kalendarz triathlon

Posiłki, jak przyrządzać?

Zapobieganie i leczenie kontuzji oraz wpływ diety na naszą dyspozycję.

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez hadwao » 18-11-2016, 10:09

A widzisz to ja właśnie czytałem, że powodują. Szczególnie dotyczyło to soków owocowych, ale wszelkiego rodzaju musy, blendy itp też były podawane jako "niebezpieczne'. Specjalnie tematu nie drążyłem, bo i tak nie wsuwam tego codziennie, ale zapamiętałem, bo zawsze mi się wydawało, że wszelkiego rodzaju koktajle są zdrowe... I bądź tu mądry ;-)
Było nie było nie rezygnuję z koktajli bo lubię i są wygodne.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez bizonek » 18-11-2016, 11:30

Owoce lepiej jeść w całości, przecież nikt nie je kg jabłek ( po co?) codziennie no chyba że pije soki. Ja wolę soki z buraka, kapusty, marchewki. Wszystko w umiarem tak jak że smażeniem.
Avatar użytkownika
bizonek
 
Posty: 86
Dołączył(a): 15-05-2016, 17:13

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Blade » 18-11-2016, 12:44

Co do owoców, to ja mam je zabronione, poza bananem po treningu, i owocami lasu (borówka malina itp).
A zastanawiam się nad sokowirówka albo smoothe maker'em do warzyw.
Avatar użytkownika
Blade
 
Posty: 357
Dołączył(a): 04-05-2015, 10:49
Lokalizacja: Gliwice

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez majre » 18-11-2016, 17:20

a dlaczego masz zabronione?
Avatar użytkownika
majre
 
Posty: 153
Dołączył(a): 27-05-2015, 15:22
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez bizonek » 18-11-2016, 18:39

Co do sokowirówki to nie jestem zadowolony, mam Bosch MES3500 700W (dużo części do mycia, mały pojemnik na odpady z którego ręcznie wyciskam sok bo do końca nie wyciśnięty...). Polecałbym wyciskarkę, tam oddzielnie leci sok, oddzielnie reszta.

Dodatkowo znalazłem multicookery, ale nie jestem jakoś do nich przekonany, oraz termomix ale cena 4750zł powala na kolana.
Nie wiadomo na co się zdecydować tyle tego jest, wiem tylko, że nie potrzebuje grila:)
Avatar użytkownika
bizonek
 
Posty: 86
Dołączył(a): 15-05-2016, 17:13

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez bizonek » 18-11-2016, 18:47

klzn napisał(a):Polecam garnek rzymski, szczególnie do potraw jednogarnkowych.


ciekawa opcja :-? z ceramiki nieszkliwionej, same pozytywy, czego to nie wymyślą.
Avatar użytkownika
bizonek
 
Posty: 86
Dołączył(a): 15-05-2016, 17:13

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez klzn » 21-11-2016, 10:26

Potrzeba tylko troche wprawy w operowanieu samym naczyniem, piekarnikiem i ewentualnie iloscia wody dodawanej do srodka, jezeli oprocz miesa i warzyw dajesz np. ryz, ale poza tym, moim zdaniem rewelacja.
Avatar użytkownika
klzn
 
Posty: 137
Dołączył(a): 21-10-2014, 23:44

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez heja banana » 23-11-2016, 01:53

Jeśli chodzi o smażenie to sprawa jest prosta, najbardziej szkodliwy jest efekt spalania oleju i dlatego trzeba brać oleje rafinowane ponieważ mają wyższą temperaturę spalania czyli np. olej rzepakowy rafinowany, kokosowy rafinowany, masło klarowane.

Problemem jest to, że rafinowane mają mało wartości dlatego do codziennego spożycia np. w sałatkach używamy nierafinowanych tłoczonych na zimno metodami mechanicznymi;) co kto lubi, rzepakowy, lniany, oliwa z oliwek, olej kokosowy itd.
tu jest całkiem sensownie to wyjaśnione:
http://www.chilliczosnekioliwa.pl/2015/01/olej-rzepakowy-czy-moze-zastapic-oliwe.html

a odnośnie owoców to ja najbardziej lubię zblendowane z jogurtem naturalnym:) soki niestety działają tak jak cukier ale mają ten plus, że mają witaminy:) z drugiej strony może po treningu taki strzał cukrowy nie jest zły?
Avatar użytkownika
heja banana
 
Posty: 164
Dołączył(a): 11-08-2014, 17:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Karjar » 23-11-2016, 09:27

heja banana napisał(a): soki niestety działają tak jak cukier ale mają ten plus, że mają witaminy:) z drugiej strony może po treningu taki strzał cukrowy nie jest zły?

Z punktu widzenia odbudowy glikogenu pewnie nie zaszkodzi. Ale z drugiej strony, jak masz opcję wypić po treningu zblendowane warzywa lub owce lub to i to i dostarczyć na raz cukry i masę innych rzeczy w tym szczególnie po treningu ważnych antyoksydantów to wybór jest raczej oczywisty.
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez heja banana » 23-11-2016, 10:04

tak swoją drogą to taki zblendowny owocowy koktajl z jogurtem smakuje wyśmienicie :D bez jogurtu to też petarda ale wtedy to już ma bardziej konsystencje musu owocowego :)

jakby komuś brakło inspiracji:

http://zielonekoktajle.blogspot.com/p/spis.html
Avatar użytkownika
heja banana
 
Posty: 164
Dołączył(a): 11-08-2014, 17:17
Lokalizacja: Poznań

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Karjar » 23-11-2016, 13:43

heja banana napisał(a):tak swoją drogą to taki zblendowny owocowy koktajl z jogurtem smakuje wyśmienicie :D bez jogurtu to też petarda ale wtedy to już ma bardziej konsystencje musu owocowego :)

Ja po prostu dodaję wody i dalej blenduję. Ilość wody zależy od tego, czy mam tylko ugasić pragnienie i się nawodnić, czy też najeść. :D
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez MateuszP » 09-02-2017, 15:09

Chyba odpowiednie miejsce.

Przyrządzając posiłki korzystacie z przypraw? Imbir, cayenne, kurkuma, curry, cynamon?

Jeden z wykładowców na konferencji (Zostań swoim trenerem), na której byłem w końcówce 2016, wspominał właśnie o przyprawach w posiłkach i ich możliwym wpływie na organizm. Generalnie regularne doprawianie sobie posiłków wspomnianymi między innymi przyprawami może spowodować, że efekty odbytej aktywności będą zminimalizowane albo zredukowane.

Sytuacja zapewne oczywiście jest w pełni indywidualna, ale dietetyk zaznaczył, że ten aspekt dotyczy aktywności głównie w strefach 1-4, dla niektórych i początki 5 (gdzie 1 to aktywna regeneracja).

Czyli zysk z dłuższej jazdy, jazdy tempo, interwałów progowych, over-under może zostać zmniejszony, bądź w przypadku dwóch pierwszych w ogóle zredukowany. Pamiętajcie, że aktywności wywołują stan zapalny (podobnie jak rolowanie się!). Oczywiście im szybciej ten stan zapalny zostanie "ugaszony" tym lepiej, ale lepiej jeżeli organizm sam sobie z nim poradzi. Rozsądne?

Sam postanowiłem sprawdzić temat nie doprawiając szczególnie posiłków potreningowych, u mnie to głównie owsianka (jaglanka, płatki ryżowe) z twarogiem/jogurtem naturalnym/od pewnego czasu nasiona konopi czy omlet/płatki z płatkami owsianymi czy z placki z różnych mąk.

Oczywiście ciężko ocenić czy zabieg ten u mnie poskutkował bo byśmy musieli mieć mnie przyprawiającego posiłki.

Mądry i zdolny człowiek przekazywał te informacje na konferencji więc można zwrócić uwagę na ilość i rodzaj przypraw dorzucanych do posiłków.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez kajet » 09-02-2017, 15:17

Jeśli to prawda, to jest to najbardziej debilnie brzmiąca prawdziwa teoria, z jaką się zektnąłem...

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wyszłem i poszłem na:
http://forum.triathlonlife.pl
Avatar użytkownika
kajet
 
Posty: 2559
Dołączył(a): 02-10-2014, 09:51

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Wawrinka81 » 09-02-2017, 15:19

A jaki konkretnie wpływ na organizm ma kurkuma konkretnie? Jaki jest sens dodawania jej jako przyprawy? Do tej pory uznawałem ją jedynie za przyprawę poprawiającą walory estetyczne posiłku (np. Żółty ryż)
Wawrinka81
 
Posty: 1
Dołączył(a): 09-02-2017, 15:16

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Kik_81 » 09-02-2017, 15:21

Dziwne to na pierwszy rzut "oka" - może podał jakieś argumenty.
Imbir działa przeciwzapalnie - powinien pomagać w regeneracji mikrouszkodzeń
Cayenne chłodzi organizm dając do mózgu informacje o podwyższonej temperaturze ciała (taki sygnał że nastąpiło poparzenie) i w związku z tym wzmaga się krążenie co ma być reakcja na stan zapalny i przejść do jego usuwania (dlatego papryczki z kapsaicyną je się głównie w gorących regionach świata)

a inne nie wiem ...

Dziwne to to - smaku się pozbywać z pysznego jedzonka... nie lubię tego posta Mateusz
Pozdrawiam Krzysiek
Avatar użytkownika
Kik_81
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 23-01-2015, 15:39
Lokalizacja: Dąbrowa k/Poznania

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zdrowie i odżywianie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron