Strona 1 z 2

Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 15-09-2015, 11:15
przez hadwao
Hej, zastanawiam się nad dołożeniem do swojego planu treningu z gumami pływackimi - w kilku miejscach już słyszałem, że daje to niezłe efekty. Tyle tylko, że nie wiem jak poprawnie taki trening wykonać - sensie ile serii, ile powtórzeń w serii itd.
Na razie robię 3 serie po 30 powtórzeń, ale nie wiem czy to dobra metoda.
Trenuje ktoś może z gumami i coś doradzi?

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 15-09-2015, 15:46
przez drummer
Ja bym pływał, dużo pływał i szybko pływał.
Teraz pływam po 12km/tydzien w 3 sesjach i efekty są magiczne.

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 15-09-2015, 15:48
przez Rogo
wrzućcie filmik
jestem ciekaw jak to wygląda

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 15-09-2015, 15:51
przez hadwao
Heh jakbym miał możliwości to bym pływał ;-) Niestety jak się nie ma co się lubi to się lubi co się nie lubi. Trening na basenie z dojazdami to 2h, a gumy to ~20 minut przed spaniem. Zresztą podobno nawet sporo pływając można sporo zyskać trenując siłę na gumach. W każdym razie u mnie 2 treningi po 45 minut na basenie to maks - czasami się uda w piątek od rana wyskoczyć na trzeci, ale to traktuję jako opcję, a nie regułę.

Rogo - tutaj masz filmik:

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 15-09-2015, 17:01
przez k0b4zz
"Chris McCormack told me ''15 years ago, swim 40km/week for 6 months and you will be front pack for the rest of your life'' "
http://forum.slowtwitch.com/cgi-bin/gfo ... 99#3709899
... zeby plywac, trzeba plywac:)
drummer dobrze prawi, wiekszosc triathlonistow za malo plywa... Jak masz w miare poprawna technike i potrafisz przeplynac 100m ponizej 2min, to zacznij plywac porzadnie przynajmniej 2x w tygodniu 90min(4-6km)...i po 2 latach bedzie ok:) W 45min to mozesz zrobic dobra rozgrzewke:)

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 15-09-2015, 18:07
przez hadwao
Nie ma opcji abym mial 90 minut na plywanie. Wiem ze nie bede plywal w czole stawki - moj cel to zejscie z 20 do 18 minut na 1/4 :)

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 15-09-2015, 20:33
przez MateuszP
Też jak zacznę przygotowania pod nowy sezon wplatam "pływanie na sucho". Akurat tego typu manewr u mnie wypunktował moją technikę, dlatego daję mu szansę, bo odwiedziny 3xtyg basenu nie przyniosły pożądanego efektu, ale przyczyną są braki techniczne.

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 16-09-2015, 08:33
przez hadwao
Też gumy swego czasu pozwoliły mi wypracować wysoki łokieć, ale po prawdzie to chyba jedyna korzyść techniczna jaką odniosłem - tak to raczej typowy trening siły. U mnie siła jest sporym ogranicznikiem więc dlatego gumy chcę robić teraz regularnie, zwłaszcza, że tak jak piszę dość łatwo zrobić sobie taki trening w ciągu dnia w przeciwieństwie do sesji basenowej.

No ale pytanie pozostaje - jak taki trening zrobić aby był najbardziej efektywny.

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 16-09-2015, 09:31
przez MateuszP
U mnie jest z kolei zbyt wysoki łokieć, problem jest przy pociągnięciu. Gumy a nawet małe obciążenia hantli, czy samych krążków pozwalają na bieżąco wykonywać korekty.

Wstępnie u siebie planuję seriami 3-4 po 20-30 ruchów i w sumie to wskoczyć na rower od razu. Plus taki, że nie jadę na basen. Bardziej mi tutaj chodzi o technikę niż jakąkolwiek siłę więc nawet dwa razy dziennie chciałbym tak rzeźbić.

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 16-09-2015, 14:42
przez drummer
Nie chcę panowie zabrzmieć jak ekspert, bo moje pływanie wciąż jest w ciemnej d. i wcale się za takiego nie uważam, ale też kiedyś pływałem 40'/1900 trochę z tego jeszcze pamiętam.
Przy pływaniu 2'+/100m to nie chodzi o wysoki czy niski łokieć ani o siłę. Tu chodzi generalnie o wszystko słabe - słabą pozycję w wodzie, słabą technikę, słaby chwyt wody itd.
Gumy może coś dadzą, ale dorzuciłbym do tego na pewno ćwiczenia na 'core' (youtube -> core swimmers), pływanie z gumą (https://www.decathlon.pl/guma-pywacka-id_8219506.html), gumą ósemką i łapami itd.
Jak zrobisz siłę na gumach to popłyniesz 1.30/100 ale potem kotwica, ciemność przed oczami i walka o 2'/100m.
Z tego co sam doświadczyłem i czytałem na innych forach z pływaniem niestety nie jest tak, że poćwiczy się coś i nagle cud - 15"/100 mniej.

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 16-09-2015, 15:10
przez hadwao
Drummer w 100% zgadzam się z Twoją wypowiedzią - zdaję sobie sprawę, że sama siła + gumy nie sprawia tu magicznie, że zacznę pływać szybko. Jest to dla mnie część większego projektu. W tym roku zamierzam skupić się w pływaniu na:
- pozycji (szeroko rozumianej nie tylko na podniesieniu tyłka) (tu właśnie pływanie z ósemką + gumą oraz z rurką czołową)
- kadencji - teraz pływam w okolicach 50-52 rpm na dłuższych odległościach. Do lutego chcę dojść do ~60 może z małym plusem. Tu wykorzystuje pływanie wielu zadań z tempo trainerem
- siły - tutaj zamierzam wykorzystać gumy + CS - przy czym CS robię ogólne dla triathlonistów z książki Carmaichaela, a nie typowo dla pływaków

Ogólnie chciałbym pływać więcej, ale "to se ne da" w obecnej chwili. Z drugiej strony też nie stawiam sobie poprzeczki ekstremalnie wysoko - chcę po prostu z 20 minut urwać 2 minuty na 1/4IM - myślę, że przez rok jest to realne przy 2-3 sesjach tygodniowo. Do tego nie trzeba być jakimś wybitnym pływakiem, a jedynie zrobić trochę formy i wyeliminować podstawowe błędy.

Inaczej by się sprawy miały, gdyby poprawa pływania była priorytetem, ale nie jest - na rowerze mogę urwać spokojnie 10minut na 1/4IM + pewnie przy okazji trochę poprawi to wynik biegowy. Przy moich ograniczeniach czasowych trzeba po prostu sobie zrobić listę priorytetów.

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 16-09-2015, 15:14
przez drummer
drummer napisał(a):Nie chcę panowie zabrzmieć jak ekspert, bo moje pływanie wciąż jest w ciemnej d. i wcale się za takiego nie uważam, ale też kiedyś pływałem 40'/1900 trochę z tego jeszcze pamiętam.
Przy pływaniu 2'+/100m to nie chodzi o wysoki czy niski łokieć ani o siłę. Tu chodzi generalnie o wszystko słabe - słabą pozycję w wodzie, słabą technikę, słaby chwyt wody itd.
Gumy może coś dadzą, ale dorzuciłbym do tego na pewno ćwiczenia na 'core' (youtube -> core swimmers), pływanie z gumą (https://www.decathlon.pl/guma-pywacka-id_8219506.html), gumą ósemką i łapami itd.
Jak zrobisz siłę na gumach to popłyniesz 1.30/100 ale potem kotwica, ciemność przed oczami i walka o 2'/100m.
Z tego co sam doświadczyłem i czytałem na innych forach z pływaniem niestety nie jest tak, że poćwiczy się coś i nagle cud - 15"/100 mniej.


A tu od kolegów zza oceanu:
http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowt ... _P4651344/
http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowt ... _P4908774/

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 16-09-2015, 15:28
przez k0b4zz
"1. Conditioning trumps drills. Technique matters, but the way most athletes try to improve technique doesn't work. Get fitter, and your ability to hold good technique improves. It takes a lot of work to develop aerobic conditioning in your upper body. If you think you are already swimming a lot but are not improving, swim more and keep at it. There are no shortcuts."

http://joelfilliol.blogspot.com/2012/01 ... is-is.html

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 16-09-2015, 16:17
przez hadwao
Jakby kogoś interesował temat to tutaj znalazłem jakiś przykładowy set:
http://triathlete-europe.competitor.com ... r-swimmers

Re: Trening z gumami pływackimi

PostNapisane: 16-09-2015, 19:57
przez MateuszP
drummer napisał(a):Nie chcę panowie zabrzmieć jak ekspert, bo moje pływanie wciąż jest w ciemnej d. i wcale się za takiego nie uważam, ale też kiedyś pływałem 40'/1900 trochę z tego jeszcze pamiętam.
Przy pływaniu 2'+/100m to nie chodzi o wysoki czy niski łokieć ani o siłę. Tu chodzi generalnie o wszystko słabe - słabą pozycję w wodzie, słabą technikę, słaby chwyt wody itd.
Gumy może coś dadzą, ale dorzuciłbym do tego na pewno ćwiczenia na 'core' (youtube -> core swimmers), pływanie z gumą (https://www.decathlon.pl/guma-pywacka-id_8219506.html), gumą ósemką i łapami itd.
Jak zrobisz siłę na gumach to popłyniesz 1.30/100 ale potem kotwica, ciemność przed oczami i walka o 2'/100m.
Z tego co sam doświadczyłem i czytałem na innych forach z pływaniem niestety nie jest tak, że poćwiczy się coś i nagle cud - 15"/100 mniej.


Wszystko się zgadza. Jeżeli słabo biegam to trenuję bieganie, jeżeli słaby ze mnie kolarz to trenuję kolarstwo.
U mnie z kolei jak wspomniałem mam spory problem przy pociągnięciu pod wodą, nie wykorzystuję możliwie rąk. Na pierwszych próbach właśnie z gumą oraz pływaniem na sucho sam dostrzegłem, że jak automat kieruję ręce tak by bezproduktywnie mielić wodę i dodatkowo psuć swoją pozycję. Dlatego zdecydowanie u mnie zaplusowały.