kalendarz triathlon

Rozbieganie- jak biegać?!

W tym miejscu możesz podyskutować na tematy związane z bieganiem w triathlonie i generalnie treningiem biegowym.

Re: Rozbieganie- jak biegać?!

Postprzez humin » 24-09-2013, 09:48

ptl napisał(a):A ja proponuję nie patrzeć ani na tempo ani na puls podczas długich wybiegań.


zdecydowanie się zgadzam
długie wybieganie powinno być zaliczeniem długiego dystansu samego w sobie, nie przypadkowo nazywa się to wycieczką biegową :-)
a co do innych treningów to również polecam trzymanie się pierwszego zakresu + do tego akcentów w zależności od czasu przygotowań do konkretnych startów w formie podbiegów i siły biegowej na początku, czy prędkości jako tempówki czy interwały przed samymi startami
Avatar użytkownika
humin
 
Posty: 70
Dołączył(a): 11-07-2013, 22:02
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Rozbieganie- jak biegać?!

Postprzez MateuszP » 01-11-2013, 16:14

Również potwierdzę, rozbieganie- totalny luz. Lecz sądzę, że jest to idealna forma treningu również techniki, akcentowania sposobu stawiania stopy, ruchu ramion i utrzymywania odpowiedniej postawy. Według mnie lepiej zrobić 10-15km po prostu dobrze, niż nastawiać się na dłuższe wycieczki i zrobić je byle zrobić? Oczywiście dłuższe wycieczki dają komfort, że biegniesz bardzo długo. Lecz jak dla mnie trening biegowy trwający ponad 2h to już przesada!
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Rozbieganie- jak biegać?!

Postprzez hadwao » 13-11-2013, 11:19

A już myślałem, że jestem jakiś dziwny. Przy tempach 6.30 męczę się szybciej niż przy 5.45. Ogólnie na tą chwilę to właśnie 5.45 jest dla mnie optymalne jeśli chcę sobie pobiegać dłużej. Kiedyś też słyszałem teorię, że wybiegania powinno się robić w okolicach +1minuta do tempa wyścigowego na 10km - u mnie się to sprawdza i rzeczywiście w tym tempie czuję się najlepiej.

Przed moim pierwszym startem ostatni okres poświęciłem na interwały i tempówki. Wybiegania robiłem najwyżej raz na tydzień (ale też nie zawsze, cały trening, bo czasami na koniec wplatałem mocniejszy akcent).
Efekt był taki, że wytrzymałość tempowa poszybowała w kosmos (oczywiście jak porównuję to ze swoimi wcześniejszymi osiągami;-) ), ale też kiedyś biegałem w tempie 6:00 na około 138-140bpm a teraz nawet przy 6:30 mam wyższe bpm.

Przez najbliższy miesiąc zamierzam biegać głównie wolne wybiegania i zobaczymy co będzie, ale psychicznie bardzo męczę się na takich wolnych biegach - może spróbuję zabierać jakąś muzykę. Niestety ostatnio zdarzało mi się wychodzić z myślą "dzisiaj biegam w tlenie", ale potem noga podawała i nic z tego nie wychodziło. Teraz jednak chcę trochę sprofesjonalizować trening i zrobić to zgodnie ze sztuką, bo wiem, że na początku efekty przychodzą od robienia czegokolwiek, ale im dalej w las tym trudniej o postępy, więc pora przeprosić się z pulsometrem.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Rozbieganie- jak biegać?!

Postprzez ptl » 13-11-2013, 12:15

Wg mnie wszystkie treningi możesz robić bez pulsometru. Albo inaczej: wszystkie treningi możesz robić nie patrząc na tętno. Ja np. podczas biegu, na tętno patrzę tylko i wyłącznie z ciekawości (baaardzo sporadycznie). Co innego po biegu, do analizy i porównywania treningów.
10 -34:16
21,1 -1:16:06
42,2 -2:47:31
1/2IM-4:24:16
https://www.facebook.com/pages/Mateusz-Petelski-triathlonista/594464313900316?ref=hl
Avatar użytkownika
ptl
 
Posty: 280
Dołączył(a): 10-09-2012, 19:05
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Rozbieganie- jak biegać?!

Postprzez GalGavu » 13-11-2013, 17:54

Ja nie długo trenuje bo od roku ale od 1,5 miesiąca jak ćwiczę z TP to tam często mam biegi 1-2 zone albo tylko 1 zone. I po 1,5 miesiąca biegam w tętnie 130-140 to co wcześniej robiłem w tętnie 150 - więc wydaje mi się, że wolne wybiegania są spoko. Kwestia przyzwyczajenia i przełamania - po 3-4km masz wrażenie, że szybko biegniesz, a tu 6-6:30 :) Z tym, że po pewnym czasie to nie przeszkadza i nie męczy. Ważne to nie wypruć się na pierwszych 3-4km i się kontrolować, potem jakoś idzie.
Avatar użytkownika
GalGavu
 
Posty: 53
Dołączył(a): 28-12-2012, 09:31

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia strona

Powrót do Bieg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości