kalendarz triathlon

Pierwsza szosówka

Wszyscy jesteśmy "sprzęciarzami". Pochwal się swoim ekwipunkiem lub podyskutuj na temat rynkowych nowości.

Postprzez elim » 16-11-2011, 01:03

Kiedys szukalem przelaju i podeslalem link znajomemu, co na serwisie zeby zjadl. Dla mnie rower byl ok i tak byl opisany, ale moj kolega po kilku mailach ze sprzedajacym wylapal sporo minusow. Z uzywanego roweru zrezygnowalem.

Moim zdaniem lepiej kupic tansza nowke, lub odlozyc jeszcze kilka zlotych na lepsza nowke. Ale kazdy ma prawo miec inne zdanie i pewnie na swoj sposob ma racje.
Triathlon Series Team
Avatar użytkownika
elim
 
Posty: 4477
Dołączył(a): 24-06-2010, 12:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez nat » 16-11-2011, 08:15

ja wybrałem tanią podstawową nówkę
Ścigam się tylko ze sobą - i co roku wygrywam

IM - 9:47
1/2 IM - 4:31
21,1 km - 1:24
10 km - 39,10
Avatar użytkownika
nat
 
Posty: 2028
Dołączył(a): 12-07-2011, 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dubey » 16-11-2011, 16:15

Opis tego Stevensa rozbawia do łez ("Idealny dla osób o wzroście 160 - 195 cm", Keo Classic stały się Ken Classik, no i "materiałowe nakładki na łokcie"). Niestety to nie znający się zupełnie na kolarstwie handlarzyna, a do tego na tyle tępy, że nie chce mu się googlować...

Ja uważam, że lepiej kupić dobrą używkę niż tanią, prostą nówkę - jeśli myślimy o ściganiu.
Dlaczego? Nowe tanie rowery to często takie trekkingi/hybrydy w przebraniu szosowym.
Po pierwsze geometria: porównajcie sobie pozycję za kierownicą wymuszoną przez geometrię wyścigówki z tą, którą dają najtańsze modele. W pierwszych postawiono na efektywne przekazywanie mocy i aerodynamikę, w drugich na komfort (amatorzy nie mają odpowiednio mocnych mięśni, gł. brzucha i karku).
Po drugie waga: ciężka rama i komponenty to powolne przyspieszanie i większe zmęczenie na podjazdach
Po trzecie sztywność: tanie rowery są mniej sztywne (głównie koła, okolice suportu, czasem główki ramy czy tylnego trójkąta), co oznacza nieco większą wygodę, ale też większe straty przy przekazywaniu mocy (co ma duże znaczenie zwłaszacza przy sprintach, podjazdach pod górę, próbach ucieczek itp)
Po czwarte: zachowanie w ekstremalnych sytuacjach (zjazd 60 km/h, mokro, nagłe hamowanie. Co wybieracie: hamulce Campagnolo Record i opony Conti Race czy Shimano Sora i opony Giant generic?).

To co piszę nie jest pewnie odkryciem Ameryki, tylko wyborem jakiejś drogi życiowej. Podobnie jest przecież ze wszystkim (czy szybciej pojedziecie 10-letnią Imprezą STI czy nową Fabią 1.4? Wiadomo - Imprezą. Co będzie częściej się psuło i nie ma gwarancji? Też oczywiście Impreza)... No i pamiętajmy, że dobry kolarz na meridzie za 700 zł objedzie cieniasa na carbonowym Bianchi za 27000 zł:)))
pozdrawiam
dub
dubey
 
Posty: 87
Dołączył(a): 23-01-2011, 18:28
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez złyfenek » 16-11-2011, 17:26

No i jak już miałem napisać, że pewnie zastanowię się nad jakąś nówką, pojawił się Twój (dubey) post i problem mam od nowa. Mimo, że na szosach się nie znam, to opis też wydawał mi się ciekawy. Trochę przypominał opis mojego roweru wystawionego na aukcji po kradzieży - sprzedawca nie wiedział o czym pisze. Nie mówię, że ten jest kradziony, ale po tym co piszecie dochodzę do wniosku, że jak nie "pomacam" używki to jej nie kupię. Chociaż ta oferta wydaje się dobra, bo żeby na shimano 105...
No nic, poluje dalej.
10k - 39:52 | HIM - 5:28
Avatar użytkownika
złyfenek
 
Posty: 83
Dołączył(a): 21-08-2011, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Bartek » 16-11-2011, 17:49

pamietaj, ze 105 sprzed 3 lat bedzie jednak slabsze, niz tiagra z tego roku!!!
nindża nie może być mientka :D
5 km 28.40
Sprint Habdzin 1.35.10
Olimp 5150Warsaw 2.58.26
1/4 GIT Piaseczno 3.30.23 (ale po T2 1.50 :D)
Avatar użytkownika
Bartek
 
Posty: 1902
Dołączył(a): 05-04-2011, 13:14
Lokalizacja: warszawa/piaseczno

Postprzez dubey » 16-11-2011, 22:34

Nie chciałem Ci namieszać w głowie;)
Zawsze można zastosować podejście systemowe: kupuję rower z możliwie najlepszą ramą i gorszymi komponentami (choćby Specialized Allez, o geometrii identycznej jak u x-razy droższego, karbonowego Tarmaka wyjętego spod tyłka Cavendisha:), a potem wymieniam wraz z dopływem gotówki na lepsze (poczynając od kół, które są w bazowych modelach zwykle największym złem), potem ew. przerzutki, hamulce, klamkomanetki itd. Część osprzętu (kierownica, sztyca, siodełko, koszyki itd.) może przecież zostać jeśli się nie jest Weight Weenie :)
Co do 105-ki: mam wrażenie, że w ciągu ostatnich kilku lat stała się mocno budżetową grupą. Składałem zeszłej zimy koła przełajowe na mavicach open pro i piastach shimano i - o ile ultegra wyglądała bardzo rzetelnie - to 105 (tańsza o 20 zeta chyba) była ostrym chińczykiem (marny odlew plus tandetny plastik). Więc wziąłem starą (3-4 lata?, cała metalowa, pewnie cięższa) 105 z allegro na przód i nową ultegrę na tył... Chyba obniżanie wagi wygląda właśnie tak: w niskie grupy pchamy więcej plastiku, a w wyższe więcej karbonu;)))
dub
PS. A najważniejsze i tak na końcu będzie - dla nas, amatorów - na ile rower jest wygodny, ergo: czy i jeśli tak to na którym kilometrze połówki zacznie nas boleć kark, tyłek itp. Mnie np. w Borównie na 60-tym:))) Warto więc kupić rower dopasowany, albo iść na porządny bike fitting ("żono, właśnie zapisałem się na bajk fitting, biorę wolny dzień w pracy, no i ehm, kosztuje to szejset")
dubey
 
Posty: 87
Dołączył(a): 23-01-2011, 18:28
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Motylop » 16-11-2011, 22:42

dubey: pamiętaj jednak, że w przypadku osoby nie do końca znającej się na rzeczy bardziej odpowiednie może być porównanie:
"co dłużej pojeździ? Piętnastoletnie subaru po trzech dzwonach wyklepane w garażu czy nowa fabia 1.4 na gwarancji?"

Jeśli chodzi o samą wagę to też bym nie dramatyzował. Już dawno stwierdziłem, że zamiast inwestować w tysiące tylko po to żeby żeby mieć rower chudszy o kilogram - taniej, łatwiej i szybciej będzie zrzucić ze swojej grubej dupy kilogram sadła ;)
10k-44:28 (2011); 21,1k-1:38:02 (Bytom 2013); 42,2k-3:43:11 (Poznań 2012); HIM-5:27:11 (Poznań 2013); IM-13:47:23 (Borówno 2012)

Per aspera ad astra
Avatar użytkownika
Motylop
 
Posty: 1928
Dołączył(a): 13-06-2010, 22:47
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Postprzez złyfenek » 16-11-2011, 22:44

Zrobie sobie amatorski bajk fitting za pomocą Fit Calculator no i będę szukał dalej;) Może się coś trafi, w ostateczności na czym jeździć i trenować na razie mam.
10k - 39:52 | HIM - 5:28
Avatar użytkownika
złyfenek
 
Posty: 83
Dołączył(a): 21-08-2011, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Motylop » 16-11-2011, 22:52

tak na marginesie to teraz jest najlepsza pora na kupowanie nowego roweru. Taniej już raczej nie będzie a wybór za to coraz mniejszy.
10k-44:28 (2011); 21,1k-1:38:02 (Bytom 2013); 42,2k-3:43:11 (Poznań 2012); HIM-5:27:11 (Poznań 2013); IM-13:47:23 (Borówno 2012)

Per aspera ad astra
Avatar użytkownika
Motylop
 
Posty: 1928
Dołączył(a): 13-06-2010, 22:47
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Postprzez nat » 17-11-2011, 08:13

- fit calculator: zrób z drugą osobą i bardzo dokładnie - szczerze!
- rower: ja wolałem nowy - ze względu na ryzyko aukcyjne, nieznajomość tematu i nie miałem nikogo do porady
- po opisach z tametej aukcji - po pierwsze od razu pomyślałem, że gość sprzedaje złodziejski rower!
Ścigam się tylko ze sobą - i co roku wygrywam

IM - 9:47
1/2 IM - 4:31
21,1 km - 1:24
10 km - 39,10
Avatar użytkownika
nat
 
Posty: 2028
Dołączył(a): 12-07-2011, 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dubey » 17-11-2011, 12:02

Absolutnie nie uważam wagi za najważniejszą (dla większości wygoda na pierwszym miejscu!), zwłaszcza w tri bez podciągania, gdzie rozpędzamy rower i potem ciśniemy równym tempem - tutaj aerodynamika i wspomniana wygoda są kluczem. Zresztą rowery tt/tri nie są lekkie, a do tego obciążone tymi wszystkimi bidonami, żelami, zestawami naprawczymi. Myślę, że większość osób ma wagę startową do długiego dystansu na poziomie 15 kg...
Ale tylko lekki i sztywny rower daje to, co lubię w kolarstwie najbardziej: tą petardę, gdy stanę na pedałach i po chwili lecę 40 km/h:)
d
dubey
 
Posty: 87
Dołączył(a): 23-01-2011, 18:28
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez michal.sa » 21-11-2011, 15:45

Kupuję pierwszą szosówkę, którą zamierzam pojechać w Suszu, ale chyba potrzebuje pomocy bardziej doświadczonych:)
Czy uważacie, że 3,6 tys. zł za Felta F85 na Shimano 105 to dobra cena po sezonie, czy wciąż za wysoka i powinienem lepiej negocjować? Czy może zaproponujecie jeszcze jakiś inny rower? Interesują mnie wyłącznie nówki - nie znam się, więc nie chcę ryzykować nietrafionego zakupu. Jedyna alternatywa, jaką udało mi się znaleźć to Dema LeonyDema Leony. Cała reszta na gorszym osprzęcie (najczęściej na Sorze). Zaznaczę jeszcze, że nie zamierzam już dokładać ani grosza ponad te 3,6 tys. zł, bo i tak budżet dawno przekroczyłem, a to nie koniec "tri-wydatków".
Avatar użytkownika
michal.sa
 
Posty: 116
Dołączył(a): 21-11-2011, 14:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez elim » 21-11-2011, 15:55

Postaraj sie cos jescze uszczknac z tej i tak moim zdaniem dobrej ceny za ten rower.
Triathlon Series Team
Avatar użytkownika
elim
 
Posty: 4477
Dołączył(a): 24-06-2010, 12:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Motylop » 21-11-2011, 18:59

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale zdaje się, że Dema Leony ma koła z Tiagry??

Swoją drogą zastanawiałem się kiedyś nad rowerem tej słowackiej marki - ponoć przyzwoite a cena była całkiem atrakcyjna (nowa Dema Ventto (na Tiagrze) kosztowała w zeszłym roku 2400 zł (w środku sezonu, jeszcze przed okresem zniżek))
10k-44:28 (2011); 21,1k-1:38:02 (Bytom 2013); 42,2k-3:43:11 (Poznań 2012); HIM-5:27:11 (Poznań 2013); IM-13:47:23 (Borówno 2012)

Per aspera ad astra
Avatar użytkownika
Motylop
 
Posty: 1928
Dołączył(a): 13-06-2010, 22:47
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Postprzez Barto93 » 21-11-2011, 21:43

Czy 2500 km na roczny rower to dużo?
42.2km - 3:57:26
21.1km - 1:33:53
10km - 40:21
5km - 20:07
Sprint: 01:23:43
1/4IM: 02:24:55
1/2IM: 05:12:42
Avatar użytkownika
Barto93
 
Posty: 87
Dołączył(a): 14-11-2011, 10:54
Lokalizacja: Sandomierz/Warszawa

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości