kalendarz triathlon

Plan treningowy do krótkich dystansów

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez fazibazi » 28-11-2017, 09:53

Ja aktualnie w połowie 3tyg bazy1 , treningi robię pon,śr,pt bo tak mi łatwiej. Czasami zmieniam treningi kolejnością bo nie zawsze jest czas na zrobienie 90min w piątek. Jutro Leakey :D
Avatar użytkownika
fazibazi
 
Posty: 27
Dołączył(a): 17-10-2017, 16:45

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez Bartek » 28-11-2017, 18:34

urde, tak blisko a tak daleko w instalacji. czytam na tej magicznej stronie o wyborze trenażera, szukam, grzebię ale nie widzę w ogóle takiego miejsca :/ gdzie toto się wbija?
nindża nie może być mientka :D
5 km 28.40
Sprint Habdzin 1.35.10
Olimp 5150Warsaw 2.58.26
1/4 GIT Piaseczno 3.30.23 (ale po T2 1.50 :D)
Avatar użytkownika
Bartek
 
Posty: 1902
Dołączył(a): 05-04-2011, 13:14
Lokalizacja: warszawa/piaseczno

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez fazibazi » 28-11-2017, 18:45

Po lewej stronie masz 5 kwadratowych ikon. Od góry Workout, Plan, Studio, Profile ostatnia to ANT+ i ją klikasz. Następnie w prawym górym rogu masz "power" i wybierasz"trainer power curve" "company" i "trainer"

Obrazek

Na tej stronie też parujesz czujki, jak widać na zdjęciu powyżej.
Avatar użytkownika
fazibazi
 
Posty: 27
Dołączył(a): 17-10-2017, 16:45

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez barthez » 29-11-2017, 20:21

barthez napisał(a):
superfrog napisał(a):Trening rowerowy i biegowy robisz na zegarku, a MT na kompie, tak? Może wina odbiornika ant+, może zmień port USB?

No tak, MT na kompie. Spróbuję z innym gniazdem.
Może gdzieś zorganizuję dongla ant+ do sprawdzenia.

Odległość identyczna jak do zegarka, który liczy równolegle, a na nim nie ma takiego problemu.

O ku.wa! A może to jest właśnie przyczyna? czujnik wysyła równocześnie do zegarka i do kompa, i może przez to występują jakieś przerwy w sygnale?


Trafiony i zatopiony! :D
bez zegarka problemu nie ma, wykres na MT wygląda normalnie. Chyba chodzi o to, że czujnik tętna wysyła impulsy do odbiornika ANT+, a że odbiorniki były dwa, co któryś trafiał do zegarka i powodował brak odczytu przez MT. Poniżej porównanie wykresów (czerwony): przed (na górze; z zegarkiem i MT jednocześnie), a poniżej po (tylko MT, bez zegarka)
Załączniki
porownanie HR.jpg
Avatar użytkownika
barthez
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24-03-2014, 14:54

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 29-11-2017, 20:32

Dziwne bo ant+ to w teorii chyba zwykle radio i ilosc odbiornikow nie ma znaczenia. Tak mi sie przynajmniej wydaje.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez endi8888 » 30-11-2017, 08:38

hadwao napisał(a):Dziwne bo ant+ to w teorii chyba zwykle radio i ilosc odbiornikow nie ma znaczenia. Tak mi sie przynajmniej wydaje.


Dokładnie tak jest jak pisze H20.
Wczoraj nawet robiłem test TrainerRoad i dane przez ANT+ z czujników odbierałem równocześnie na 3 odbiornikach(komuter, telefon + garmin) wszystko działa jak trzeba - pełny zapis na 3 urządzeniach.
Avatar użytkownika
endi8888
 
Posty: 168
Dołączył(a): 15-10-2013, 21:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez kajet » 30-11-2017, 09:18

mayak napisał(a):Chciałem wydłużyć trening o jeden interwał, ale mam taki problem:
otwieram plik .zwo w notepad, zaznaczam, kopiuję i wklejam jeden kompletny interwał po czym zapisuję (oczywiście w tym samym miejscu co pozostałe workout'y) trening pod nową nazwą (godel1.zwo, nazwę samego treningu też zmieniłem w nagłówku pliku), potem odpalam Zwifta - program nie widzi Godel1 na liście 'custom workouts'

ale jeśli dokonam edycji (jakakolwiek zmiana - czasu trwania int lub poziomu obciążenia) i wynik zapiszę pod tą samą nazwą, a potem ponownie odpalę Zwifta, to zmiana jest widoczna - co robię źle??


Miałem ten problem i do dziś nie wiem, o co poszło. Są dwa rozwiązania:

Mniej pewne: 1) Użyć innego edytora. Np. u mnie Sublime Text "psuje" plik, a natywny windowsowy Notatnik nie. Może u Ciebie notatnik psuje, a co innego nie popsuje.
Pewniejsze: 2) Użyć na moim pliku wbudowanego edytora treningów w Zwifcie; wystarczy jedno kliknięcie odpowiedniego plusika, żeby dołożyć interwał.
Wyszłem i poszłem na:
http://forum.triathlonlife.pl
Avatar użytkownika
kajet
 
Posty: 2563
Dołączył(a): 02-10-2014, 09:51

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez mayak » 30-11-2017, 11:05

to "fajnie" że nie jestem odosobniony z tym problemem ;)
dzięki za radę - popróbuję bezpośrednio w Zwift'ie

chciałbym Ciebie (bo widzę na enduhub, że już startowałeś na 1/2 więc pewno w 2018 też planujes ) i @hadwao (w nawiązaniu do "Jeśli myślicie o ściganiu na ćwiartce i spróbowaniu się na połówce to po małych modyfikacjach możecie ten cel osiągnąć z moim planem") zapytać o sugestie modyfikacji planu (i/lub kontynuacji go po etapie specjalizacji) pod kątem właśnie 1/2
Avatar użytkownika
mayak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 02-11-2017, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 30-11-2017, 11:14

Napisz jak chcesz rozłożyć starty A i plan treningowy/okresy, to pomyślimy. Ogólnie ja bym sugerował w pierwszej połowie start na dystansie A w ćwiartce, a potem 8 tygodni specjalizacji dedykowanej pod połówkę. Z czymś takim powinno się udać z grubsza osiągnąć cele. Druga sprawa to bieganie - tu byś musiał na pewno zwiększyć objętości.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez mayak » 30-11-2017, 11:30

10 czerwca planuję start A w warszawskiej olimpijce (już opłacone) i pod to rozpocząłem plan - teraz jestem w T1 baza1 czyli specjalizacja skończy mi się dokładnie 10-06-2018 (bo w trzecim tygodniu stycznia wyjeżdżam na ferie i wtedy na 100% nie zakręcę ani razu pedałami... może pobiegam trochę)
kilka treningów (tych 90minutowych) pewno "wymienię" na sobotnią szosę z kolegami oraz 4 starty w zawodach MTB (w serii PolandBike - czas jazdy 2-2.5h więc chyba dobry ekwiwalent)
jeśli chodzi o bieganie to jest to moja najsłabsza strona, więc mam to na uwadze (półmaraton pobiegnę na początku marca)

jeszcze nie zapisałem się na 1/2 ale załóżmy że będzie to w połowie lipca (czekam na termin zawodów w Nieporęcie) i dodatkowo w Borównie 19 sierpnia (pomiędzy nimi pewno trafi się 2 tyg. urlopu)
Avatar użytkownika
mayak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 02-11-2017, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez mayak » 30-11-2017, 13:37

poprawka, jestem w T2 baza1
(czemu nie mogę edytować wcześniejszego postu?)
Avatar użytkownika
mayak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 02-11-2017, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez mayak » 10-12-2017, 20:17

puk puk
Avatar użytkownika
mayak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 02-11-2017, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez kajet » 10-12-2017, 20:48

kto tam?
Wyszłem i poszłem na:
http://forum.triathlonlife.pl
Avatar użytkownika
kajet
 
Posty: 2563
Dołączył(a): 02-10-2014, 09:51

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 11-12-2017, 09:51

To ja bym się nastawił na start A w Połowie sierpnia, daje Ci to 9-10 tygodni treningów. Postawił bym na specjalizację pod him. W dużym uproszczeniu - długie jazdy bym wydłużył zmniejszając ich intensywność o 5-10%. Idealnie też było by dołożyć 4-ty trening rowerowy w tym okresie. Ogólnie widziałbym to tak:
75minut, dzień przerwy 75minut, 60minut, dzień przerwy 2h+ dzień przerwy. W przypadku jazd krótkich został bym przy tym co jest w planie, ewentualnie lekko zmniejszając intensywność, a zwiększając objętość etc. Ale tu już raczej minimalne ruchy w dół - np. jak w planie jest 107%, to zrobić sobie na 104% ale dołożyć 1 segment etc.

Ogólnie takie modyfikacje pozwolą dobrze znieść HIM. Wiadomo, nie będzie idealnie, ale ogólnie to jest to co bym zrobił przez te 2 miesiące.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez barthez » 12-12-2017, 19:51

A ja zrobiłem ostatnio niedzielny trening pod tytułem Freud na dworze, na góralu, a nie na trenażerze. :D
Trening ustawiłem w garminie i pojechałem na 1,5h.
I powiem Wam, że to bardzo miła odmiana po kilku tygodniach pod dachem, na trenażerze. Z racji, że nie mam prawdziwego pomiaru mocy, jadąc na tętno, nie da się oczywiście precyzyjnie wykonać ćwiczeń, ale ukształtowanie terenu skutecznie wymusza i różnicuje kadencję, więc trening uważam za jak najbardziej udany!
Wrażenia?
Czas płynie znacznie szybciej, nie ma nudy, wieje wiatr, więc pojawia się ****, ale z drugiej strony, człowiek nie poci się jak pies, jadąc pod dachem nawet z mocnym wiatrakiem.
Jak przyjdzie wiosna, to z pewnością będę takie treningi robił i innym tez polecam :D
Avatar użytkownika
barthez
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24-03-2014, 14:54

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości