kalendarz triathlon

Węgle w diecie

Zapobieganie i leczenie kontuzji oraz wpływ diety na naszą dyspozycję.

Re: Węgle w diecie

Postprzez Ariel » 28-03-2017, 18:48

no najlepiej by było mieć zdrową zbilansowaną i dopieszczoną dietę... ale nie stać mnie na boxy
a samemu nie dam rady ogarniać i w kuchni siedzieć - zostaje w miarę starać się odżywiać no i unikać tych cholernych słodyczy :(
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez Karjar » 28-03-2017, 20:32

Ariel napisał(a):no najlepiej by było mieć zdrową zbilansowaną i dopieszczoną dietę... ale nie stać mnie na boxy
a samemu nie dam rady ogarniać i w kuchni siedzieć - zostaje w miarę starać się odżywiać no i unikać tych cholernych słodyczy :(

@Ariel zbilansowana dieta jest trochę demonizowana pod względem trudności w stosowaniu. I to zresztą wykorzystują diety pudełkowe, które też mega zbilansowane nie są. W każdym razie nie wszystkie.
Wystarczy jeść każdego dnia:
- warzywa z uwzględnieniem strączków, kapustnych (brokuł, kalafior, brukselka itp.), zielonolistnych (szpinak, jarmuż, sałaty)
- owoce z uwzględnieniem „jagodowatych” : jagody, borówki, maliny, ciemne winogrona, truskawki
- orzechy
- siemię lniane
- produkty pełnoziarniste
I to wszystko. Nie jest to skomplikowane i nie ma jakiś żelaznych obowiązujących racji. Po prostu trzeba tylko pamiętać, aby były w domu. Jedyna rzecz, która może na początku nastręczać trudności to systematyczne konsumowanie strączków. Tu też nie trzeba się rzucać z motyką na słońce i wprowadzić je np. 2-3 razy w tygodniu.
Pracując z moimi klientami widzę, że największym problemem, żeby zacząć, jest właśnie widzenie zdrowego odżywiania na czarno-biało plus wyolbrzymienie przedsięwzięcia. Koniec końców nie podejmują zmiany, bo nie widzą szans na 100% realizację, a aby wystartować wystarczy powiedzmy 70% ;)
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez vege_Urszula » 26-09-2017, 18:33

Węgle w diecie zdecydowanie tak. I to w przeważającej ilości. To jest dieta zbilansowana. Odpowiednia na pewno dla sportów wytrzymałościowych. Jak nie dostarczysz paliwa, to organizm nie pojedzie zbyt daleko. Mam nadzieję, że niebawem odejdzie moda na takie dziwne wynalazki jak ketoza...
vege_Urszula
 
Posty: 7
Dołączył(a): 09-12-2016, 14:20

Re: Węgle w diecie

Postprzez Monkia » 13-10-2017, 12:57

ja nie potrafię żyć bez słodkiego, staram się jeść więcej owoców jak mam ochotę na coś słodkiego, ale jednak jak jestem u kogos na imprezie to zawsze się skuszę :/
Avatar użytkownika
Monkia
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13-10-2017, 12:51

Re: Węgle w diecie

Postprzez olesia » 11-12-2017, 21:24

Przepraszam za pewnie głupie pytanie - co to te węgle?
Avatar użytkownika
olesia
 
Posty: 347
Dołączył(a): 23-11-2017, 13:05

Re: Węgle w diecie

Postprzez KamilN » 11-12-2017, 22:08

olesia napisał(a):Przepraszam za pewnie głupie pytanie - co to te węgle?

Węglowodany.
Triathlete - A person who doesn't understand that one sport is hard enough!
Avatar użytkownika
KamilN
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11-02-2013, 17:15
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Węgle w diecie

Postprzez Ariel » 16-12-2017, 22:41

No skoro odkopany temat to glupie pytanie - niby odpowiedz znam etc ale. Jakos tak spytam co mi szkodzi ;-
Na redukcji nalezy zrobic jakies -300 ? Ogolem nie kontroluje diety ale czasem sobie zlicze w myfitnesspal co zjadlem. I tak dzis teoretycznie zjadlem 2400 cal (45%weg/30%tlu/25%bial) mam 185cm i aktualna waga 85, chce zejsc do 80kg (dwa lata temu nawet 78 bylo ;-( ), dzis dodatkowo zrobilem dwa treningi 90min roweru i 40min biegania - spalone 1700cal. Wiec niby powinienem zjesc jakies 3,5-3,8 kcal tylko jak to ogarnac „zdrowo” ? Niby dziennie bez treningu ok 2300 sobie wyliczylem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez weekendowy » 17-12-2017, 19:35

Dużo zależy od intensywności treningu, czy wypaliłes cały glikogen czy jechałeś na tłuszczu...tak jak napisałeś żeby zrzucić musi być deficyt. Czy 300-sta to pojęcie względne...moim zdaniem przy wydatku energetycznym na poziomie 1700 kcl, deficyt może spokojnie wynieść nawet 700 kcl. Twoje zapotrzebowania pewnie jest w granicach 2200, spaliłeś 1700 wg gremlina ( i tutaj ważne są właśnie proporcje spalonych kalorii - zabezpiecz ok 300 gram weglowodanow tj 1200 kcl + 20% białka i reszta tluszcz). Ja bym zjadł w okolicach 3000-3200 bez słodyczy i przetworzonego gówna....
Avatar użytkownika
weekendowy
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 27-04-2016, 12:55
Lokalizacja: Słupsk

Re: Węgle w diecie

Postprzez Karjar » 17-12-2017, 20:47

weekendowy napisał(a):...moim zdaniem przy wydatku energetycznym na poziomie 1700 kcl, deficyt może spokojnie wynieść nawet 700 kcl

Z tym deficytem to bym był ostrożny. Zwłaszcza w dni, kiedy faktycznie dajemy sobie w kość, czy to objętością, czy intensywnością. Jak wszyscy wiemy dla uzyskania efektu treningu potrzebujemy r g e n r a c j i. A czego potrzebuje organizm by, jak najszybciej rozpocząć ten proces i najszybciej zakończyć? K a l o r i i :) Nic nie da zmyślna dieta, z mega proporcjami składników, łykanych w odpowiednich oknach czasowych, jeśli będzie zbyt duży deficyt. W tej kwestii ja bym był ostrożny i dłużej jechał na -300, niż schodził bardziej, żeby szybciej się wycieniować.
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Węgle w diecie

Postprzez Ariel » 17-12-2017, 22:29

@Karjar czyli w podanym przykladowym dniu powinienem zjesc powiedzmy 3,5k tak ? Czym to dojechac - zabraklo mi powiedzmy 1k zdrowych kalorii

Dodam tylko ze aktualnie to sie nie cieniuje tylko jestem na + tak mam poprawny metabolizm ;-) chcialbym z 5kg zjechac

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez Karjar » 17-12-2017, 22:41

Ariel napisał(a):@Karjar czyli w podanym przykladowym dniu powinienem zjesc powiedzmy 3,5k tak ? Czym to dojechac - zabraklo mi powiedzmy 1k zdrowych kalorii

Jeśli przyjmiemy, że tego dnia zjadłeś wszystko co trzeba a co trzeba możesz sprawdzić tu:
https://itunes.apple.com/us/app/dr-greg ... 00802?mt=8
to ja bym zjadł 5 kromek pełnoziarnistego chleba z masłem orzechowym i dżemem :D
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez MateuszP » 18-12-2017, 05:55

Dr Greger, mój nowy superbohater :)
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Węgle w diecie

Postprzez qbs » 18-12-2017, 18:30

Ja tam bym nie dobijał. Jak nie jesteś głodny to na siłe nie ma co. 300 kcal to trochę mały deficyt przy takiej bazie (3500-3800), drobne niedokładności w liczeniu, ważeniu i już jest na 0 albo na +
Te 2300 to jak sobie wyliczyłeś? Mnie przy wadze 68 dietetyk wyliczył 1600

Zwracałbym też uwagę jaki trening danego dnia robimy, jak tlen to jedziemy głównie na tłuszczach więc tym lepiej że coś się wytopi. Można wg mnie jechać na dużym deficycie. Inaczej przy około progowych i mocniejszych bo tu już trzeba więcej paliwa
Avatar użytkownika
qbs
 
Posty: 735
Dołączył(a): 15-11-2015, 22:57

Re: Węgle w diecie

Postprzez Ariel » 18-12-2017, 20:19

Niby mam 2k minimum a ze chodze i zyje to te 2,3 przyjmuje bez treningu. No ja wlasnie zaczynam kombinowac bo nie moge zejsc z wagi i nie wiem czy az tak zle jem czy az tak duzy deficyt robie :-(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia strona

Powrót do Zdrowie i odżywianie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości