kalendarz triathlon

Trening z gumami pływackimi

W tym miejscu możesz podyskutować na tematy związane z pływaniem w triathlonie i generalnie treningiem pływackim.

Trening z gumami pływackimi

Postprzez hadwao » 15-09-2015, 11:15

Hej, zastanawiam się nad dołożeniem do swojego planu treningu z gumami pływackimi - w kilku miejscach już słyszałem, że daje to niezłe efekty. Tyle tylko, że nie wiem jak poprawnie taki trening wykonać - sensie ile serii, ile powtórzeń w serii itd.
Na razie robię 3 serie po 30 powtórzeń, ale nie wiem czy to dobra metoda.
Trenuje ktoś może z gumami i coś doradzi?
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez drummer » 15-09-2015, 15:46

Ja bym pływał, dużo pływał i szybko pływał.
Teraz pływam po 12km/tydzien w 3 sesjach i efekty są magiczne.
IM Progress:
9:22:21 IM Copenhagen 2014
9:04:34 IM Austria 2015

Read about my madness - https://www.facebook.com/tripodsiadlowski
drummer
 
Posty: 1178
Dołączył(a): 08-07-2011, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez Rogo » 15-09-2015, 15:48

wrzućcie filmik
jestem ciekaw jak to wygląda
Avatar użytkownika
Rogo
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11-01-2015, 11:29

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez hadwao » 15-09-2015, 15:51

Heh jakbym miał możliwości to bym pływał ;-) Niestety jak się nie ma co się lubi to się lubi co się nie lubi. Trening na basenie z dojazdami to 2h, a gumy to ~20 minut przed spaniem. Zresztą podobno nawet sporo pływając można sporo zyskać trenując siłę na gumach. W każdym razie u mnie 2 treningi po 45 minut na basenie to maks - czasami się uda w piątek od rana wyskoczyć na trzeci, ale to traktuję jako opcję, a nie regułę.

Rogo - tutaj masz filmik:
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez k0b4zz » 15-09-2015, 17:01

"Chris McCormack told me ''15 years ago, swim 40km/week for 6 months and you will be front pack for the rest of your life'' "
http://forum.slowtwitch.com/cgi-bin/gfo ... 99#3709899
... zeby plywac, trzeba plywac:)
drummer dobrze prawi, wiekszosc triathlonistow za malo plywa... Jak masz w miare poprawna technike i potrafisz przeplynac 100m ponizej 2min, to zacznij plywac porzadnie przynajmniej 2x w tygodniu 90min(4-6km)...i po 2 latach bedzie ok:) W 45min to mozesz zrobic dobra rozgrzewke:)
k0b4zz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30-09-2011, 16:45
Lokalizacja: Poznań

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez hadwao » 15-09-2015, 18:07

Nie ma opcji abym mial 90 minut na plywanie. Wiem ze nie bede plywal w czole stawki - moj cel to zejscie z 20 do 18 minut na 1/4 :)
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez MateuszP » 15-09-2015, 20:33

Też jak zacznę przygotowania pod nowy sezon wplatam "pływanie na sucho". Akurat tego typu manewr u mnie wypunktował moją technikę, dlatego daję mu szansę, bo odwiedziny 3xtyg basenu nie przyniosły pożądanego efektu, ale przyczyną są braki techniczne.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez hadwao » 16-09-2015, 08:33

Też gumy swego czasu pozwoliły mi wypracować wysoki łokieć, ale po prawdzie to chyba jedyna korzyść techniczna jaką odniosłem - tak to raczej typowy trening siły. U mnie siła jest sporym ogranicznikiem więc dlatego gumy chcę robić teraz regularnie, zwłaszcza, że tak jak piszę dość łatwo zrobić sobie taki trening w ciągu dnia w przeciwieństwie do sesji basenowej.

No ale pytanie pozostaje - jak taki trening zrobić aby był najbardziej efektywny.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez MateuszP » 16-09-2015, 09:31

U mnie jest z kolei zbyt wysoki łokieć, problem jest przy pociągnięciu. Gumy a nawet małe obciążenia hantli, czy samych krążków pozwalają na bieżąco wykonywać korekty.

Wstępnie u siebie planuję seriami 3-4 po 20-30 ruchów i w sumie to wskoczyć na rower od razu. Plus taki, że nie jadę na basen. Bardziej mi tutaj chodzi o technikę niż jakąkolwiek siłę więc nawet dwa razy dziennie chciałbym tak rzeźbić.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez drummer » 16-09-2015, 14:42

Nie chcę panowie zabrzmieć jak ekspert, bo moje pływanie wciąż jest w ciemnej d. i wcale się za takiego nie uważam, ale też kiedyś pływałem 40'/1900 trochę z tego jeszcze pamiętam.
Przy pływaniu 2'+/100m to nie chodzi o wysoki czy niski łokieć ani o siłę. Tu chodzi generalnie o wszystko słabe - słabą pozycję w wodzie, słabą technikę, słaby chwyt wody itd.
Gumy może coś dadzą, ale dorzuciłbym do tego na pewno ćwiczenia na 'core' (youtube -> core swimmers), pływanie z gumą (https://www.decathlon.pl/guma-pywacka-id_8219506.html), gumą ósemką i łapami itd.
Jak zrobisz siłę na gumach to popłyniesz 1.30/100 ale potem kotwica, ciemność przed oczami i walka o 2'/100m.
Z tego co sam doświadczyłem i czytałem na innych forach z pływaniem niestety nie jest tak, że poćwiczy się coś i nagle cud - 15"/100 mniej.
IM Progress:
9:22:21 IM Copenhagen 2014
9:04:34 IM Austria 2015

Read about my madness - https://www.facebook.com/tripodsiadlowski
drummer
 
Posty: 1178
Dołączył(a): 08-07-2011, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez hadwao » 16-09-2015, 15:10

Drummer w 100% zgadzam się z Twoją wypowiedzią - zdaję sobie sprawę, że sama siła + gumy nie sprawia tu magicznie, że zacznę pływać szybko. Jest to dla mnie część większego projektu. W tym roku zamierzam skupić się w pływaniu na:
- pozycji (szeroko rozumianej nie tylko na podniesieniu tyłka) (tu właśnie pływanie z ósemką + gumą oraz z rurką czołową)
- kadencji - teraz pływam w okolicach 50-52 rpm na dłuższych odległościach. Do lutego chcę dojść do ~60 może z małym plusem. Tu wykorzystuje pływanie wielu zadań z tempo trainerem
- siły - tutaj zamierzam wykorzystać gumy + CS - przy czym CS robię ogólne dla triathlonistów z książki Carmaichaela, a nie typowo dla pływaków

Ogólnie chciałbym pływać więcej, ale "to se ne da" w obecnej chwili. Z drugiej strony też nie stawiam sobie poprzeczki ekstremalnie wysoko - chcę po prostu z 20 minut urwać 2 minuty na 1/4IM - myślę, że przez rok jest to realne przy 2-3 sesjach tygodniowo. Do tego nie trzeba być jakimś wybitnym pływakiem, a jedynie zrobić trochę formy i wyeliminować podstawowe błędy.

Inaczej by się sprawy miały, gdyby poprawa pływania była priorytetem, ale nie jest - na rowerze mogę urwać spokojnie 10minut na 1/4IM + pewnie przy okazji trochę poprawi to wynik biegowy. Przy moich ograniczeniach czasowych trzeba po prostu sobie zrobić listę priorytetów.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez drummer » 16-09-2015, 15:14

drummer napisał(a):Nie chcę panowie zabrzmieć jak ekspert, bo moje pływanie wciąż jest w ciemnej d. i wcale się za takiego nie uważam, ale też kiedyś pływałem 40'/1900 trochę z tego jeszcze pamiętam.
Przy pływaniu 2'+/100m to nie chodzi o wysoki czy niski łokieć ani o siłę. Tu chodzi generalnie o wszystko słabe - słabą pozycję w wodzie, słabą technikę, słaby chwyt wody itd.
Gumy może coś dadzą, ale dorzuciłbym do tego na pewno ćwiczenia na 'core' (youtube -> core swimmers), pływanie z gumą (https://www.decathlon.pl/guma-pywacka-id_8219506.html), gumą ósemką i łapami itd.
Jak zrobisz siłę na gumach to popłyniesz 1.30/100 ale potem kotwica, ciemność przed oczami i walka o 2'/100m.
Z tego co sam doświadczyłem i czytałem na innych forach z pływaniem niestety nie jest tak, że poćwiczy się coś i nagle cud - 15"/100 mniej.


A tu od kolegów zza oceanu:
http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowt ... _P4651344/
http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowt ... _P4908774/
IM Progress:
9:22:21 IM Copenhagen 2014
9:04:34 IM Austria 2015

Read about my madness - https://www.facebook.com/tripodsiadlowski
drummer
 
Posty: 1178
Dołączył(a): 08-07-2011, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez k0b4zz » 16-09-2015, 15:28

"1. Conditioning trumps drills. Technique matters, but the way most athletes try to improve technique doesn't work. Get fitter, and your ability to hold good technique improves. It takes a lot of work to develop aerobic conditioning in your upper body. If you think you are already swimming a lot but are not improving, swim more and keep at it. There are no shortcuts."

http://joelfilliol.blogspot.com/2012/01 ... is-is.html
k0b4zz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30-09-2011, 16:45
Lokalizacja: Poznań

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez hadwao » 16-09-2015, 16:17

Jakby kogoś interesował temat to tutaj znalazłem jakiś przykładowy set:
http://triathlete-europe.competitor.com ... r-swimmers
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Trening z gumami pływackimi

Postprzez MateuszP » 16-09-2015, 19:57

drummer napisał(a):Nie chcę panowie zabrzmieć jak ekspert, bo moje pływanie wciąż jest w ciemnej d. i wcale się za takiego nie uważam, ale też kiedyś pływałem 40'/1900 trochę z tego jeszcze pamiętam.
Przy pływaniu 2'+/100m to nie chodzi o wysoki czy niski łokieć ani o siłę. Tu chodzi generalnie o wszystko słabe - słabą pozycję w wodzie, słabą technikę, słaby chwyt wody itd.
Gumy może coś dadzą, ale dorzuciłbym do tego na pewno ćwiczenia na 'core' (youtube -> core swimmers), pływanie z gumą (https://www.decathlon.pl/guma-pywacka-id_8219506.html), gumą ósemką i łapami itd.
Jak zrobisz siłę na gumach to popłyniesz 1.30/100 ale potem kotwica, ciemność przed oczami i walka o 2'/100m.
Z tego co sam doświadczyłem i czytałem na innych forach z pływaniem niestety nie jest tak, że poćwiczy się coś i nagle cud - 15"/100 mniej.


Wszystko się zgadza. Jeżeli słabo biegam to trenuję bieganie, jeżeli słaby ze mnie kolarz to trenuję kolarstwo.
U mnie z kolei jak wspomniałem mam spory problem przy pociągnięciu pod wodą, nie wykorzystuję możliwie rąk. Na pierwszych próbach właśnie z gumą oraz pływaniem na sucho sam dostrzegłem, że jak automat kieruję ręce tak by bezproduktywnie mielić wodę i dodatkowo psuć swoją pozycję. Dlatego zdecydowanie u mnie zaplusowały.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Następna strona

Powrót do Pływanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron