kalendarz triathlon

Dietetyk czy własna dieta?

Zapobieganie i leczenie kontuzji oraz wpływ diety na naszą dyspozycję.

Dietetyk czy własna dieta?

Postprzez emel » 27-11-2014, 08:30

Jestem początkującym biegaczem, który widzi jakąś triathlonową przyszłość. Sport uprawiam od dość dawna, jednak nie jest to coś na tyle wymagającego diety, żebym musiał się nią jakoś specjalnie przejmować.

Niedawno jednak zacząłem biegać i jako, iż tutaj dieta ma spore znaczenie, chciałbym się zapytać jak Wy sobie z dietą radzicie? A właściwie, czy sami ją układacie, czy korzystacie z pomocy dietetyków? Nie mam nadwagi, jestem osobą całkiem nieźle zbudowaną, tylko mam delikatny boiler na brzuchu. ;P Czuję, że poprzez nie najlepsze żywienie, mój organizm nie zachowuje się tak dobrze podczas wysiłku (nawet podczas treningów sportu, który uprawiam od kilku ładnych lat) i chciałbym to zmienić. Czuję, że zmiana nawyków żywieniowych pomogłaby mi poprawić osiągi zarówno w tym sporcie jak i bieganiu + przyszłościowo w triathlonie. Tu więc się pojawia moje pytanie. Czy układacie diety sami, jak one wyglądają (czy ustalacie dokładnie co i kiedy jecie, czy raczej po prostu zdrowo się odżywiacie bez wielkich restrykcji), czy jednak odwiedzacie dietetyków?
emel

Re: Dietetyk czy własna dieta?

Postprzez spietrza » 27-11-2014, 08:55

Jeśli masz względne pojęcie na temat składników jakie powinieneś dostarczać do organizmu i w jakich proporcjach to ułożysz sam dietę. Jednak jeśli pytasz na forum to znaczy ze nie masz o tym pojęcia i polecam iść do dietetyka aby wprowadził cie w niuansy zdrowej diety dla osoby aktywnej sportowo
Idę idę na 2:30 to jest mój cel.
spietrza

Postprzez pete » 27-11-2014, 09:09