kalendarz triathlon

Koła startowe w kolarstwie i triathlonie

Wszyscy jesteśmy "sprzęciarzami". Pochwal się swoim ekwipunkiem lub podyskutuj na temat rynkowych nowości.

Postprzez emilpe » 09-09-2011, 17:21

Komplet obęczy kosztował ich około 950-1050zł zależnie od profilu. Da się taniej kupić nawet samemu, ale tamte obręcze to był znacznie lepszy model od tych z ebay np. Karbon T1000 a nie T70 bodajże. Różnica jest w wadze, ale również w odczuciach z jazdy.
Profil trzeba dobrze przemyśleć, bo duży profil (np 50, 60 mm) się przydaje tylko przy płaskim wyścigu i to przy dużej prędkości (pow 35kmh). Przy małej prędkości wiecej dadzą nam koła o małym profilu, gdyż większą wagę ma już masa kół a nie aerodynamika, więc przy 30kmh raczej obręcze typu 25mm więcej nam dadzą.

Dochodzi taki aspekt, że karbonowe obręcze wymagają innych klocków hamulcowych i szybko się ścierają, więc są to typowe koła startowe. Dodatkowo karbon się utlenia z czasem, więc nie są to też koła na 5 czy więcej lat... Więc używać ich trzeba tylko do startów, ale też startować dość często.
Avatar użytkownika
emilpe
 
Posty: 720
Dołączył(a): 04-06-2010, 21:31
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pcz » 19-09-2011, 11:02

http://www.antkowiak-rowery.com.pl/kola_rowerowe.html
dysk komplet przód tył za 4500 do negocjacji;-) Jako jedna z opcji
pcz
 
Posty: 119
Dołączył(a): 08-08-2011, 12:44
Lokalizacja: Nibylandia

Postprzez baq » 01-10-2011, 18:26

Gdyby ktoś reflektował na dysk, znalazłem jednego staruszka na allegro za 999zł
http://allegro.pl/radsport-heinze-pro-c ... 74645.html
Avatar użytkownika
baq
 
Posty: 554
Dołączył(a): 28-01-2011, 19:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pcz » 18-12-2011, 01:31

wracamy do tematu czy ze względu na wysoki kurs walut odpuszczamy?
pcz
 
Posty: 119
Dołączył(a): 08-08-2011, 12:44
Lokalizacja: Nibylandia

Postprzez hobbes » 18-12-2011, 21:22

Gdyby ktoś reflektował na dysk, znalazłem jednego staruszka na allegro za 999zł


Ceny dyskow sa absurdalne, ja kupilem aerowheelcovers za 75$, w zestawie z Cosmic Carbone wyglada absolutnie topowo i benefit aero taki sam jak w dysku.
Triangle Sports Racing Team
SAY NO TO DRAFTING!
Avatar użytkownika
hobbes
 
Posty: 460
Dołączył(a): 03-02-2011, 20:35
Lokalizacja: izabelin

Postprzez foka » 18-12-2011, 21:24

Dobrze że mi hobbes, przypomniałeś...
Były admin i moderator tego forum (do 01.2016).
Paweł Bondaruk - Foka na mirofonie
Kalendarz triathlonowy 2018
Instagram,
Avatar użytkownika
foka
Admin
 
Posty: 3775
Dołączył(a): 02-06-2010, 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hobbes » 18-12-2011, 21:41

Profil trzeba dobrze przemyśleć, bo duży profil (np 50, 60 mm) się przydaje tylko przy płaskim wyścigu i to przy dużej prędkości (pow 35kmh). Przy małej prędkości wiecej dadzą nam koła o małym profilu, gdyż większą wagę ma już masa kół a nie aerodynamika, więc przy 30kmh raczej obręcze typu 25mm więcej nam dadzą.


Przy zalozeniu ze poruszasz sie ze stala predkoscia (a tak mniej wiecej wyglada to w triathlonie) , masa kol nie ma znaczenia. Dla osoby jezdzacej ze srednia juz ok 30km/h warto wziac kola aero bo: w Polsce generalnie wieje, generalnie jest plasko i srednia predkosc 30kmh oznacza przelotowa min 32-33km/h.
Triangle Sports Racing Team
SAY NO TO DRAFTING!
Avatar użytkownika
hobbes
 
Posty: 460
Dołączył(a): 03-02-2011, 20:35
Lokalizacja: izabelin

Postprzez podwys » 18-12-2011, 22:08

pcz napisał(a):wracamy do tematu czy ze względu na wysoki kurs walut odpuszczamy?



ja bym wrocił
podwys
 
Posty: 32
Dołączył(a): 03-08-2010, 22:16
Lokalizacja: AUGUSTÓW

Postprzez nat » 19-12-2011, 23:23

hobbes a jakieś foto dasz?
Ścigam się tylko ze sobą - i co roku wygrywam

IM - 9:47
1/2 IM - 4:31
21,1 km - 1:24
10 km - 39,10
Avatar użytkownika
nat
 
Posty: 2028
Dołączył(a): 12-07-2011, 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bartek » 19-12-2011, 23:37

waluta zrobiła psikusa :/ da radę przy dzisiejszym kursie zamknąć koła 50 w tysiącu pln?
nindża nie może być mientka :D
5 km 28.40
Sprint Habdzin 1.35.10
Olimp 5150Warsaw 2.58.26
1/4 GIT Piaseczno 3.30.23 (ale po T2 1.50 :D)
Avatar użytkownika
Bartek
 
Posty: 1902
Dołączył(a): 05-04-2011, 13:14
Lokalizacja: warszawa/piaseczno

Postprzez emilpe » 20-12-2011, 10:12

Nie da rady... ceny rosną w dolarach, a co dopiero w złotówkach :-( Od momentu gdy koła się składało po 1200zł, waluta skoczyła o jakieś 25%, a ceny swoją drogą też ciągle idą w górę bo chętnych na całym świecie coraz więcej
Avatar użytkownika
emilpe
 
Posty: 720
Dołączył(a): 04-06-2010, 21:31
Lokalizacja: Poznań

Postprzez elim » 20-12-2011, 10:15

I taniej juz raczej nie bedzie...
Triathlon Series Team
Avatar użytkownika
elim
 
Posty: 4477
Dołączył(a): 24-06-2010, 12:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez macmac » 18-10-2012, 19:59

Planet X ma obecnie promocje na koła (100 GBP w dół) i zastanawiam się nad dwoma modelami:
1) http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/WPP ... 0_wheelset
2) http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/WPP ... r_wheelset

Pierwsza opcja to szytki, druga opona. Różnica w wadze 370g na korzyść opcji 1 - to bardzo dużo, ale mam jednak wątpliwości
- po przygodach mkona w Walii i jeglina w tym roku obawiam się sytuacji awaryjnych z szytkami. Zakładam, że koła używał będę tylko na zawodach więc okazji do ćwiczenia klejenia nie będzie zbyt wielu. Czy ewentualna naprawa na trasie bez wcześniejszego treningu to rzecz wykonalna (przy założeniu, że będę korzystał z taśmy do szytek, nie z kleju)?
- opcja 2 ma aluminiową powierzchnię hamującą - rozumiem, że w takim układzie po pierwsze hamulce działają dużo sprawniej, a po drugie nie trzeba zmieniać klocków przy zmianie kół z treningowych na startowe. Pytanie brzmi jaka jest różnica w zachowaniu hamulców alu w porównaniu do opcji full-carbon, zwłaszcza w trudnych warunkach typu deszcz + góry?
macmac
 
Posty: 124
Dołączył(a): 06-09-2011, 15:09
Lokalizacja: Poznań

Postprzez jeglin » 18-10-2012, 20:20

Szytki szybsze i pewniejsze. Jak kupujesz pod olimpijki i z draftingiem, to bierz wersję na oponę. Dzięki aluminiowej obręczy lepiej hamujesz, dzięki czemu możesz się utrzymać łatwiej w grupie i nie hamujesz "kilometr" przed przeszkodą. Na sucho carbon dobrze hamuje, ale na mokro jest niewesoło. Poza tym wersja pod oponkę taniej wychodzi jak złapiesz gumę (o ile oponki nie uszkodzisz). Wiadomo carbon i szytka masz startowe kółko miód malina, ale koszty tego też ponosisz przy przebiciu + klocki do carbonu.
Każda meta to początek nowego wyścigu.
Warsaw Triathlon Team
Avatar użytkownika
jeglin
 
Posty: 540
Dołączył(a): 25-09-2010, 18:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcin » 18-10-2012, 20:50

macmac napisał(a):a po drugie nie trzeba zmieniać klocków przy zmianie kół z treningowych na startowe.

sama zmiana klocków to minuta
macmac napisał(a):Pytanie brzmi jaka jest różnica w zachowaniu hamulców alu w porównaniu do opcji full-carbon, zwłaszcza w trudnych warunkach typu deszcz + góry?

w deszczu na górkach jest - jak już pisał Jeglin - niewesoło, działają zerojedynko, nic albo full ;-)
IM Borówno 2011
IM Frankfurt 2012
IM Kalmar 2013
Keep Tri-ing
Avatar użytkownika
marcin
 
Posty: 485
Dołączył(a): 12-06-2010, 17:46
Lokalizacja: Warszawa-Zawady

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

cron