kalendarz triathlon

Siłownia - co ćwiczyć i kiedy

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Siłownia - co ćwiczyć i kiedy

Postprzez Pyra » 06-07-2010, 08:35

Otwieram temat jw. Przyznam się, że - choć przekonany o konieczności wykonywania ćwiczeń siłowych - często je zaniedbuję.
Kiedy wplatać ćwiczenia siłowe w nasze 3 dyscypliny, aby się nie zajechać? Ja np. jak za dużo zrobie siłowni jednego dnia, to nawet przez 2-3 następne dni jestem przymulony, i wytrzymałka przez to leży.
Myślę, że dobrym rozwiązaniem może być siła ćwiczona bezośrednio po niewyczerpującym treningu wytrzymałościowym, ale w małych porcjach - do kwadransa jednorazowo, czyli 3-4 razy w tygodniu.
Jakie Wy, Szanowni, młodzi forumowicze, macie z tym doświadczenia, tzn. KIEDY i CO?
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Eddie » 06-07-2010, 09:12

Ja staram się trzy razy w tygodniu na siłkę dupcie zaprowadzić. Chociaż w okresie wakacyjnym różnie to wychodzi :) Dzisiaj np. odpuszczam siłkę i spinning tam i wybiorę się chyba pojeździć z dwie godzinki po wiadomych terenach:)
Avatar użytkownika
Eddie
 
Posty: 1378
Dołączył(a): 08-06-2010, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez foka » 06-07-2010, 12:18

Zgadzam się z nodunem, tri to jednak dyscyplina wytrzymałościowa i tak powinien wyglądać nasz trening. Nie możemy jednak spędzać nad tym treningiem 12 miesięcy w roku. Ja w tym roku październik listopad i grudzien poswiecam na zbudowanie odpowiedniej siły.

potem już tylko podtrzymanie.
Były admin i moderator tego forum (do 01.2016).
Paweł Bondaruk - Foka na mirofonie
Kalendarz triathlonowy 2018
Instagram,
Avatar użytkownika
foka
Admin
 
Posty: 3775
Dołączył(a): 02-06-2010, 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Eddie » 06-07-2010, 12:42

I co w pozostałych miesiącach nie chodzicie na siłkę ? Bo mam wrażenie, że gdyby nie to to moje przemiany kataboliczne by postępowały w szalonym tempie...
Avatar użytkownika
Eddie
 
Posty: 1378
Dołączył(a): 08-06-2010, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez foka » 06-07-2010, 12:43

W pozostałych miesiacach tylko trening podtrzumujący. W nadchodzącym sezonie chciałbym tez wziąć się za dzwon (nie wiem jak to sie nazywa dokłądnie) taki ciezar z uchem.
Były admin i moderator tego forum (do 01.2016).
Paweł Bondaruk - Foka na mirofonie
Kalendarz triathlonowy 2018
Instagram,
Avatar użytkownika
foka
Admin
 
Posty: 3775
Dołączył(a): 02-06-2010, 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Eddie » 18-11-2010, 21:57

Przeniesiony z "Co dziś zrobiłeś"

Normalnie chyba, też zacznę od grudnia na siłowni realizować w końcu jakiś przemyślany plan z którejś z książki Friela :)
Ostatnio edytowano 19-11-2010, 09:09 przez Eddie, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Eddie
 
Posty: 1378
Dołączył(a): 08-06-2010, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Łukasz Kiełbowicz » 18-11-2010, 22:04

Przeniesiony z "Co dziś zrobiłeś"


wczoraj lub dziś miałem być na siłowni, chyba też nie lubię ciężarów bo nie byłem, ale od grudnia to muszę
Ostatnio edytowano 19-11-2010, 09:10 przez Łukasz Kiełbowicz, łącznie edytowano 1 raz
IM 12:14:03 BORÓWNO 2010 - MARATON 4:40
1/2IM 5:32:50 Susz 2010 - PÓŁ MARATON 1:47
Avatar użytkownika
Łukasz Kiełbowicz
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 13-06-2010, 20:45
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Postprzez dragonfly » 18-11-2010, 22:11

Przeniesiony z "Co dziś zrobiłeś"

Dobra, skoro wszyscy tak nie lubimy ciężarów, to może ktoś kto ma doświadczenie z planami Friela wypowie się, dla celów motywacyjnych :), kiedy pojawią się jakieś efekty? Puki co od dziś miałem pierwszy trening bez zakwasów - zawsze coś :)
Ostatnio edytowano 19-11-2010, 09:10 przez dragonfly, łącznie edytowano 1 raz
Pzdr,Paweł

Every journey begins with a first step

PB: 21.097,5 01:28:16 | 42.195 03:42:59
dragonfly
 
Posty: 118
Dołączył(a): 06-11-2010, 18:59
Lokalizacja: Olkusz

Postprzez jankes99 » 19-11-2010, 14:02

Moje zdanie na temat siłowni jest takie jak nodun, napisał najlepiej jest chodzić w okresie przygotowawczym do sezonu. I ćwiczyć obwodem stacyjnym ze swojego doświadczenia wiem że np. u mnie jak było za dużo siłowni stawałem się mniej dynamiczny i elastyczny co przekładało się na technikę na pływaniu i biegu
odważni żyją krótko, inni wcale
jankes99
 
Posty: 76
Dołączył(a): 06-06-2010, 08:45
Lokalizacja: wlkp.

Postprzez markettta » 29-03-2011, 06:38

warto nie popełniać kilku błędów na siłowni:
http://kobieceprawdy.pl/article_uni/uro ... lowni.html
markettta
 
Posty: 1
Dołączył(a): 29-03-2011, 05:59
Lokalizacja: kraków

Postprzez pavoolon » 29-03-2011, 09:20

Ja zawsze siłownie dodaje do treningu. No może siłownie to za dużo powiedziane, ale są to ćwiczenia mające na celu poprawić budowę fizyczną czyli jak ja to mówię krzepę :-)
W okresie przygotowawczym ćwiczenia siłowe robię dwa razy w tygodniu, a później dla podtrzymania formy tylko raz w tygodniu.

Friel, zaleca robić ćwiczenia siłowe przez cały sezon. Wydaje mi się, że jest to bardzo ważne dla rozwoju mięśni antagonistycznych. Szczególnie jeżeli ktoś pływa np. tylko kraulem - jak ja (żaba odpada ze względu na kręgosłup).
I najważniejsze, żeby się rozciągać bo można sobie sporo skrócić zakres ruchów rękami, co może bardzo przeszkadzać w pływaniu.
Avatar użytkownika
pavoolon
 
Posty: 459
Dołączył(a): 23-12-2010, 10:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MrowaTheLegend » 29-03-2011, 15:14

U mnie było/jest tak:

W okresie Listopad-Grudzień - 3x w tygodniu (przed treningiem)
W okresie Styczeń-Luty - 2x w tygodniu (przed treningiem)
W okresie Marzec - Maj - 1x w tygodniu (w dzień w którym mam regeneracje)
Avatar użytkownika
MrowaTheLegend
 
Posty: 579
Dołączył(a): 24-02-2011, 01:00
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Lukash_ » 11-04-2011, 15:09

Dokładnie wg. mnie siłownia powinna być w cyklu rocznym.
Zgodzę się z tym że zimą można bardziej się skupić nad rozwojem siły, a w sezonie wytrzymałością siłową.
Ja przynajmnej stosuje się do tej taktyki. Gdy nie mam czasu wyjść na siłownie to staram się wykonywać szybkie ćwiczenia gdzie popadnie

Np czekając na tramwaj na krawężniku wykonuje ćwiczena na łydki z plecakiem na sobie pełnym gratów (laptop, ladowarka,papiery).
Można kombinować jak się nie ma czasu na siłkę.
Odwiedź mojego bloga VeloCafe
Avatar użytkownika
Lukash_
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17-12-2010, 16:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez jeglin » 11-04-2011, 15:53

Lukash_ napisał(a):...
Np czekając na tramwaj na krawężniku wykonuje ćwiczena na łydki z plecakiem na sobie pełnym gratów (laptop, ladowarka,papiery).
...

Ja wtedy się rozciągam :), a ludzie się nie nudzą i popatrzą na wariata.
Avatar użytkownika
jeglin
 
Posty: 540
Dołączył(a): 25-09-2010, 18:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez WRS » 12-04-2011, 12:31

Dla tych z Was, którzy chcą wzmocnić siłę i zbudować trochę mięska proponuję plan Rippetoe lub push/pull/legs. Obydwa plany są dobre dla początkujących i pozwalają złapać siłę oraz zbudować podstawy do treningu siłowego.
Siłownię robię zawsze przed treningiem aeorobowym. Najlepiej wypić odżywkę węglowodanową lub wziąć aminokwasy szybko wchłanialne w celach antykatabolicznych :-)
Avatar użytkownika
WRS
 
Posty: 393
Dołączył(a): 10-03-2011, 15:29
Lokalizacja: Mazowsze - Płock

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Następna strona

Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron