Strona 2 z 2

Re: Dyskusja na temat układu korbowego

PostNapisane: 07-11-2018, 20:50
przez MateuszP
Bankowo porobię foty i pewnie filmiki z przed i po zmianie. Oczywiście to będą tylko wizualne zmiany więc @robertino masz rację, na konkrety będzie trzeba poczekać.

Re: Dyskusja na temat układu korbowego

PostNapisane: 07-11-2018, 22:05
przez Maciej z NT
Ja w nowym rowerze zamontowałem też krótsze ramię 170. Korba Rotor In power 3D+ stary model na jedną stronę ma soft do optymalizacji ustawienia OCP - tych 5 pozycji na owalach Q-ring i QXL. Wstępnie pobawiłem się tym softem - chodzi o uzyskanie maksymalnej efektywności pedałowania - tzn tak ustawić zębatkę że przy stałej kadencji uzyskiwać maksymalnie stabilną moc - pedałować tzw na okrągło. Troche o sofcie jest tutaj od 9 minuty https://www.youtube.com/watch?v=wB7cHPADDO8
Pełna zabawa będzie po fittingu u Krystyna, na razie nie chcę się żle przyzwyczajać.Zakup pomiaru rotora to dedykacja stabilności pomiaru przy owalnych tarczach, garmin vector 2 zostaje na szosie przy tarczy okrągłej. Garmin potwierdza zgodoność z owalem w vektorze 3.

Dla mnie też nowością było wciskanie łożysk BB30 złe opinie o łożyskach wciskanych, problemach z terkotaniem i innymi dziwnymi odgłosami z suportu na ten moment oddalił zakup ceramicznych łożysk i włożyłem standard stalowy Rotora za 1/10 ceny. Pomocnym do instalacji był układ praski do wciskania - który samodzielnie wydrukowałem na drukarce 3D.
https://www.thingiverse.com/thing:2598628
koszt 1/50 ceny prasy Parktool
Czytając opinie na forach rowerowych na co wciskać łożyska BB30 do karbonowej ramy co post to inna wersja, (smar, klej Loctice 242, czy pasta do carbonu) serwisanci Felta zapewnili że wystarczy tylko odrobina smaru stałego dla uzyskania poślizgu. Klej bardzo utrudni demontaż lub może uszkodzić mufę przy demoontażu a pasta przy montażu już może rozsadzić mufę a demontaż będzie mega cięzki.

Testy na krótszym ramieniu zatem po fittingu 30.11 w Łodzi i finalne uzyskanie ustawienia OCP

Re: Dyskusja na temat układu korbowego

PostNapisane: 08-11-2018, 13:30
przez MateuszP
Ciekawe. Niedawno napotkałem na opinię, że Vectory (2) w porównaniu z innymi miernikami potrafiły moc zaniżać.
Generalnie zagadka, bo przecież sama korba i tak jest okrągła a wynik mocy z 3s uśredniony.

Re: Dyskusja na temat układu korbowego

PostNapisane: 08-11-2018, 19:44
przez pawelvod
Hehe. Właśnie oglądałem korby 165 i jak w googlu wpisałem opinie, to mnie na nasze forum skierowało:) Jeśli można wiedzieć to gdzie zamówiłeś? Ja kilka sklepów obdzwoniłem/obmailowałem i wygląda na to, że w polskiej dystrybucji 165 brak. Bez problemów znalazłem u majfrendów na aliexpress... Wyglądają na oryginalne, ale kto ich tam wie...
Dla mnie to 165mm to przedewszystkim 7,5mm wyżej siedzenie i 15mm bardziej otwarty kąt biodra... Powinno dać trochę w aerodynamice i FTP. Tak "na czuja" myślę, że zysk może być podobny co na stożkach...

Re: Dyskusja na temat układu korbowego

PostNapisane: 08-11-2018, 20:39
przez MateuszP
Ja znalazłem na:
www.bike24.com

Tak jak piszesz, u nas zasadniczo opcja kupienia takiej korby to i tak na zamówienie. W sumie potwierdził mi to pracownik jednego sklepu. Wydaje mi się, że gdzieś była opcja takiej korby w polskim sklepie, ale przynajmniej mi nie pasował wymiar BCD. Konkretnie zapodałem korbę Rotor 3D24 130 BCD Aero TT. Głównie z racji ceny bo już wolałem dorzucić co nieco a i tak wyrwać ją w promocji (200 Euro) a i tak to była jedyna korba która pasowała.

Miałem na oku Ultegrę, ale w porę się zreflektowałem że jest na 4 śruby a nie 5 więc musiałbym zmieniać zębatki chyba.

No cóż coraz więcej osób myślących w bardzo podobny sposób więc może to będzie dobra zmiana...czy tam redukcja.