kalendarz triathlon

475 metrów do przepłynięcia za dwa miesiące.

W tym miejscu możesz podyskutować na tematy związane z pływaniem w triathlonie i generalnie treningiem pływackim.

475 metrów do przepłynięcia za dwa miesiące.

Postprzez TaBloSp » 28-06-2018, 07:28

Cześć wszystkim:-)

Mam sprecyzowany cel:
chcę za 2 miesiące przepłynąć kraulem 475 metrów na otwartej wodzie.

Mam określone możliwości treningowe:
3 x 1h na basenie/tydzień

Mam też świadomość własnej kondycji:
jestem dosyć wybiegany i wyjeżdżony, tzn. na chwile obecną "wstaję z kanapy" i robię półmaraton w 1h40' i 60 km rowerem w 2h.

Mam też świadomość swoich umiejętności pływackich:
50m kraulem ciągiem (czas raczej kiepski) i zadyszka.Technicznie jestem słaby - jestem samoukiem.

Nie mam niestety pomysłu, jak osiągnąć cel przy wskazanych wyżej możliwościach. Nie wiem, czy skupić się na budowaniu wydolności i tłuc jak najdłuższe dystanse, czy tez może przez jakiś czas uczyć się techniki kosztem dystansów? A jeżeli skupić się na technice, to czy czasu wystarczy, żeby zbudować wydolność na te 475 m. Czy realne jest wdrożenie jakiegoś rozsądnego planu treningowego?

Dodam jeszcze, że w chwili obecnej ważę 89 kg przy 180 cm wzrostu.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady.
TaBloSp

Re: 475 metrów do przepłynięcia za dwa miesiące.

Postprzez qbs » 28-06-2018, 08:49

Na początek ogarnij trenera żeby nauczył Cię podstaw
qbs

Postprzez Kik_81 » 28-06-2018, 09:26

Na dwoje babka wróżyła.
Wydolnością się nie przejmuje 475m to nie jest kwestia wydolności żadnej. Jeżeli taki dystans miałby ciebie wypruć to absolutnie problem nie leży w wydolności tylko w tym że nie potrafisz pływać. Są jednostki które uczą się pływać w miesiąc ale i taki (znam) którzy mimo piekielnego biegania i roweru w 2 lata się nie nauczyli.