, co by się stało gdyby sportowcy zwracali główną uwagę na samą technikę a nie kontrolowali tempa.

Re: Periodyzacja

PostNapisane: 16-03-2016, 23:20
przez PrzemekB
Ja bym nic nie zmieniał.

Zgadzam się z hadwao co do tygodni regeneracyjnych a konkretnie ilości dni w tym tygodniu przewidzianych na regenerację.

Co do "dobijania" utraconych wcześniej godzin to zależy od Twoich założeń. Jeśli chcesz dobić to warto przemyśleć o treningu sobota - niedziela w tygodniu regeneracyjnym. Uwzględnić wtedy trzeba by było treningi zaplanowane na poniedziałek i wtorek 1 tygodnia kolejnego mikrocyklu tzn. powinieneś być do nich zregenerowany maksymalnie ile jest to możliwe.

Udanych treningów :)