kalendarz triathlon

Achilles

Zapobieganie i leczenie kontuzji oraz wpływ diety na naszą dyspozycję.

Achilles

Postprzez Owoc » 29-04-2018, 15:29

Czołem,
Sportowa brać, stpie mi się Achilles, chciałem się poradzić, czy mieliście takie problemy ?
"Ścięgno Achillesa o nieznacznie zatartej echostrukturze, zatartym zarysie głębokim, o przekroju poprzecznym 6,6-7,8, bez widocznych przepływów naczyniowych - cechy tendinosis."
Temat ciągnie się z 4 miesiące, buty, Fizjo, ćwiczenia itp, itd. Achilles mnie nie boli, codziennie rano jest sztywny przy pięcie i czuje z rana lekki ból w okolicy pięty, wystarczy pare kroków i jest cacy. Borykał sir ktoś z was z takim szitem? Jakieś sugestie ?

Dzięki.
Owoc
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29-04-2018, 15:21

Re: Achilles

Postprzez MateuszP » 29-04-2018, 17:37

Piotr M. ? :)

Parę osób tutaj miało opisany problem, w tym również i ja. Część sobie poradziła, ja bujałem się z tym dosyć długo. Po pierwsze primo nie biegać. To, że kilka kroków zrobisz, rozgrzejesz ścięgna to tylko maskuje problem i dalej będziesz go rozwijał.

Jak się tego pozbyć? Cóż najlepiej poznać przyczynę, która niekoniecznie jest jednoznaczna.

Istnieją ćwiczenia, tzw. Alfredson , który na forum był wymieniany i wykorzystywany. U części się sprawdził i ludzie wrócili do hasania, raczej bez bólu.

Zazwyczaj sprawa wynika z problemu napięciowego. Czyli albo za dużo obciąża się ścięgno, albo jest słabe rozluźnianie/ściąganie obciążeń. Bądź oba naraz. Jednak niekoniecznie. U mnie teoretycznie jest też jakiś konflikt mechaniczny w piętach i w konsekwencji miałem (na razie na szczęście nie) takie objawy jak Ty.

Z zabiegów korzystałem z ultradźwięków oraz fali uderzeniowej, ale wynikało to z "widocznych dla lekarza stwardnień wapniowych. Może i coś pomogło albo nie, inny lekarz po tej terapii śladu owych stwardnień nie stwierdził, a zapewne coś by tam zostało.

Mi parę razy mój brat fizjo podziałał, samemu też manualnie działałem. Nie biegałem właściwie 3 lata, teraz nie odpuszczam rolki, rozluźniania łydek oraz stopy.

Być może jest w tym sens, że trzeba też wzmacniać łydkę/achillesy , ale należy też pamiętać o ich "pielęgnacji" bo bez tego zazwyczaj dochodzi do problemu. Zapewne przez 3 lata udało mi się dzięki rowerowi wzmocnić łydki ;)

Mi brat zakazał specjalnie rozgrzewać oraz chłodzić w razie problemów.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Achilles

Postprzez Ariel » 29-04-2018, 20:08

Owoc - u ilu fizjo byles ? Warto isc do 2,3 moze ktos bedzie mial pomysl i pomoze


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1177
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Achilles

Postprzez Bartek » 30-04-2018, 00:24

W ramach fizjoterapii u mnie byl laser i krio. Ponadtwo wspomniane cwiczenia. I niestety jakis czas bez biegania.
Ja jeszcze w ramach pol-placebo czasami tape kleje :) mi tam pomaga, chociaż moze bardziej na leb.
I ostatnia opcja, która na bank nie zaszkodzi: compressport ma opaski z gumowymi kulkami wlasnie dla narzekajaych na Achillesa. Cudow nie robia ale tez cos pomagaja
nindża nie może być mientka :D
5 km 28.40
Sprint Habdzin 1.35.10
Olimp 5150Warsaw 2.58.26
1/4 GIT Piaseczno 3.30.23 (ale po T2 1.50 :D)
Avatar użytkownika
Bartek
 
Posty: 1902
Dołączył(a): 05-04-2011, 13:14
Lokalizacja: warszawa/piaseczno

Re: Achilles

Postprzez Owoc » 30-04-2018, 13:05

Piotr M. - nie ;)

Jeżeli chodzi o fizjo to juz obskoczyłem 3, teoretycznie miałem jakąś tam przerwę, w ogóle mnie nie boli achilles tylko jest sztywny, najczęściej z rana, muszę dotrwać do końca sezonu i potem 3 miesiące naprawy.
Owoc
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29-04-2018, 15:21

Re: Achilles

Postprzez MateuszP » 30-04-2018, 13:14

Jest to tzw. tkliwość poranna.

Przerabiałem to. Zawsze rano kaletka była sztywna, wystarczyło 10 min na nogach i ustępowało.

Aktualnie zwracam uwagę na dobre rolowanie całej łydy, dołożyłem nawet coś w tym stylu, że nie roluję się standardowo a po prostu zatrzymuję ruch na achillesie w różnych położeniach, bliżej pięty bądź bardziej na łydce i zamiast rolować odpowiednio pracuję stopą ściągając ją do siebie oraz w drugą stronę.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Achilles

Postprzez kajet » 30-04-2018, 13:15

MateuszP napisał(a):Jest to tzw. tkliwość poranna.

Przerabiałem to. Zawsze rano kaletka była sztywna, wystarczyło 10 min na nogach i ustępowało.


Co to za dziwny żargon panowie?
"People tend to break and don't want the pain anymore. He ([Sanders]) just seems to fucking enjoy it" - S. Kienle
https://enduhub.com/pl/kajet/
Avatar użytkownika
kajet
 
Posty: 2525
Dołączył(a): 02-10-2014, 09:51

Re: Achilles

Postprzez lehoo » 30-04-2018, 14:15

Ja bardzo długo walczyłem z moim Achillesem, rolowanie tylko częściowo pomagało, dopiero to:

http://www.magazynbieganie.pl/voodoo-floss/

pomogło. Owijam i naciągam po bieganiu i czasami w ciągu dnia. Zamiast wyżej wymienionej taśmy używam rozciętej starej dętki od MTB. Na mnie to dobrze działa.
Avatar użytkownika
lehoo
 
Posty: 92
Dołączył(a): 05-05-2015, 21:49

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Zdrowie i odżywianie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość