kalendarz triathlon

za ile sensowny rower tri/TT?

Wszyscy jesteśmy "sprzęciarzami". Pochwal się swoim ekwipunkiem lub podyskutuj na temat rynkowych nowości.

Postprzez garenge » 10-09-2012, 21:05

Dzieki wielkie :)
Avatar użytkownika
garenge
 
Posty: 1188
Dołączył(a): 06-07-2011, 20:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez baca » 23-09-2012, 18:32

Jako że jestem w fazie podejmowania decyzji o zakupie TT, śledzę okazje na rynku US.
Proszę spojrzeć na to
http://www.eriksbikeshop.com/2012-Trans ... 53/Product
1649 dolarów = około 5200 złotych ... w jednym ze sklepów internetowych widziałem tą ramę za 12 000. WTF ??

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
baca
 
Posty: 51
Dołączył(a): 20-07-2010, 18:01
Lokalizacja: Podhale

Postprzez garenge » 24-09-2012, 21:52

Jak ktoś jest za ciężki na carbon i zawsze będzie to jakie alu najlepiej kupić, żeby miało nienaganną geometrię i było porównywalne z jakimś carbonem?
Avatar użytkownika
garenge
 
Posty: 1188
Dołączył(a): 06-07-2011, 20:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez voslak » 24-09-2012, 22:12

najlepiej ruszofa kolaszufka :mrgreen:
Avatar użytkownika
voslak
 
Posty: 198
Dołączył(a): 07-06-2012, 08:05
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez garenge » 24-09-2012, 22:25

A poważniej?
Avatar użytkownika
garenge
 
Posty: 1188
Dołączył(a): 06-07-2011, 20:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Lubomir » 24-09-2012, 22:40

ile to jest - za ciężki? wszystkie rowery przyjmą kolarza do jakiś 110kg, bez względu na materiał i szczerze to chyba bardziej ufałbym karbonowi.
ale jeżeli podchodzisz do sprawy że WIESZ NA PEWNO że po wiek wieków będziesz za ciężki pozostaje ci tylko stalowa lub tytanowa rama na zamówienie, na pewno w Polsce da się taką zamówić - Orłowski, Rychtarski, Antkowiak i pewnie jeszcze ktoś.
Geometrię można [CENZURA] z czegoś sprawdzonego, podobno cervelo P3 jest najczęściej podrabianą ramą w historii, kąty się będą zgadzać, gorzej z aerodynamiką ramy. Ale przy kolarzu +120kg (zgaduję) różnica w oporach rurek okrągłych a owalnych będzie pomijalna.

Wersja budżetowa - szukać jakiejś antycznej stalowej ramki w rozmiarze 62
Ostatnio edytowano 25-09-2012, 18:41 przez Lubomir, łącznie edytowano 1 raz
IM Austria 2010 - 11:08:57
http://wttwarszawa.pl/WTT/start.html
www.vegerunners.pl
Cervélo Mafia
Avatar użytkownika
Lubomir
 
Posty: 253
Dołączył(a): 16-07-2011, 21:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez garenge » 24-09-2012, 22:42

114- cel 85. Imo wydaję mi się to za ciężka osoba na carbon... A niech będzie dziura to wszystko [CENZURA] :D
Ostatnio edytowano 25-09-2012, 18:41 przez garenge, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
garenge
 
Posty: 1188
Dołączył(a): 06-07-2011, 20:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Lubomir » 24-09-2012, 23:12

E, ja myslałem, że 130 co najmniej
IM Austria 2010 - 11:08:57
http://wttwarszawa.pl/WTT/start.html
www.vegerunners.pl
Cervélo Mafia
Avatar użytkownika
Lubomir
 
Posty: 253
Dołączył(a): 16-07-2011, 21:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Picca » 24-09-2012, 23:23

Na forum szosowym wielokrotnie był wałkowany temat, że carbon jest wytrzymalszy i pod każdym względem mocniejszy niż aluminium. Były nawet takie filmiki gdzie rame karbonową i aluminiową rozciągała maszyna i pokazywała ile trzeba siły włożyć, żeby rama pękła. I okazywało się, że carbon jest o około połowę wytrzymalszy. Widziałem też taki głupi film na którym porównywali odporność wałów napędowych do F1 na skręcanie, jeden ze stali ważący -kilkanaście-kilkadziesiąt kg i drugi carbonowy, ważący kilka razy mniej. Oczywiście carbonowy okazał się dużo wytrzymalszy. Niestety nie mam linków do tych filmów, ale sądzę, że da się je znaleźć na jutubie bez większego problemu.

Także obawy co do wytrzymałości ram carbonowych są całkowicie bezpodstawne.
Ja na twoim miejscu brałbym chinola. Np. ten wygląda super: http://www.hongfu-bikes.com/html_produc ... e-273.html

Kosztuje sporo, bo około 1300 $ ale zapowiada się nieźle. Tu więcej o niej: http://www.velobuild.com/9-dengfu/3979- ... mitstart=0
Avatar użytkownika
Picca
 
Posty: 220
Dołączył(a): 21-07-2012, 15:06
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marek » 25-09-2012, 09:52

a na twoim miejscu brałbym chinola. Np. ten wygląda super: http://www.hongfu-bikes.c...-Frame-273.html

Kosztuje sporo, bo około 1300 $ ale zapowiada się nieźle. Tu więcej o niej: http://www.velobuild.com/...on?limitstart=0

Wygląda świetnie. Bardzo przypomina Scott Plazma Premium.
Programy żywieniowe dla sportowców, dostosowane do indywidualnych potrzeb: http://www.przyjazny-dietetyk.pl
Kontakt: m.barczewski@przyjazny-dietetyk.pl
Avatar użytkownika
Marek
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 11-12-2010, 21:00
Lokalizacja: Toruń

Postprzez garenge » 25-09-2012, 10:40

1300 + ewentualne opłaty celne wydaje się dużo... Myślałem o czymś na raty w PL i wymyśliłem Blue z airbike
Avatar użytkownika
garenge
 
Posty: 1188
Dołączył(a): 06-07-2011, 20:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez drummer » 25-09-2012, 11:09

Jak dla mnie bardziej P5 ze zintegrowanym mostkiem a'la Canyon Speedmax CF Evo.
Szczególnie tylne widełki i kształt ramy - "obrys wewnętrzny" jest niemal identyczny.
IM Progress:
9:22:21 IM Copenhagen 2014
9:04:34 IM Austria 2015

Read about my madness - https://www.facebook.com/tripodsiadlowski
drummer
 
Posty: 1178
Dołączył(a): 08-07-2011, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez piotrek.z » 25-09-2012, 11:19

garenge napisał(a):114- cel 85. Imo wydaję mi się to za ciężka osoba na carbon... A niech będzie dziura to wszystko ebnie :D


Ale przecież przez zimę można spokojnie z 10 kg zrzucić. Spokojnie da się gubić 2 kg na miesiąc. Zanim wsiądziesz na rower możesz ważyć nawet poniżej 100, więc może kupić normalny rower? :) Poza tym będzie to świetna motywacja.
Ostatnio edytowano 25-09-2012, 11:21 przez piotrek.z, łącznie edytowano 1 raz
piotrek.z
 
Posty: 57
Dołączył(a): 06-07-2012, 10:31
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez garenge » 25-09-2012, 11:55

No tak i zrzucę, ale na szosowym tyle razy czytałem, że karbon nie jest dla pow. 85kg, wystarczy rysa i [CENZURA] z ramą może być... Ten Blue to chyba najlepsze rozwiązanie, jak sądzicie?
Ostatnio edytowano 25-09-2012, 18:47 przez garenge, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
garenge
 
Posty: 1188
Dołączył(a): 06-07-2011, 20:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Lubomir » 25-09-2012, 13:01

Sam się zastanawiam skąd się wzięła ta bzdura że wystarczy rysa na karbonie, żeby pęknięcie propagowało. Przecież to jest jedna z zalet kompozytu, że obciążenia przenoszą włókna. W przypadku materiału jednorodnego przy uszkodzeniu struktury wpływ karbu działa na cały przekrój, w kompozycie obok przeciętego włókna są setki które przenoszą obciążenia. Znacznie gorsze dla kompozytu jest rozklejenie się warstw.
IM Austria 2010 - 11:08:57
http://wttwarszawa.pl/WTT/start.html
www.vegerunners.pl
Cervélo Mafia
Avatar użytkownika
Lubomir
 
Posty: 253
Dołączył(a): 16-07-2011, 21:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości