kalendarz triathlon

Ćwiczenia ramion "na sucho"

W tym miejscu możesz podyskutować na tematy związane z pływaniem w triathlonie i generalnie treningiem pływackim.

Ćwiczenia ramion "na sucho"

Postprzez MUrban » 22-06-2014, 08:36

W pływaniu, które ćwiczę od niedawna, największy problem mam z męczeniem się ramion - czy macie jakieś sprawdzone zestawy ćwiczeń na ramiona, zwiększające wytrzymałość i pozwalające dłużej pracować nimi bez zmęczenia?
Avatar użytkownika
MUrban
 
Posty: 30
Dołączył(a): 13-07-2013, 22:35

Re: Ćwiczenia ramion "na sucho"

Postprzez MateuszP » 22-06-2014, 09:12

Znajomy często pływa właśnie sucho. W rękach krążki, bądź przedmiot którego chwyt przypomina ułożenie ręki przy pociągnięciu pod wodą.
A tak ogólnie to ćwiczenia core/izometryczne.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ćwiczenia ramion "na sucho"

Postprzez FilipO » 22-06-2014, 09:19

Dobrą opcją są też gumy oporowe, z którymi można pracować na sucho. Chodzi mi o coś takiego: http://www.swimshop.pl/sklep/sprzet_tre ... my_oporowe

Przywiązujemy je do framugi/drążka/szafy i kręcimy ;). Możemy wymieniać linki i zwiększać tym samym opór. Ceny tych urządzeń nie są w sumie niskie, ale wydaję mi się że z łatwością można coś takiego stworzyć samemu, kupując jakieś linki w sklepie typu praktiker :D.
Rekordy życiowe:
5km - 18:32 (2013)
10km - 38:14 (2013)
Test Coopera - 3km 250m (2013)
Avatar użytkownika
FilipO
 
Posty: 238
Dołączył(a): 23-06-2013, 00:29
Lokalizacja: Poznań

Re: Ćwiczenia ramion "na sucho"

Postprzez roboter » 23-06-2014, 09:03

ja sobie zrobilem z 5 metrow expandera 10mm. mozna na allegro kupic na metry.
I'm not slow, I'm just enjoying the race longer
Avatar użytkownika
roboter
 
Posty: 635
Dołączył(a): 21-11-2012, 08:45
Lokalizacja: Poznan

Re: Ćwiczenia ramion "na sucho"

Postprzez pawelrurak » 27-06-2014, 21:39

MateuszP napisał(a):Znajomy często pływa właśnie sucho. W rękach krążki, bądź przedmiot którego chwyt przypomina ułożenie ręki przy pociągnięciu pod wodą.
A tak ogólnie to ćwiczenia core/izometryczne.



Pływanie na sucho tak jak napisałeś wyżej to dobry sposób na poprawę techniki pływania, chociaż nigdy nie praktykowałem krążków - wydają się trochę niepotrzebne.

Wzmacnianie ramion pod kątem pływania to temat na dobre parę godzin wykładów. Tradycyjnie pływacy dużo czasu spędzają na gumach, takich jak te podlinkowane ze swimshopu. W przypadku dorosłych warto się jednak zastanowić czy nie warto czasu spędzonego na gumach poświęcić na inne ćwiczenia, z naciskiem na dużo bardziej wszechstronny rozwój fizyczny.
pawelrurak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17-01-2013, 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ćwiczenia ramion "na sucho"

Postprzez MateuszP » 28-06-2014, 06:08

Dzięki za opinię. Akurat od połowy lipca planuję zacząć pracę w pływaniu na sucho. Niewątpliwie wpis na blogu oraz AT będzie pomocny by się rozwinąć w wodzie.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ćwiczenia ramion "na sucho"

Postprzez Kwas » 14-07-2014, 11:34

Budowanie sily ramion w plywaniu to m.in:
- przed treningiem (w ramach rozgrzewki) cwiczenia z gumami
Tutaj mozesz poszperac w sieci jest duzo materialow: polecalbym haslo: TheRaceClub
Mozna tutaj podzielic cwiczenia na sekwencje i wykonywac je w 30sec czasie stopniowo zwiekszajac jesli czujesz ze za slabo ciagnie (np do stylu dow. dzielisz pociagniecie na na 3 czesci chwyt gdzie zginasz tylko od lokcia, faza poczatkowa pociagniecia oraz wykonczenie; finalnie zastepujac calym pociagnieciem na przemian)
- podciaganie na drazku, linach, pompki, cwiczenia z gumami do strechingu
- trening w wodzie w lapkach zaczynajac od mniejszych np 12x100m dow RR (100RR lapy/100 luzno)

U plywakow podczas fazy ogolnej lub budowania wytrzymalosci takie cwiecznia sa wykonywane praktycznie przed kazdym treningiem plywackim.

Pozdrawiam
Mateusz Kwaśniewski
Avatar użytkownika
Kwas
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24-02-2014, 14:12
Lokalizacja: Wroclaw

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Pływanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości