kalendarz triathlon

Plan treningowy do krótkich dystansów

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 27-12-2017, 11:48

Paweł95 napisał(a):Hej sportowcy :) Znalazłem taki plan i mi się spodobał. Nigdy nie trenowałem triathlonu, więc dystans 1/8 jest dla mnie odpowiedni. Też dużym plusem jest rozpiska od stycznia do czerwca. Jakby ktoś mógł zerknąć okiem. Pozdro http://bydgoszcztriathlon.pl/trening/

To jest standardowy plan na ukończenie. Nadal nie napisałeś jakie są Twoje cele, więc trudno coś konkretnego radzić. Jak chcesz posmakować triathlonu i ukończyć to plan się nada - zresztą jego nazwa dość jasno pokazuje do kogo jest adresowany.

mayak napisał(a):
hadwao napisał(a):Z perspektywy czasu stwierdzilem, ze z Guevara troche zaszalalem na tym etapie :)

dobrze było! ;)
Guevara trochę mnie bolała, bo po teście FTP dorzuciłem kilka W a podczas trwania baza1 jeszcze trochę (w sumie to 10%) bo było mi za lekko - oceniam na podstawie HR (na wiosnę robiłem test wydolnościowy z mleczanami)

ps.
na Berners-Lee można usnąć :)


Heh no to ładnie musiałeś zaniżyć test. Mam nadzieję, że nie przesadzasz z intensywnościami, bo nie sztuką jest w bazie jeździć za mocno, a wbrew pozorom w skali roku niekoniecznie da to super efekt.
Barners-Lee faktycznie nie jest najbardziej porywającym treningiem, ale takie też są potrzebne ;-)
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez Bartek » 27-12-2017, 12:11

o nie, Barners jest rewelecyjnym treningiem. nie boli!!! :D
a ma ktoś może gdzieś działający zapisany Baekaland?
nindża nie może być mientka :D
5 km 28.40
Sprint Habdzin 1.35.10
Olimp 5150Warsaw 2.58.26
1/4 GIT Piaseczno 3.30.23 (ale po T2 1.50 :D)
Avatar użytkownika
Bartek
 
Posty: 1902
Dołączył(a): 05-04-2011, 13:14
Lokalizacja: warszawa/piaseczno

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez kajet » 27-12-2017, 12:23

Bartek napisał(a):o nie, Barners jest rewelecyjnym treningiem. nie boli!!! :D
a ma ktoś może gdzieś działający zapisany Baekaland?


na jaką aplikację?
"People tend to break and don't want the pain anymore. He ([Sanders]) just seems to fucking enjoy it" - S. Kienle
https://enduhub.com/pl/kajet/
Avatar użytkownika
kajet
 
Posty: 2461
Dołączył(a): 02-10-2014, 09:51

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez 120 » 27-12-2017, 13:54

hadwao napisał(a):
Paweł95 napisał(a):Hej sportowcy :) Znalazłem taki plan i mi się spodobał. Nigdy nie trenowałem triathlonu, więc dystans 1/8 jest dla mnie odpowiedni. Też dużym plusem jest rozpiska od stycznia do czerwca. Jakby ktoś mógł zerknąć okiem. Pozdro http://bydgoszcztriathlon.pl/trening/


To jest standardowy plan na ukończenie. Nadal nie napisałeś jakie są Twoje cele, więc trudno coś konkretnego radzić. Jak chcesz posmakować triathlonu i ukończyć to plan się nada - zresztą jego nazwa dość jasno pokazuje do kogo jest adresowany.


tam są 3 plany treningowe:

Rozpiska 1/8 Debiutant
Rozpiska 1/4 Amator
Rozpiska 1/4 Zawodowiec
Avatar użytkownika
120
 
Posty: 545
Dołączył(a): 25-07-2013, 22:47

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 27-12-2017, 14:04

Pawel napisal, ze interesuje go 1/8 i do 1/8 jest plan debiutant.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez Bartek » 27-12-2017, 14:29

kajet napisał(a):
Bartek napisał(a):o nie, Barners jest rewelecyjnym treningiem. nie boli!!! :D
a ma ktoś może gdzieś działający zapisany Baekaland?


na jaką aplikację?

do MT. ten w paczce od Trenera MArcina nie bangla
nindża nie może być mientka :D
5 km 28.40
Sprint Habdzin 1.35.10
Olimp 5150Warsaw 2.58.26
1/4 GIT Piaseczno 3.30.23 (ale po T2 1.50 :D)
Avatar użytkownika
Bartek
 
Posty: 1902
Dołączył(a): 05-04-2011, 13:14
Lokalizacja: warszawa/piaseczno

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez Qwerty » 27-12-2017, 21:13

Problem nie działającego Baekalanda był już poruszany.

Rozwiązanie podsunął fazibazi:


fazibazi napisał(a): Ok w czasie edycji posta Edytowałem Baeklanda w notepadzie++ i wpisałem "plan" "Olimpic przygotowawczy" i jest ok. That's were the dog lies buried B-)
Avatar użytkownika
Qwerty
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28-11-2016, 18:38

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez fazibazi » 29-12-2017, 11:36

Myślałem że Guevara to koń ale Mao przy nim to .... #:-s
Avatar użytkownika
fazibazi
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17-10-2017, 16:45

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez mayak » 09-01-2018, 09:40

ostatnie wrażenia:

Wilson - generowanie dużej mocy na kadencji 60 to dla mnie masakra (preferuję koło 100)

Mao - całkiem fajna zabawa w strzały na 200%
jeśli chciałbym bardziej przykręcić śrubę w Mao, to co da lepszy efekt: większa liczba sprintów czy wydłużenie ich trwania czy zwiększenie mocy?
Avatar użytkownika
mayak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 02-11-2017, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 09-01-2018, 10:01

W MAO 200% to jest "skrót myślowy" - ma być jak najmocniej dasz radę (ale powtarzalnie). W zależności od tego jakim pomiarem dysponujesz to różne W wychodzą przy kręceniu. Mi np. nigdy nie udało się koła rozpędzić do +200%, ale na pomiarze sprzętowym na bank pokazywałoby więcej niż te 200%.

Co do podkręcania/dokręcania śruby itp. to stoję na stanowisku, że trzeba być ostrożnym, chyba że się wie co się robi. Ogólnie jest takie zakorzenione w podświadomości myślenie - dam z siebie więcej, to będzie lepszy efekt. MZ nie do końca tak jest, bo plan trzeba postrzegać w skali przynajmniej sezonu i trzeba to tak rozegrać, żeby w skali sezonu mieć czym zaskakiwać organizm. Ja wybrałem bardzo prostą metodę polegającą na ciągłym podnoszeniu porzeczki + treningach kluczowych (czyli takie "przyp..nie" co jakiś czas z grubej pałki). Jeżeli teraz zaczniesz plan "utrudniać' to dobrze byłoby go też utrudniać później, a pytanie czy będzie na to miejsce. Najgorzej będzie jak się teraz wystrzelasz, a potem nie będzie progresji obciążeń, bo co prawda teraz minimalnie zyskasz, ale w skali sezonu możesz stracić, bo przyrosty są z adaptacji. Najlepszy przykład, który lubię podawać, to okres przygotowawczy, gdzie większość osób jechała znacznie poniżej swoich możliwości (te treningi są na prawdę lajtowe), a i tak były spore wzrosty ftp - po prostu na tym etapie nie wiele trzeba aby odnotować wzrost. Gdyby trenowali znacznie mocniej, to zamiast powiedzmy 4% przyrostu mieliby 5%, ale potem w nastepnych okresach byłoby mniej miejsca na podnoszenie poprzeczki i zamiast ciągle notować wzrosty na poziomie 4-5%, mieliby np 3%.

Oczywiście zmiennych jest wiele, wiele zależy od samego zawodnika, doświadczenia i w ogóle, ale nie będę czarował - tu już wchodzimy na grunt, gdzie dobry trener by powiedział jak w przypadku konkretnego zawodnika sprawę rozegrać. Mój plan to taki plan "książkowy", od linijki, a z książek niestety już się nie dowiemy jak dostosować do konkretnego zawodnika, bo tu liczy się doświadczenie.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez mayak » 09-01-2018, 10:41

plan robię na interaktywnym trenażerze na Zwifcie z włączonym trybem EKG, więc on po prostu ustawia konkretną poprzeczkę mocy do wygenerowania zgodnie z tym co jest w pliku, a było "2" - ostatnie dwa sprinty robiłem ze współczynnikiem +10% więc na przyszłość pozmieniam w pliku na 2.2 albo 2.4
A co do rozpędzenia koła, to na kilka sekund przed rozpoczęciem sprintu podbijałem kadencję do ok. 105 aby łatwiej znieść nagły przyrost obciążenia.

Wiem że plan jest "książkowy" - dlatego skrzętnie korzystam z możliwości 'konsultacji' on-line ;) za które bardzo dziękuję! :-BD :-BD :-BD
Avatar użytkownika
mayak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 02-11-2017, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 09-01-2018, 11:14

Z tych konsultacji to ja się uczę tyle samo co Wy ;-) Może za 5 lat jak się zbierze odpowiednia ilość "przypadków" to będę potrafił odpowiadać na takie pytania ;-)
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez mayak » 09-01-2018, 11:31

jesteś bardzo skromny!
Avatar użytkownika
mayak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 02-11-2017, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez hadwao » 09-01-2018, 13:13

Po prostu wiem, że od teorii do praktyki długa droga ;-)
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Plan treningowy do krótkich dystansów

Postprzez barthez » 10-01-2018, 18:29

hadwao napisał(a):W MAO 200% to jest "skrót myślowy" - ma być jak najmocniej dasz radę (ale powtarzalnie). W zależności od tego jakim pomiarem dysponujesz to różne W wychodzą przy kręceniu. Mi np. nigdy nie udało się koła rozpędzić do +200%, ale na pomiarze sprzętowym na bank pokazywałoby więcej niż te 200%
.

Kadencja 120+, prędkość >60km/h i dobiło do tych 200%
Avatar użytkownika
barthez
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24-03-2014, 14:54

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości