kalendarz triathlon

Posiłki, jak przyrządzać?

Zapobieganie i leczenie kontuzji oraz wpływ diety na naszą dyspozycję.

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez MateuszP » 09-02-2017, 15:37

Sporo przypraw jest uznawane jako naturalne antybiotyki. Zapewne właściwości takie są już minimalne jeżeli przyprawa jest z torebki a nie na przykład starty korzeń kurkumy. Po inne "magiczne" właściwości odsyłam do google, chyba również uznana jest jako substancja przeciw-rakowa. Od jakiegoś czasu kurkuma zrobiła się bardzo modna w internetach.

Cóż, szkoda jednak po mocnej/długiej jednostce zmniejszyć zysk z niej pieczonym jabłkiem z cynamonem.

Konkretnych źródeł już niestety nie podam, materiały w formie elektronicznej miały być, oczywiście brak.

@Kik_81, zgadzam się, jednak ja wyrzuciłem przyprawy właśnie z posiłków potreningowych. Czyli kolejny posiłek jest za 1-2h. Pierwsze reakcje przeciwzapalne już są więc jakby aktywowane, a właściwie już w momencie schłodzenia zaczynają się uruchamiać. Sam za bardzo lubię curry, cayenne i wiele innych by całkowicie to wyrzucić z talerza.

Zauważam, jednak różnicę jak regularnie sobie doprawiam potrawę cynamonem. Z każdym tygodniem potrzebuję większej ilości by czuć dobry smak. Podobnie z innymi.

Właśnie działanie przeciwzapalne zostało wymienione. Organizm powinien sam dojść do siebie, bez wspomagania. Pragnę zaznaczyć, że konferencja dotyczyła bardziej kolarstwa, gdzie właściwie nie robi się dwóch jednostek dziennie. Z kolei w internetach pojawił się przepis na napój Rafała Majki na bazie pomarańczy, imbiru i kurkumy. Próbowałem, kopie :)) tylko, że to znów kopiowanie metod zawodowca, który na rowerze spędza gigantyczną ilość czasu.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Karjar » 09-02-2017, 15:51

Tak a'propos imbiru i kurkumy ... Guru kolarskiego jadła Hannah Grant, która odpowiada za żywienie w grupie Tinkoff Saxo przez cały okres jesienno zimowy podaje kolarzom "eliksir", który zawiera pokaźne ilości imbiru i kurkumy plus cytryna i pomarańcza. Ma to "pilnować" w sposób naturalny zdrowia chłopaków z teamu. Zakładam, że to nie kosztem braku efektów z treningu ;)
P.S. Sam to piję od miesiąca i powiem tak, wódka bez popity to pikuś. A im więcej kurkumy dasz radę wrzucić do drinka a potem wypić tym większy jesteś kozak :D
EDIT: @MateuszP zdążył widzę wspomnieć. Choć ja w tym wypadku nie widzę problemu, aby kopiować zawodowca, bo to tylko naturalne składniki, których nie zjadamy kilogramami. I czy naprawdę efekty naszego treningu zależą od przyprawy. Jak dla mnie wolne żarty.
Ostatnio edytowano 09-02-2017, 15:55 przez Karjar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez MateuszP » 09-02-2017, 15:54

Karjar napisał(a):Tak a'propos imbiru i kurkumy ... Guru kolarskiego jadła Hannah Grant, która odpowiada za żywienie w grupie Tinkoff Saxo przez cały okres jesienno zimowy podaje kolarzom "eliksir", który zawiera pokaźne ilości imbiru i kurkumy plus cytryna i pomarańcza. Ma to "pilnować" w sposób naturalny zdrowia chłopaków z teamu. Zakładam, że to nie kosztem braku efektów z treningu ;)
P.S. Sam to piję od miesiąca i powiem tak, wódka bez popity to pikuś. A im więcej kurkumy dasz radę wrzucić do drinka a potem wypić tym większy jesteś kozak :D


