kalendarz triathlon

Plan treningowy do krótkich dystansów

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 02-11-2016, 14:54

To dlaczego chcesz kupić taki co ma tylko prędkość, skoro są w tej samej cenie? W tym z mojego linku masz prędkość+kadencję w cenie tego z Twojego linku co ma tylko prędkość lub kadencję? Pytam bo żonie chciałem kupić właśnie ten z mojego linku.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez klzn » 02-11-2016, 15:53

OK.

Przymierzam się do kupna pomiaru mocy. W pedale/ach. W tej sytuacji kadencję będę miał podawaną przez miernik, a prędkość tylko z GPS, czyli na trenażerze wcale, stąd pomysł, że sobie kupie sam miernik prędkości (ten z linku, albo Garmina).
Tamten podwójny mam, ale w momencie, kiedy będę miał pomiar mocy, zdemontuję go.

A odpowiadając na Twoje pytanie czy wystarczy taki, uważam że tak, jak najbardziej.
Avatar użytkownika
klzn
 
Posty: 137
Dołączył(a): 21-10-2014, 23:44

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 02-11-2016, 15:56

Aha teraz wszystko jasne - bo już myślałem, że one się czymś różnią i ten "podwójny" jest z jakiegoś powodu gorszy.

Czyli jak ktoś ma jeszcze miesiąc czasu to jest opcja zaoszczędzić stówkę i kupić sensor na Aliexpress.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez kajet » 02-11-2016, 19:06

@klzn tylko po co prędkość tylnego koła na trenażerze, skoro każda apka treningowa (darmowe także) przeliczy Ci moc na "wirtualną" (bardziej miarodajną) prędkość na danej trasie?
"People tend to break and don't want the pain anymore. He ([Sanders]) just seems to fucking enjoy it" - S. Kienle
https://enduhub.com/pl/kajet/
Avatar użytkownika
kajet
 
Posty: 2461
Dołączył(a): 02-10-2014, 09:51

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez klzn » 02-11-2016, 21:48

kajet napisał(a):@klzn tylko po co prędkość tylnego koła na trenażerze, skoro każda apka treningowa (darmowe także) przeliczy Ci moc na "wirtualną" (bardziej miarodajną) prędkość na danej trasie?


Ja wiem, ale to tez już tak pod katem wiosny, jak już na dwór człowiek wyjedzie, zawsze lepiej mieć czujnik niż gps...
takie moje widzimisię.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar użytkownika
klzn
 
Posty: 137
Dołączył(a): 21-10-2014, 23:44

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez magik0 » 03-11-2016, 09:53

hadwao napisał(a):Magik0 mówisz o treningu rowerowym? Kolejność jest rozpisana w pierwszym linku. Masz tam rozpisane tygodnie i w tabelce nazwy treningu + czas trwania i TSS. Przykładowo pierwszy tydzień to wykonanie treningów: Barners-Lee, Baekeland oraz Carson o ile znasz swoje przybliżone FTP, a jeśli nie to Barners-Lee zamieniasz na test FTP. Kolejne tygodnie już zgodnie z tabelką.


Chodziło mi o brak rozpisania interwałów w poszczególnych treningach - niestety sama nazwa, TSS i czas trwania nie pomogą zaimplementować treningu na np. innej aplikacji.
Avatar użytkownika
magik0
 
Posty: 18
Dołączył(a): 08-06-2016, 11:36

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 03-11-2016, 10:01

A ok, teraz rozumiem. W obecnej fazie raczej trudno te treningi opisać, bo to jest po prostu jazda w górnych partiach tlenowych - obciążenia zmieniają się praktycznie tylko po to aby nie wiało nudą / żeby pracować na różnych kadencjach etc. Mógłbym robić:
a) kilka słów opisu do treningu - czyli np. "jazda ciągła w przedziale 65-77% FTP urozmaicona kilkoma 30s burstami do 90% FTP"
b) zrzut ekranu z samego wykresu treningu (co chyba w MT będzie mało pomocne, bo nie ma tam linii odpowiedzialnej za aktualne FTP)
c) albo zrzut z rozpiski samego treningu, gdzie są % FTP, ale znów to pewnie większości osób będzie sobie trudno wyobrazić

Myślę, że chyba najlepsza opcja to a. Oczywiście najlepsza opcja to a+b+c, ale taka rozpiska dla 100 treningów to już sporo pracy ;-(
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez magik0 » 03-11-2016, 10:15

b z naniesionym opisem (czas trwania i %FTP) np. w paint i po sprawie
Obrazek
Avatar użytkownika
magik0
 
Posty: 18
Dołączył(a): 08-06-2016, 11:36

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 03-11-2016, 11:21

W sumie mój program do robienia screenów pozwala na szybką edycję zdjęć, więc spróbowałem tak zrobić i wyszło:

http://storage8.static.itmages.com/i/16 ... 87254b.png

Ogólnie trochę mało czytelnie, bo tutaj te przyspieszenia są 90% FTP, ale przez to że się je definiuje jako +/-20W, to wygląda jakby były na 100% FTP. Dadzą Wam coś takie screeny? Jeśli tak to będę robił
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez Czeskom » 03-11-2016, 18:11

dla mnie wystarczy opcja a
Avatar użytkownika
Czeskom
 
Posty: 992
Dołączył(a): 10-04-2015, 01:19

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez 120 » 04-11-2016, 15:16

Mam już plan na 2017.
Cel główny - pokonać @hadwao jego własnym planem :)

Niestety najprawdopodobniej nie będziemy mieli szansy stanąć obok siebie na starcie :(

cel główny to zribić lepszy wynik na 1/4 niż on, korzystajśc z jego planów :)

Teraz się okaże czy @hadwao jesy lepszym zawodnikiem czy trenerem...
Avatar użytkownika
120
 
Posty: 545
Dołączył(a): 25-07-2013, 22:47

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez 120 » 04-11-2016, 15:26

Punkt wyjścia

Wiek:
36 / 42

Waga/wzrost:
70kg / 104kg

Waga
182cm / 186cm

Życiówka na 1/4 bez draftingu 2016:
02:34:14 / 02:36:52
Avatar użytkownika
120
 
Posty: 545
Dołączył(a): 25-07-2013, 22:47

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 04-11-2016, 15:38

Zadziwiająco dużo osób z którymi miałem konkurować w przyszłym roku chce trenować wg. moich planów. Chyba ukręciłem na siebie bicz ;-) Ale skoro już zostałem Twoim trenerem to masz pierwsze zadania - zapisać się na Bydgoszcz. Nie ma to tamto, trzeba oddzielić ziarno od plew ;-)

A tak serio to zrezygnowałeś z planów startu w HiM? Bo jak lojalnie ostrzegałem ten plan na HiM moim zdaniem się nie sprawdzi. Jeśli HiM ma być startem B/C to myślę (ale tylko myślę), że wystarczy zmodyfikować weekendowy trening. Jeśli jednak chcesz zrobić na prawdę mocny wynik w HiM to kurcze pomyślałbym nad czymś innym. W tym planie może mocno zabraknąć wytrzymałości na rowerze nie mówiąc już o biegu. Jeździłeś plany do HiM w zeszłym roku to wiesz w jakim kierunku to powinno iść.

Przyznam, że teraz to mnie strasznie motywujecie do treningu, choć ten rok miał być na luzie. Rower zrobię zgodnie z własnym planem, ale jak czas na bieganie wykroję to jeszcze nie wiem. Mocno się zastanawiam nad dodawaniem 30 minut biegu po rowerze raz na 2 tygodnie na początku, a później raz na tydzień. Czyli docelowo plan by wyglądał tak:
2x rower, 1x zakładka, 2x bieg, 2x basen. Ciekaw jestem co by z tego eksperymentu wyszło.

Jak się zapiszesz na Bydgoszcz to nie ma wymówek - przygotuję się najlepiej jak tylko dam radę i jak wygrasz to bez żadnych "ale".

BTW co do życiówki to w Poznaniu miałem 2:22 na olimpijce bez draftingu - z jednej strony zabrakło trochę dystansu na rowerze, ale pływam jak pływam i w t2 zgubiłem swój worek, więc w sumie myślę, że 2:23-2:25 to był mój poziom na 1/4 w 2016. 2:34 to było na początku sezonu "z marszu" i bez kluczowego okresu przygotowań na skrajnie niekorzystnej dla mnie trasie (ja nie umiem w górki) ;-) Za to na Twój plus działa to, że robisz ogromne postępy, masz rezerwę w postaci masy i nie masz każdej nocy 2-3 pobudek ;-) Przy dobrze przepracowanym sezonie myślę, że spotkamy się obaj gdzieś poniżej 2:20.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez kajet » 07-11-2016, 12:33

Wyprzedzając bieg wydarzeń: pytanie o "bazę sweet spot". Jaki jest odpowiednik "normalnego" długiego wyjeżdżenia:
- 2 godziny
- 3 godziny
- 4 godziny
w tej metodzie? Tzn. co się robi zamiast długiego wyjeżdżenia trzygodzinnego?
"People tend to break and don't want the pain anymore. He ([Sanders]) just seems to fucking enjoy it" - S. Kienle
https://enduhub.com/pl/kajet/
Avatar użytkownika
kajet
 
Posty: 2461
Dołączył(a): 02-10-2014, 09:51

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 07-11-2016, 12:47

Ale mówimy dalej o planie pod 1/4 czy dostosowywaniu planu pod HiM? Bo jeśli mówimy o planie pod 1/4 to w bazie będą jazdy interwałowe w strefie sweet spot w większości 90 minut. Do krótkiego dystansu w zupełności to wystarcza, bo nie trzeba tu budować typowej wytrzymałości tlenowej, w której na ćwiartce się nie jedzie. Wraz z kolejnymi tygodniami dążymy do tego aby jak najbardziej zbliżyć intensywność długiej jazdy do intensywności startowej. W końcówce rozbudowy i całej specjalizacji będzie więc sporo jazd praktycznie na intensywności startowej np. 60-80 minut jazdy ciągłej 90-95%FTP do tego część takich jazd będzie się kończyć jeszcze biegiem.

Długie jazdy planuje z grubsza rozwiązać tak, jak jest to w Trainer Road - czyli co tydzień jeździmy 90 maks 105 minut, a ilość punktów TSS "do zdobycia" regulujemy intensywnością, czyli wraz z upływem czasu coraz dłuższe/cięższe interwały, a krótsze przerwy między nimi.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron