kalendarz triathlon

Plan treningowy do krótkich dystansów

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 01-06-2018, 10:27

Myślę, że to projekt hobbystyczny i kolega, który to napisał zobaczył, że kokosów nie ma więc udostępnił za darmo, żeby ktoś korzystał.
Oczywiście może też za tym stać inny pomysł biznesowy - na niczym nie zarabia się tak dobrze jak na darmowym oprogramowaniu (systemy operacyjne typu Ubuntu, oprogramowanie sklepowe typu prestashio/magento, gry na urządzenia mobilne itd itd). Może np. chce zbudować większą bazę użytkowników i oferować płatne plany etc? Oczywiście może być też tak, że po prostu projekt nie będzie dalej rozwijany - czyli w sumie nic nowego, bo obecnie też nie był rozwijany - w change logu poprzedni update był dokładnie rok temu i nic nowego nie wnosił. Ostatecznie aplikacja ma już taki poziom, że nic jej do treningu nie brakuje, a dalszy rozwój to sporo pracy nad funkcjami pobocznymi - po prostu nie opłaca się tego robić jak korzysta z niej np. 100 osób na całym świecie.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez weekendowy » 01-06-2018, 10:36

Jak dla mnie nic więcej nie trzeba...program prosty, można samemu tworzyć treningi bez tajemnej wiedzy ;). Drugi rok na nim kręcę z planami treningowymi Marcina (H2O) i nie zamierzam tego zmieniać :ymdevil:
Avatar użytkownika
weekendowy
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 27-04-2016, 12:55
Lokalizacja: Słupsk

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez mayak » 13-06-2018, 10:29

nie prowadzę własnego dziennika (jakoś jeszcze "nie dorosłem" do tego), spamować Kajetowi nie będę ;) więc tu napiszę kilka słów o niedzielnym 5150 Warsaw :)

Plan treningowy hadwao - pierwszy raz robiłem długofalowy (strukturyzowany) trening kolarski (mimo, że ścigam się na bajkach od 3.5 lat), ustawiłem go właśnie pod kątem Enea 5150 Warsaw

Generalnie to plan treningowy zrobiłem w ok. 75-80%, w stosunku do zeszłorocznego, debiutanckiego 1/4IM to na olimpijce poprawiłem prędkość śr. o 2km/h (z 33 na 35, czas to 1:08 , śr HR 161, końcówkę na Wisłostradzie trochę odpuściłem aby zachować coś na bieg) i nie czułem się zajechany :)
Biorąc pod uwagę że rower mam ZeroAero (zwykła szoska typu endurance) to jestem zadowolony z wyniku (strzelam, że na pełnym TT byłoby 2-3min krócej), więc bardzo dziękuję za ten plan!

A co do reszty 5150Warsaw: pływanie w 33min (na basenie bywam tylko 1x tydz na ok. 45min), ale spodziewałem się ciut lepiej (efekt pianki ;) ), bo w piątek przed zawodami na basenie zrobiłem 3x500 po 10,5 min. Natomiast bieganie to MEGA tragedia - 1:03, kompletne niemoc i dyskomfort mimo, że na treningowych zakładkach biegało mi się bardzo fajnie i lekko. Upał mnie pokonał, a jak już opadł "pył bitewny" to okazało się że biegłem z kontuzją stopy :( Całość wyszła 2:54 czyli 8 min więcej niż 1/4IM

A teraz w kwestii przyszłości:
jak tylko dostanę zielone światło od ortopedy, to chciałbym kontynuować ten plan pod kątem 1/4 w Piasecznie (15 lipca)

@hadwao - proszę o komentarz czy dobrze kombinuję:
ten tydzień niestety będzie praktycznie stracony treningowo (RTG stopy wyszło ok, więc w weekend coś pokręcę), potem chciałbym zrobić ze specjalizacji T3, T5 i T6 (przynajmniej te treningi wtorek i czwartek, bo zamiast soboty to raczej pojadę outdoor) a na koniec to T7 jako taper. Będzie OK?
Avatar użytkownika
mayak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 02-11-2017, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez kajet » 13-06-2018, 11:02

Moje wnioski z niezrealizowanego de facto planu są takie, że chyba jest dla mnie za trudny. Chyba. Przez resztę sezonu będę tłukł bazę do wyrzygania, bo nawet w niej są treningi VO2max, zakładki z 1h+ roweru w strefie sweet spot i ogólnie wszystko, czego mi potrzeba na krótkie dystanse. Jednak konsekwencja i systematyczność są najważniejsze, a na drugim miejscu w hierarchii ważności plasowałbym trening na intensywnościach startowych, który zaczyna się już w bazie.
Wyszłem i poszłem na:
http://forum.triathlonlife.pl
Avatar użytkownika
kajet
 
Posty: 2563
Dołączył(a): 02-10-2014, 09:51

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez MateuszP » 13-06-2018, 11:10

Z mojej perspektywy i pewnych doświadczeń realizowanie typowych interwałów VO2max daje marginalny zysk i celowo z nich zrezygnowałem w tym roku. Chodzi mi o interwały 3 minutowe z 3 minutami przerwy. Być może szarpanie się z 5 minutowymi powtórzeniami już przyniesie zauważalne efekty.

Największy zysk upatruję w realizacji progresywnych czasówek. To one realnie przenoszą FTP z liczby na podstawie której się trenuje na to co można zrobić w zawodach. Doskonale rozumiem i popieram filozofię choćby TrainerRoad, gdzie jest podział na:
1. Bazę
2. Rozbudowę
3. Specjalizację

1. Wedle uznania, możliwości czasowych oraz wyboru dystansu.
2. Trzeba zasuwać i nie kalkulować zbytnio, że się zajedziemy. Jednak zależy ile to trwa, jeżeli 2x4 tyg gdzie jeden tydzień jest luźniejszy to można szarpać jak Reksio szynkę. Już tutaj zacząć pracę nad czasówkami
3. Czasówki oraz realizacja czegoś stricte podporządkowanego docelowej trasie.

Jestem przemądrzały bo tylko jeżdżę na rowerze, a Wy jeszcze macie biegać i pływać.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 13-06-2018, 12:59

@Mayak - tak, mz dobrze kombinujesz. Musisz tylko ocenić czy 1 tydzień tapu Ci starczy. MZ powinien starczyć w zupełności po 3 tygodniach specjalizacji.

@Kajet - faktycznie jeśli dużo jednostek Ci wypada to lepiej w rozbudowę nie wchodzić i tłuc SS. Ale... no właśnie co do intensywności to musisz latać na tym co planujesz jechać na zawodach. Jak będziesz trenował na 80% FTP to trudno oczekiwać, że na zawodach nagle pojedziesz 95% i potem z tego coś pobiegniesz. Niemniej faktycznie teraz Twoim problemem jest w pierwszej kolejności trenowanie czegokolwiek, a w drugiej sam plan. Za dużo tych jednostek wypada, żeby robić strukturę, bo 3 jednostki w planie oznaczają 2,5 w rzeczywistości - i to jest takie chyba minimum, żeby zabawa miała sens.

@MateuszP - nie zgodzę się ;-) Ty trenujesz zupełnie inną ilość czasu niż jest przewidziana w planie. Jak się trenuje średnio 3h/tydzień roweru (tyle w praktyce wychodzi) to bez vo2max ani rusz. Taka ciekawostka - bardzo wiele osób trenujących na planie TR ma w drugim roku zastój mimo sumiennej realizacji planu. Czytałem o tym, a jako że plan układałem dla siebie, właśnie po roku zabawy z TR, to postanowiłem spróbować innego podejścia w bazie... Moja baza jest faktycznie trochę dziwna - powiedziałbym bardziej zmienna niż ta z TR. I faktycznie mam info od 2 osób, które trenują z moim planem drugi rok, że mają dalej przyrosty. Trudno mi mówić czy to przypadek czy nie, bo próbka za mała, ale wierzę, że przy małych objętościach trzeba wprowadzać intensywności dość szybko. Nie mówię tu o takich typowych 3-minutówkach (one pojawiają się pod koniec planu dopiero), ale ogólnie taki pikach/sprintach itp. W małej ilości, ale jednak.
Przy dużych objętościach faktycznie można inaczej ułożyć plan treningowy, ale na 3h/tydzień nie wyobrażam sobie planu bez vo2max u średnio-zaawansowanego zawodnika.
Oczywiście to tylko moja teoria.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez MateuszP » 13-06-2018, 13:45

A to też fakt. Zasadniczo czuję się najlepiej jak kręcę coś w okolicy średniej 10h na tydzień. Jednak nie ukrywam było nieco tygodni z większą ilością godzin. No i zapomniałem też o super efektach grupy.

I tak dochodzimy do indywidualnych możliwości czasowych.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez fazibazi » 05-08-2018, 14:08

Chciałem podziękować serdecznie za cały powyższy plan i cały wątek. Dzięki niemu (choć nie realizowałem go w całości i konsekwentnie) udało mi się "uciąć" na sprincie (20,6km rowerem) ponad 3 minuty. Fakt ze był to mój pierwszy start w tri na szosie (bez lemondki, z spd i kasu mtb, w zwykłej koszulce i krótkich spodenkach) z jakimkolwiek w miarę regularnym treningiem. W przyszłym roku może będzie lepiej - więcej wolnego czasu.
Avatar użytkownika
fazibazi
 
Posty: 27
Dołączył(a): 17-10-2017, 16:45

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia strona

Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron