kalendarz triathlon

Trening pływania w triathlonie – wskazówki dla amatorów

W tym miejscu możesz podyskutować na tematy związane z pływaniem w triathlonie i generalnie treningiem pływackim.

Trening pływania w triathlonie – wskazówki dla amatorów

Postprzez foka » 02-04-2012, 09:38

Zapraszam do zapoznania się z trzema częściami artykułu Tomka Kowalskiego z Trinergy na temat pływania w triathlonie. W artykule znajdziecie porady dla amatorów oraz przykładowe treningi pływackie do realizacji.

Trening pływania w triathlonie – wskazówki dla amatorów – część I
Trening pływania w triathlonie – wskazówki dla amatorów – część II
Trening pływania w triathlonie – wskazówki dla amatorów oraz przykładowe treningi pływackie – część III
Ostatnio edytowano 02-04-2012, 12:12 przez foka, łącznie edytowano 3 razy
Były admin i moderator tego forum (do 01.2016).
Paweł Bondaruk - Foka na mirofonie
Kalendarz triathlonowy 2018
Instagram,
Avatar użytkownika
foka
Admin
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 02-06-2010, 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Dark44 » 02-04-2012, 11:36

hmnnn, trudno komentować, tak na prawdę, wstęp artykułu ....;-) Zobaczymy co sensownego będzie dalej.
Avatar użytkownika
Dark44
 
Posty: 1372
Dołączył(a): 24-01-2012, 11:07
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez nodun » 02-04-2012, 12:09

Część druga jest już opublikowana:

http://xtri.pl/trening/plywanie/item/32 ... zesc-druga
Ostatnio edytowano 02-04-2012, 14:10 przez nodun, łącznie edytowano 1 raz
nodun
Admin
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 04-06-2010, 01:16

Postprzez pavoolon » 02-04-2012, 12:48

Założyliście autoryzacje na domenę portal.xtri.pl :-)

[ Dodano: 02-04-2012, 14:13 ]
Właśnie się dowiedziałem, że jestem typem pierwszym. Aktualnie technika to połowa mojej jednostki treningowej.
W zasadzie to może tłumaczyć mój brak postępów od jakiegoś pół roku.

Świetny artykuł, czekam na część 3 :-)

Mam prośbę do Tomka. Piszesz, że najlepiej motorykę ćwiczyć treningiem interwałowym. Czy mógłbyś napisać coś więcej. Zawsze miałem problem jakie dystanse dobierać do ćwiczeń i jakie przerwy. Czytałem u Friela ale jak dla mnie jest to dość niejasno napisane.
Avatar użytkownika
pavoolon
 
Posty: 459
Dołączył(a): 23-12-2010, 10:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tsk86 » 03-04-2012, 06:19

pavoolon napisał(a):Mam prośbę do Tomka. Piszesz, że najlepiej motorykę ćwiczyć treningiem interwałowym. Czy mógłbyś napisać coś więcej. Zawsze miałem problem jakie dystanse dobierać do ćwiczeń i jakie przerwy. Czytałem u Friela ale jak dla mnie jest to dość niejasno napisane.


Widzisz, w takich przypadkach ja tez mam prosbe zebys napisal wiecej :-) Naprawde ciezko jest cokolwiek doradzic w zakresie plywania, jesli sie goscia nie widzialo na oczy, nie ma pojecia na jakim poziomie jest, jak czesto i jak dlugo plywa, jakie czasy robi i jakie ma plany startowe.

W Swieta bede mial chwile oddechu (mam nadzieje), machne wtedy trzecia czesc artykulu, bardziej praktyczna - z jakimis tabelkami, przykladowymi jednostkami treningowymi itp.

pozdrowka
pozdrawiam
Tomek Kowalski

http://trinergy.pl/
Avatar użytkownika
tsk86
 
Posty: 153
Dołączył(a): 15-01-2011, 18:55
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Dark44 » 03-04-2012, 07:59

Rzeczywiście, druga część jest już nacechowana konkretnym przesłaniem. Ja także dowiedziałem się, że jestem w pierwszej kategorii tej klasyfikacji;-)
Czekam z niecierpliwością na cz. 3 i plany treningów.
Avatar użytkownika
Dark44
 
Posty: 1372
Dołączył(a): 24-01-2012, 11:07
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez pavoolon » 03-04-2012, 08:18

Tomku,
w zasadzie masz rację ale gdyby było tak jak piszesz, że nie jesteś w stanie nic powiedzieć dopóki nie zobaczysz jak ktoś pływa to pisanie takich artykułów nie miało by sensu :-P

Są jakieś ogólne zasady treningu jak robienie wydolności tlenowej, wydolności mięśniowej, czy wydolności czysto anaerobowej. Może się mylę, nie chcę się mądrzyć bo nie wiem nie znam się ;-) ale z tego co czytałem u Friela to każdą z tych umiejętności ćwiczy się interwalami z określoną intensywnością trwającymi odpowiedni czas i odpowiednim odpoczynkiem. I chodzi mi właśnie o wskazówkę jak długo powinny trwać interwały i jaki odpoczynek powinien być między interwałami dla każdej z ww. umiejętności. U Friela jest to napisane bardzo niezrozumiale i mam wrażenie, że z błędem wynikającym z kiepskiego tłumaczenia.

Chciałbym podziękować, za artykuł. Wczoraj zastosowałem pierwsze wskazówki w tym 15x100 m z progresją. Co prawda wrzuciłem na razie tylko 6x100, dla próby tempa ale trening nabrał innego sensu i celu, aż się chce iść na basen :mrgreen:
Avatar użytkownika
pavoolon
 
Posty: 459
Dołączył(a): 23-12-2010, 10:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tsk86 » 10-04-2012, 10:51

pavoolon napisał(a):Tomku,
w zasadzie masz rację ale gdyby było tak jak piszesz, że nie jesteś w stanie nic powiedzieć dopóki nie zobaczysz jak ktoś pływa to pisanie takich artykułów nie miało by sensu :-P

Są jakieś ogólne zasady treningu jak robienie wydolności tlenowej, wydolności mięśniowej, czy wydolności czysto anaerobowej. Może się mylę, nie chcę się mądrzyć bo nie wiem nie znam się ;-) ale z tego co czytałem u Friela to każdą z tych umiejętności ćwiczy się interwalami z określoną intensywnością trwającymi odpowiedni czas i odpowiednim odpoczynkiem. I chodzi mi właśnie o wskazówkę jak długo powinny trwać interwały i jaki odpoczynek powinien być między interwałami dla każdej z ww. umiejętności. U Friela jest to napisane bardzo niezrozumiale i mam wrażenie, że z błędem wynikającym z kiepskiego tłumaczenia.

Chciałbym podziękować, za artykuł. Wczoraj zastosowałem pierwsze wskazówki w tym 15x100 m z progresją. Co prawda wrzuciłem na razie tylko 6x100, dla próby tempa ale trening nabrał innego sensu i celu, aż się chce iść na basen :mrgreen:


Pavoolon, na prawde nie widzisz roznicy pomiedzy ogolnymi zasadami programowania treningu, o ktorych traktuje artykul a pytaniami "co mam robic" w sytuacji, gdy nie piszesz nic o swoim poziomie, treningu i celach?

O pytania dotyczace treningu plywackiego Friela, trzeba by spytac Friela a nie mnie ;-)
Ale generalnie tak - rozne cechy motoryczne ksztaltuje sie roznego rodzaju formatami treningu, rozniacymi sie iloscia, dlugoscia i intensywnoscia odcinkow, dlugoscia przerw odpoczynkowych, czestotliwoscia ruchow i oddechow.

Mam nadzieje ze trzecia, praktyczna czesc pomoze w ogarnieciu tematu, przedstawie kilka case'ow dotyczacych zawodnikow na roznym poziomie zaawansowania.
pozdrawiam
Tomek Kowalski

http://trinergy.pl/
Avatar użytkownika
tsk86
 
Posty: 153
Dołączył(a): 15-01-2011, 18:55
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez just_tri » 25-04-2012, 20:46

Mam pytanie może nie do samej treści samej 3 częsci artykułu, ale na temat bardziej zwiazany z techniką pływania. Z jednego z opisów planów treningowych zrozumiałam, że aby poprawić częstotliwość ruchów rąk podczas kraula najlepsze jest cwiczenie do kraula z pięściami. Jednak czy oprócz tej wskazówki ma Autor jeszcze jakies inne tajniki? U mnie jest to najwiekszy problem podczas pływania, a zazwyczaj omijałam cwiczenia z pięściami :) Dodam, że pływam ok 14 km/tyg.
just_tri
 
Posty: 202
Dołączył(a): 14-03-2012, 19:25
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez tsk86 » 26-04-2012, 09:50

Czesc, nie uwazam ze akurat plywanie na piesciach jest "nalepsze", ale na pewno jest przydatne.
przede wszystkim plywanie z guma , ktora wiaze i unieruchamia nogi. Poprawia to wyraznie pozycje w wodzie oraz frekwencje. Pomocny moze byc kraul z glowa nad woda - wymusza duza czestotliwosc pracy nog i rak. Poza tym nalezy unikac spokojnego plywania w duzych lapach, ktore powoduja zmniejszenie czestotliwosci. Kolejna kwestia to ulozenie treningu, np plywanie zadan progresywnych na samych rekach, np. z osemka+gum, czy plywanie krotkich, niekwasomlekowych sprintow z szybka praca rak.

pozdrawiam :)
pozdrawiam
Tomek Kowalski

http://trinergy.pl/
Avatar użytkownika
tsk86
 
Posty: 153
Dołączył(a): 15-01-2011, 18:55
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez hobbes » 27-04-2012, 19:12

Dla mających mało czasu polecam segmentację sezonu i poświęcenie okresu listopad-luty na pływanie prawie tylko i wyłącznie. Jestem wariacja na temat przypadku #2 i u mnie progres przez te 4 miesiące to 40:30 ---> 33:53 na 1900m co przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Zwłaszcza ze 18 miesięcy temu byłem zawodnikiem z przypadku #4 czyli nigdy nie przeplynalem kraulem więcej niż 100m :-)
Zdecydowanie polecam też pływanie z trenerem, bo na każdy ma problem z czym innym - u mnie problemem był opadający łokieć, wiec regularnie powtarzam przekladanki i dokładanki żeby utrwalić ruch, ale sam nigdy bym do tego nie doszedł.
Neon Team
IM - 9:55:00
SAY NO TO DRAFTING!
Avatar użytkownika
hobbes
 
Posty: 446
Dołączył(a): 03-02-2011, 20:35
Lokalizacja: izabelin

Postprzez holan_triathlon » 07-05-2012, 06:15

czesc Tomek,
w swoim artykule: Plywanie w Triathlonie - cz.3
opisujesz w drugim przypadku:
"W czasie zimy zanotowaliśmy wyraźną poprawę wyniku z 27'15'' w listopadzie 2010 do 23'47'' w marcu 2011"

piszesz o dystansie 1500 czy 1900m?

ps. czy to Ciebie poznałem w Szklarskiej (w te sobote?)
Avatar użytkownika
holan_triathlon
 
Posty: 163
Dołączył(a): 06-05-2012, 01:00
Lokalizacja: EU

Re: Artykuł Pływanie w Triathlonie

Postprzez legus77 » 18-03-2013, 10:08

Fajnie, utwierdziło mnie to w słuszności, że zacząłem zajęcia z Trenerem... pewnie mnie odmuli.
Was tez przymuliło podczas przygotowania bazy do treningów treściwszych?
Dzięki za ciekawe artykuły.
Meta - miałem 4 w bloku...
Avatar użytkownika
legus77
 
Posty: 19
Dołączył(a): 04-11-2012, 07:59

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Pływanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość