Strona 2 z 2

Re: bagażnik dachowy na rower

PostNapisane: 03-05-2019, 20:37
przez lukandrze
Chciałbym odświeżyć temat bagażników dachowych, a konkretnie Thule ThruRide 565. Czy to Waszym zdaniem, niektórzy nawet polecają, bezpieczne rozwiązanie?

Pytam, mimo że producent we wszystkich możliwych miejscach, podobnie jak w recenzjach, podkreśla, że to rozwiązanie carbon friendly. Ale producent moich rowerów, Canyon, poza generalną uwagą, że najlepiej wozić roweryw środku, przedstawia trzy właściwie wykluczające się informacje: 1) Clamps using quick release systems can damage the front fork. The clamps may only be fixed to the drop-outs at the front and rear of the frame and not on any other parts of the frame; 2)Nie stosować systemów transportowych wymagających transportu roweru Canyon bez koła przedniego z zamocowaniem przy widelcu; 3) "[...] w przypadku większości zacisków wsporników koła zachodzi niebezpieczeństwo zmiażdżenia. W sklepach z akcesoriami do pojazdów mechanicznych dostępne są specjalne, pasujące modele zacisków".
ECH

Rozumiem obawy z zaciskaniem ramy (ale też nie tak kategorycznie), ale to, co powyżej trochę mi to brzmi jak karbonowa paranoja. Przecież sam rower bez przedniego koła waży 6kg, ludzie transportują tak rowery i generalnie nic się dzieje, a sam system działa jak standardowy szybkozamykacz.

Proszę doradźcie:)

Re: bagażnik dachowy na rower

PostNapisane: 03-05-2019, 22:07
przez KamilN
Mam coś podobnego tylko włoskiej produkcji, ale dwie sztuki kosztowały połowę tego co jedno wspomniane Thule. Woziłem tam pięć różnych rowerów, 3 aluminiowe z węglowym widelcem, dwa pełne karbony i wszystko było ok poza jedną sytuacją gdzie rower mi się przewrócił podczas przejazdu przez zakręt z prędkością 15 km/h, poza porysowanym dachem nic się nie stało. Czemu tak się stało nie wiem, bo przez 1,5h przed tym zdarzeniem rower był wieziony z prędkością odpowiednia dla terenu niezabudowanego ;), również na łukach i wszystko było ok, jedna jedyna sytuacja 100m od domu na około 35 przejazdów, każdy z dwoma rowerami.

Re: bagażnik dachowy na rower

PostNapisane: 03-05-2019, 22:13
przez lukandrze
KamilN napisał(a):Mam coś podobnego tylko włoskiej produkcji, ale dwie sztuki kosztowały połowę tego co jedno wspomniane Thule. Woziłem tam pięć różnych rowerów, 3 aluminiowe z węglowym widelcem, dwa pełne karbony i wszystko było ok poza jedną sytuacją gdzie rower mi się przewrócił podczas przejazdu przez zakręt z prędkością 15 km/h, poza porysowanym dachem nic się nie stało. Czemu tak się stało nie wiem, bo przez 1,5h przed tym zdarzeniem rower był wieziony z prędkością odpowiednia dla terenu niezabudowanego ;), również na łukach i wszystko było ok, jedna jedyna sytuacja 100m od domu na około 35 przejazdów, każdy z dwoma rowerami.


Bardzo dziękuje. Pewnie za dużo czytam... Chciałem zapytać, na ile ten patent jest popularny wśród osób, które uważają na rowery;) Zrobiłem rundkę z jednym rowerem ok. 90km/h i bardziej pracował na wertepach przy prędkości 20km/h niż na obwodnicy przy 90tce.

Re: bagażnik dachowy na rower

PostNapisane: 15-05-2019, 20:18
przez heniutek
Przerabiałem kilka różnych bagażników rowerowych. Nie wiem, z czego to wynika, ale często było tak, iże im droższy bagażnik tym mniej był trwały. Może to też kwestia montażu? Sam wcześniej wybierałem bagażniki i je montowałem, może dlatego tak krótko wytrzymały? Teraz będę korzystał z tej oferty http://www.amos.auto.pl/oferta-bagazniki-rowerowe/ i zobaczę, co będą w stanie przygotować dla mnie. No i tutaj do Was pytanie - czy w jakiś specjalny sposób trzeba konserwować zamki, by mimo przechowywania w garażu dobrze przetrwały zimę?