Dokładnie, tylko popatrz ile oni kręcą przez okres jesienno- zimowy. A w sumie to popatrz jak, odnosząc to do ich stref wysiłkowych. Tradycyjna baza powoli idzie do śmietnika. Zawodowe ekipy już późną jesienią robię akcenty, siłownię. Tyle co my trenujemy to oni robią gimnastyki ;)
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Karjar » 09-02-2017, 15:59

@MateuszP dalej nie widzę problemu z ładowaniem przypraw. I nie zgodzę się z teorią, że organizm ma się sam doprowadzać do ładu. Dzisiejszy doping m.in. skupia się na pomocy, aby jak najszybciej ten organizm wrócił do stanu umożliwiającego trening.
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez MateuszP » 09-02-2017, 16:14

Podstawową rzeczą do odbudowy organizmu są węgle i białko ogólnie rzecz biorąc.

Według mnie przyprawy są wspaniałym dodatkiem. Do tego kofeina i inne rzeczy, ogólnie z kolei ujmując. Sam lubię i stosuję kawę po aktywnościach, bardziej tych 1,5h i dłuższe w przypadku trenażera.

Sporo uważam, że zależy od indywidualnych aspektów, niedawno usłyszane w radiu:
"Czy jak uderzę siebie w twarz dłonią i będzie mnie bolało, to jestem silny?
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Karjar » 09-02-2017, 16:28

MateuszP napisał(a):Podstawową rzeczą do odbudowy organizmu są węgle i białko ogólnie rzecz biorąc.

Ogólnie rzecz biorąc podstawową rzeczą do odbudowy organizmu jest energia, czyli kalorie skąd by nie pochodziły :D Dopiero potem konkretne makra optymalizują odbudowę. Nie wiem, czy zasadne jest takie uogólnianie, bo jakiekolwiek braki skutkujące różnymi usterkami organizmu odbijają się na regeneracji ciała. Niby truizm, ale np. niedobory nawet pierwiastków śladowych typu selen, cynk, czy znane żelazo może zniweczyć nasze wysiłki treningowe w dłuższej perspektywie. Tak doprecyzowując ;)
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez MateuszP » 09-02-2017, 16:48

Heh, no tak. Biorąc pod uwagę charakterystykę forum i w sumie dostępność wiedzy na temat posiłków potreningowych pozwoliłem sobie skrócić post i ograniczyć właśnie ogół do węgli i białka, mój błąd. Mało kto ma ochotę na coś bardziej tłustego zaraz po bieganiu czy rowerze.

Chociaż gdybym spędził na rowerze 4-5h, może nie ciągiem, ale bez większego posiłku to wcale bym się nie wstydził usiąść do pizzy czy normalnego posiłku pełnowartościowego. Co prawda i tak zawsze gdzieś ten tłuszcz w posiłku potreningowym będzie, ale wiadomo, że w ilościach skromnych. A te składniki, które wymieniłeś, sądzę (bo nie znam tematu jak Ty) że przy regularnym spożywaniu owoców, warzyw, nasion to nie ma o to spiny. Przecież garść pestek dyni zawiera już "magię". Pewnie trochę inna sprawa z przyswajaniem. Co prawda w wynikach krwi miałem nawet nadwyżkę potasu- pewnie banany na to wpłynęły.

@Karjar tak przy temacie przyswajania. Niby kawa (kofeina) wypłukuje nam kilka składników. To taka ogólna teoria bo raczej dopatruję się po prostu braku przyswajania ich z posiłków, więc automatycznie mogą powstawać niedobory. Więc bardziej liczy się pora i kolejność spożywania posiłków. Rozwiniesz troszkę temat?
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Karjar » 09-02-2017, 17:05

Kawa, czy herbata mają działanie moczopędne i nie tyle one wypłukują nam cenne składniki, co powodują, że zwyczajnie więcej wydalamy z moczem, bo częściej sikamy. Obydwie też łatwo doprowadzają do odwodnienia, jeśli ich dużo pijemy a nie uzupełniamy płynów np. wodą. Mówi się, że po każdej filiżance/kubku powinniśmy wypić szklankę wody.
Kawa i herbata zwierają takie "cóś" co się nazywa taniną i owa tanina blokuje wchłanianie dobrodziejstw z pokarmów np. bardzo mocno ogranicza wchłanianie żelaza. Zatem jeśli chcemy optymalnie chłonąć to pijmy je pół godziny przed i po posiłku minimum.
Zawartość tanin malejąco: herbata czarna -> herbata zielona -> kawa -> herbata biała
:)
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Kik_81 » 10-02-2017, 10:38

Mateusz - jeżeli byś siedział na rowerze 4-5h to nie zaszkodzi gdy tłuszcze już będziesz masował na siodełku po 3 godzinach.
Kiedyś będę robił pełnego IM więc już pakuję się na kartce:
Lista zaczyna się:
2 bułki pszenne z szynka i grubo masłem zawieszone na kierownicy roweru ;)
Pozdrawiam Krzysiek
Avatar użytkownika
Kik_81
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 23-01-2015, 15:39
Lokalizacja: Dąbrowa k/Poznania

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Karjar » 10-02-2017, 10:50

Kik_81 napisał(a):2 bułki pszenne z szynka i grubo masłem zawieszone na kierownicy roweru ;)

Ciekawe, co się stanie z tym "grubym" masłem, jak temperatura będzie plus 20C :D
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Ariel » 10-02-2017, 10:56

@Karjar tak a propo zelaza bo ciagle sie z nim bujam - jak tylko odstawie suplementacje to Hematokryt ponizej 38 laduje
Jakies magiczne sposoby na zelazo ? Oczywiscie te typu watrobka (ble) czy natka znam :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1177
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Karjar » 10-02-2017, 11:02

Ariel napisał(a):@Karjar tak a propo zelaza bo ciagle sie z nim bujam - jak tylko odstawie suplementacje to Hematokryt ponizej 38 laduje
Jakies magiczne sposoby na zelazo ? Oczywiscie te typu watrobka (ble) czy natka znam :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

@Ariel podrzucam link: http://salaterka.pl/najlepsze-zrodla-zelaza/
Ja najzwyczajniej w świecie praktycznie wszystko z tej listy codziennie jem w zacnych ilościach, więc nawet nie zajmuję się liczeniem żelaza.
P.S. Pamiętaj, że jak natka to nie kilka listków, tylko pęczek lub dwa zmiksowane w koktajlu, ale to pewnie wiesz.
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Matall » 10-02-2017, 11:27

12. Kakao

I przestaję mieć wyrzuty sumienia kupując DOBRĄ i prawdziwą czekoladę :D
Już nie mówiąc, że uwielbiam brokuł - i info, że zawiera aż tyle żelaza nie tylko mnie lekko zaskoczyła, co mocno ucieszyła :)

Karjar - powoli wyrastasz nam tutaj na Głównego Dietetyka XTri :D
Puchar XTri 2017
Tabele Pucharu XTri 2017

1/8 IM - 1:24:17 (Lidzbark 2017)
10 km - 43:56 (Szabda 2017)
Avatar użytkownika
Matall
 
Posty: 1565
Dołączył(a): 18-01-2016, 15:04
Lokalizacja: Brodnica

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Karjar » 10-02-2017, 12:00

Główny nie główny, dietetyk nie dietetyk, jak zwał tak zwał. :D Prawda jest taka, że od dwóch lat kręcę się mocno w obszarach odżywiania w sportach, oczywiście dla amatorów. Bo ma być przede wszystkim zdrowo a z prosami to różnie bywa :)
P.S czekolada mniam, mniam ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Posiłki, jak przyrządzać?

Postprzez Matall » 10-02-2017, 12:03

I bardzo fajnie, że dzielisz się chętnie swoją wiedzą ;)
Puchar XTri 2017
Tabele Pucharu XTri 2017

1/8 IM - 1:24:17 (Lidzbark 2017)
10 km - 43:56 (Szabda 2017)
Avatar użytkownika
Matall
 
Posty: 1565
Dołączył(a): 18-01-2016, 15:04
Lokalizacja: Brodnica

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zdrowie i odżywianie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość