kalendarz triathlon

workout of the week :-)

W tym miejscu możesz podyskutować na tematy związane z bieganiem w triathlonie i generalnie treningiem biegowym.

workout of the week :-)

Postprzez zdanozdan » 04-04-2013, 11:13

Avatar użytkownika
zdanozdan
 
Posty: 755
Dołączył(a): 10-06-2011, 13:50
Lokalizacja: Poznań

Re: workout of the week :-)

Postprzez mKONA » 04-04-2013, 14:30

ciekawe. czyli wychodzi, ze robienie zabawy typu 20x1' p1' albo bieganie 200 na przerwie 200m albo nawet 300/300 to dobra forma treningu... Stare ale jare ;)
mKONA
 

Re: workout of the week :-)

Postprzez zdanozdan » 04-04-2013, 14:50

jestem ciekaw czy jest ważne żeby to robić bardzo dokładnie w obliczonym tempie i czemu akurat 30/30 ? :-)
Avatar użytkownika
zdanozdan
 
Posty: 755
Dołączył(a): 10-06-2011, 13:50
Lokalizacja: Poznań

Re: workout of the week :-)

Postprzez drummer » 04-04-2013, 15:37

mKONA napisał(a):ciekawe. czyli wychodzi, ze robienie zabawy typu 20x1' p1' albo bieganie 200 na przerwie 200m albo nawet 300/300 to dobra forma treningu... Stare ale jare ;)

Biegałem tak w poniedziałek - 15x1'/1'p starałem się utrzymać 3.30 - było ciężko, dobrze, że byłem długo po wielkanocnym śniadaniu bo mało brakowało

zdanozdan napisał(a):jestem ciekaw czy jest ważne żeby to robić bardzo dokładnie w obliczonym tempie i czemu akurat 30/30 ? :-)

30/30 bo tak jej wyszło z obserwacji - 30s vVO2Max bo po tylu ludzie mniej więcej wymiękali a 30s przerwy byś wrócił na tyle, żeby dalej móc utrzymać vVO2Max przez kolejne 30s ale żebyś nie wypoczął za bardzo bo nie będzie efektu. W sumie to jest to samo mniej więcej co HIIT, z tym że nie jest ukierunkowane na "spalanie" i zaciąganie maksymalnego długu tlenowego. http://en.wikipedia.org/wiki/High-inten ... g#Benefits
IM Progress:
9:22:21 IM Copenhagen 2014
9:04:34 IM Austria 2015

Read about my madness - https://www.facebook.com/tripodsiadlowski
drummer
 
Posty: 1178
Dołączył(a): 08-07-2011, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: workout of the week :-)

Postprzez zdanozdan » 04-04-2013, 16:23

zdanozdan napisał(a):jestem ciekaw czy jest ważne żeby to robić bardzo dokładnie w obliczonym tempie i czemu akurat 30/30 ? :-)

drummer napisał(a):30/30 bo tak jej wyszło z obserwacji - 30s vVO2Max bo po tylu ludzie mniej więcej wymiękali a 30s przerwy byś wrócił na tyle, żeby dalej móc utrzymać vVO2Max przez kolejne 30s ale żebyś nie wypoczął za bardzo bo nie będzie efektu. W sumie to jest to samo mniej więcej co HIIT, z tym że nie jest ukierunkowane na "spalanie" i zaciąganie maksymalnego długu tlenowego. http://en.wikipedia.org/wiki/High-inten ... g#Benefits


eee chyba nie, 30s to za mało żeby wymiękać, szczególnie że zalecają żeby zrobić time trial na 6 min więc tempo na te 30s nie będzie zbyt wymagające. Pewnie żeby wogóle dojść do vVo2max potrzeba 10-15 sek.

Chyba że to 30s to jest minimum które działa ?
Avatar użytkownika
zdanozdan
 
Posty: 755
Dołączył(a): 10-06-2011, 13:50
Lokalizacja: Poznań

Re: workout of the week :-)

Postprzez zdanozdan » 04-04-2013, 16:36

zakładając że w te 6min TT min biegasz 4 stadiony czyli 1600 m to wychodzi tempo 3:43/km
Z tabelki przy czasie 6min na 1600, na 10km będzie 43min czyli 4:18/km

3:43/30sek vs 4:18/10km - jakoś mi się nie wydaje żeby 3:43 to było jakoś bardzo wymagająco ?
Avatar użytkownika
zdanozdan
 
Posty: 755
Dołączył(a): 10-06-2011, 13:50
Lokalizacja: Poznań

Re: workout of the week :-)

Postprzez drummer » 04-04-2013, 17:22

The workout format she settled on was highly unorthodox, consisting of 30-second bursts at vVO2max separated by 30-second floats and repeated to failure (that is, until vVO2max can no longer be sustained for 30 seconds). In testing this format Billat found that some runners were able to amass more than 18 total minutes at VO2max, almost 1/3 of it occurring during their jogging recoveries

W ilości 5 może nie być wymagające ale w ilości 36 = 18'/0.5' zbeszta na pewno. Chodzi o to, żeby spędzić jak najwięcej czasu w okolicach vVO2Max.
Ja dychę robię w okolicach 40 i tempo 3.30 było na tyle wymagające przy "minutkach", że potem cały dzień czułem się zmasakrowany a w końcowych seriach czułem całe śniadanie w przełyku mimo, że była chyba 14. Mięśniowo też dostałem, bo czułem zakwasy w całych nogach.
IM Progress:
9:22:21 IM Copenhagen 2014
9:04:34 IM Austria 2015

Read about my madness - https://www.facebook.com/tripodsiadlowski
drummer
 
Posty: 1178
Dołączył(a): 08-07-2011, 14:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: workout of the week :-)

Postprzez tsk86 » 04-04-2013, 21:25

Hej, to w ogole jest ciekawa sprawa, bo krotkir odcinki z vVO2 max to bardzo indywidualna kwestia. Ostatnio nawet dosc modna, powstaje sporo badan dotyczacych tzw. VO2 kinetics - tj tego jak szybko osiaga sie pulap tlenowy.

Przy treningu 20x30''/30'' mamy 10' z vVO2max, ale w zaleznosci od indywidualnych predyspozycji mozna spedzic na pulapie tlenowym np 3 minuty lub 8 minut. Generalnie mlodsi zawodnicy szybciej osiagaja pulap, dlatego u juniorow wszystkie zabawy na stosunkowo krotkich odcinkach wydaja mi sie wskazane - nie sa szczegolnie obciazajace, nie buduje sie wysoki poziom kwasu a bodziec jest konkretny. Z kolei u doroslych odchylenie jest tak ogromne ze praktycznie nic nie da sie powiedziec w ciemno :)
pozdrawiam
Tomek Kowalski

http://trinergy.pl/
Avatar użytkownika
tsk86
 
Posty: 157
Dołączył(a): 15-01-2011, 18:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: workout of the week :-)

Postprzez nat » 05-04-2013, 08:26

ooo, to mi wygląda znajomo jakoś :)
Ścigam się tylko ze sobą - i co roku wygrywam

IM - 9:47
1/2 IM - 4:31
21,1 km - 1:24
10 km - 39,10
Avatar użytkownika
nat
 
Posty: 2028
Dołączył(a): 12-07-2011, 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: workout of the week :-)

Postprzez zdanozdan » 05-04-2013, 09:39

tsk86 napisał(a):Hej, to w ogole jest ciekawa sprawa, bo krotkir odcinki z vVO2 max to bardzo indywidualna kwestia. Ostatnio nawet dosc modna, powstaje sporo badan dotyczacych tzw. VO2 kinetics - tj tego jak szybko osiaga sie pulap tlenowy.


Masz może jakieś linki to tych badań, małolaty vs mastersi itp ?
Avatar użytkownika
zdanozdan
 
Posty: 755
Dołączył(a): 10-06-2011, 13:50
Lokalizacja: Poznań

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Bieg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron