kalendarz triathlon

eSowanie w kraulu

W tym miejscu możesz podyskutować na tematy związane z pływaniem w triathlonie i generalnie treningiem pływackim.

eSowanie w kraulu

Postprzez Scrubby » 02-06-2013, 16:01

Witam,
Dziś pamiętałem, by zabrać kamerę na basen i zobaczyłem później w domu, na filmie, że eSuję przy płynięciu kraulem. Niestety eSuję zawsze na prawą stronę (skręcam biodrem w prawo), niezależnie od tego, na którą stronę oddycham. Załączam link do filmu. Jednocześnie mam pytanie do znawców tematyki pływackiej: Co wykonuję źle przy wyciąganiu lewej ręki w przód? Jak skontrować to wychylenie bioder, by układać ciało prosto w "ślizgu" i na co mam zwrócić uwagę na treningu, by wyeliminować to wygięcie?
WTT | 5k-21:32 | 10k-47:41 | 21k-1:52:33 | 1/4 IM-2:46:23 | 1/2 IM-... ukończony z kontuzją :(
Scrubby
 
Posty: 188
Dołączył(a): 21-03-2013, 12:35

Re: eSowanie w kraulu

Postprzez Scrubby » 02-06-2013, 17:06

Filmy "nawodne", moim zdaniem, nie wykazują u mnie zbyt szerokich ruchów ramionami przy przeniesieniu, co zawsze wpływa na kontrę biodrami, dla utrzymania środka ciężkości.
WTT | 5k-21:32 | 10k-47:41 | 21k-1:52:33 | 1/4 IM-2:46:23 | 1/2 IM-... ukończony z kontuzją :(
Scrubby
 
Posty: 188
Dołączył(a): 21-03-2013, 12:35

Re: eSowanie w kraulu

Postprzez pawelrurak » 02-06-2013, 20:47

"eSujesz" w obie strony, chociaż przy wkładaniu lewej ręki przed głowę trochę mocniej. Moim zdaniem najszybciej pomoże Ci, jeśli nauczysz się kopać nogami rytmicznie, bez pauz przy wyciąganiu się. Zobacz że nogi najbardziej idą w bok, kiedy na moment przestajesz pracować nogami. Jeśli równy rytm nie wyeliminuje problemu, to przynajmniej mocno ograniczy kiwanie.

Możesz też popracować nad korpusem - przede wszystkim w wodzie. Ćwiczeń jest dużo, ale chyba najlepsze w tym momencie dla Ciebie będą same ramiona do kraula, ale z bańką w kostkach/łydkach - skup się nad usztywnieniem bioder (ciężko jest popłynąć idealnie po linii prostej, więc się nie zniechęcaj). Możesz też popływać takie ramiona na grzbiecie, tak dla lepszego i bardziej wszechstronnego wzmocnienia. :)

Jeszcze jedną przyczyną esowania może być to, że po prostu chcesz się za mocno wyciągnąć do przodu. Jeśli to jest problemem, to ogranicz rotację barków o pół centymetra i powinno zadziałać. Fajnie jakby udało Ci się nagrać Twoje pływanie z góry, bo w drugim filmiku zbyt wiele nie widać.
pawelrurak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17-01-2013, 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: eSowanie w kraulu

Postprzez Scrubby » 03-06-2013, 08:17

pawelrurak napisał(a):ogranicz rotację barków o pół centymetra

Co masz na myśli? Niestety nie łapię :(

P.S. Masz rację co do moich chęci wyciągnięcia się przy wkładaniu lewej ręki przed głowę. Rytmiczne kopanie wprowadzę na stałe do treningów :)
WTT | 5k-21:32 | 10k-47:41 | 21k-1:52:33 | 1/4 IM-2:46:23 | 1/2 IM-... ukończony z kontuzją :(
Scrubby
 
Posty: 188
Dołączył(a): 21-03-2013, 12:35

Re: eSowanie w kraulu

Postprzez pawelrurak » 03-06-2013, 08:56

Chodziło mi właśnie o tą nadmierną chęć wyciągania się do przodu. Ogólnie im dalej, tym lepiej, ale za daleko też niedobrze, bo zwykle odbija się to zginaniem kręgosłupa na bok i szybującymi nogami. :)
pawelrurak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17-01-2013, 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: eSowanie w kraulu

Postprzez Scrubby » 03-06-2013, 09:26

Bardzo dziękuję. Obiecuję wprowadzić korekty :-) Dla własnego dobra ;-)
WTT | 5k-21:32 | 10k-47:41 | 21k-1:52:33 | 1/4 IM-2:46:23 | 1/2 IM-... ukończony z kontuzją :(
Scrubby
 
Posty: 188
Dołączył(a): 21-03-2013, 12:35

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Pływanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości