kalendarz triathlon

Węgle w diecie

Zapobieganie i leczenie kontuzji oraz wpływ diety na naszą dyspozycję.

Węgle w diecie

Postprzez Ariel » 28-03-2017, 09:34

Temat rzeczka czytaj dieta ;)
nie pilnuje i mam wielkie problemy z nią, ale staram się w miarę odżywiać
ostatnio widzę coraz większą tendencję do ograniczania węgli, nie mówiąc już o różnego odmianach ketozach itd. widziałem wpisy osób które tutaj na forum stosowały ketozę i low carbo różnego rodzaju - jak wrażenia ? to trochę się rozmija z ogólnym pojęciem węgli jako paliwa...
Ja raczej nie mam w planie eliminacji węgli bo tego nie zrobię na pewno, ale może chociaż postaram się ograniczyć je jakoś, tylko się boje że ograniczając zejdę na ogromny deficyt, a nie zmienię proporcję składników (już i tak mam chyba metabolizm zjechany i ciągle na deficycie jadę)
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez Kik_81 » 28-03-2017, 10:00

Węgle przynajmniej dla mnie to jest i będzie dopełniacz.

Tłuszcze ograniczam a i tak przekraczam zalecane zakresy.
Białko - nie można przekraczać tych 2-2,5g pilnujac przy tym by nie spaść poniżej 15% dziennego zapotrzebowania kalorycznego.
Reszta - było nie było muszą być węgle.

No chyba, że ktoś jest "optymalny" ale to ja na swoim przykładzie nie mam opinii mimo, że znam kila osób lecz niestety nietrenujących.
Pozdrawiam Krzysiek
Avatar użytkownika
Kik_81
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 23-01-2015, 15:39
Lokalizacja: Dąbrowa k/Poznania

Re: Węgle w diecie

Postprzez Matall » 28-03-2017, 10:02

Low carb (najczęściej z high fat) to raczej dieta typowa dla bodybuildingu, nie dla sportów wytrzymałościowych...
Puchar XTri 2017
Tabele Pucharu XTri 2017

1/8 IM - 1:24:17 (Lidzbark 2017)
10 km - 43:56 (Szabda 2017)
Avatar użytkownika
Matall
 
Posty: 1565
Dołączył(a): 18-01-2016, 15:04
Lokalizacja: Brodnica

Re: Węgle w diecie

Postprzez MateuszP » 28-03-2017, 10:19

Poznaj swoje zapotrzebowanie spoczynkowe i możesz działać.

Ja pilnuję by nie było ich za dużo, bo to właśnie jest słabe. Jak zjesz ich nieco mniej a więcej tłuszczu (tego dobrego) to wyjdzie na plus, z dobrym białeczkiem to miodzio. Jakoś dawałem radę kręcić Sweetspot na dawkach mocno redukcyjnych, ale zysk na wiekszych dawkach byłby większy.

Aktualnie czuję się bardzo dobrze na niezbyt też dużych porcjach. Pamiętaj, że w przypadku zysku energetycznego również potrzebne jest dobre nawodnienie organizmu.

Oprócz żywienia potrzebne są odpowiednie bodźce na aktywnościach więc nie ma tutaj strachu że to dieta dla bodybuildingu.

Wszystko przychodzi z czasem, obyś wyrobił sobie dobre nawyki. Ja patrząc na słodycze nie mam w ogóle na nie ochoty.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Węgle w diecie

Postprzez Ariel » 28-03-2017, 12:45

no z miłą chęcią z 5kg bym zjechał a waga stoi pomimo że trenuje w miarę

@Matall no właśnie coraz częściej się odchodzi od tego że low carbo to tylko siłownia i crosfity - coraz częściej stosują ją trenujący wytrzymałościówki i to ponoć z dobrymi skutkami

@MateuszP dzięki za info ! a kontrolujesz dienne kalorie etc ? bo na tym zazwyczaj polegam, mam plan unikać słodyczy i ograniczać możliwie pieczywo etc. (znane źródła białka)
tylko pytanie - czym to zastępować
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez Karjar » 28-03-2017, 13:55

Jak do tej pory wszystkie badania oparte na sensownej próbie i rozciągnięte w czasie pokazują, że nie ma lepszej diety sportowej, jak węglowodanowa. Ostatnio byłem na szkoleniu prowadzonym przez Jakuba Czaję o żywieniu w sportach wytrzymałościowych i ta teza została potwierdzona. Matt Fitzgerald w swojej książce też udowadnia, że odpowiednia podaż węgli jest kluczem do formy. Oczywiście znajdą się wyjątki stosujące inne diety i osiągające super wyniki sportowe. Jednak zdecydowana większość jedzie na węglach. Jeśli ktoś chce mieć pewność to nie ma innej drogi, jak testy na sobie. Ja tam nie testuję na sobie, bo wyniki owych badań mnie przekonują i w ogóle produktu węglowodanowe pomagają mi bilansować dietę wegańską.

@Ariel takie szybkie pytanie ile spalasz dziennie kalorii a ile zjadasz plus minus 100? Bo tu, czyli prawdopodobnie w niewiedzy, jest odpowiedź na pytanie o 5 kg :D

Koniec końców, czy cały dzień leżymy, czy spalamy 5000 kcal liczy się bilans kaloryczny. Można chudnąć leżąc i tyć trenując 4 razy dziennie. Nie uwzględniamy tu kwestii zdrowotnych, jakie obydwie opcje będą miały.
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez MateuszP » 28-03-2017, 13:57

W sumie to po pierwszej wizycie u dietetyka i późniejszej wymianie paru zdań po części można pewne wnioski już wyciągnąć, a później praktyka weryfikuje. Najgorzej jest zacząć trzymać się posiłku co 3h i odpuścić to czego nie powinno być. To jest czas po którym teoretycznie przerobiłeś w stopniu zadowalającym to co zjadłeś. I to jest bardzo ważna sprawa, by zjeść też tak, byś właśnie się najadł, ale nie przejadł. Dostałem schemat posiłków w zależności od jak aktywności mam w ciągu dnia z wyszczególnieniem porcji danych składników, których też było parę. A tak to:
- najszybciej jak to możliwe po przebudzeniu zjeść coś (jak masz trening rano to węgle, jak nie to obejdzie się bez nich)
- dużo pić płynów
- lekkie odczucie głodu nie jest złym znakiem
- nie robię tak, że zjem i kładę się od razu spać

Jednak za najbardziej destrukcyjną sprawę uważam podjadanie.

Inna sprawa jak jesz posiłek po treningu i za godzinkę/półtorej jesz coś konkretniejszego- to jest wyjątek.

Na początku i przez długi czas miałem tak, że zjadłem obiad i za godzinę już byłem głodny, mimo, że porcje były już syte. Wyszło to w trakcie pomiarów składu ciała, że taki mam organizm. Nieco po roku trzymania lepiej czy gorzej tego co napisane zdołałem to wyeliminować na chwilę obecną. Nie powiem, byłem zdziwiony, że nie mam makaronów rozpisanych, ale jak spojrzałem na ich kaloryczność to musiałbym zjeść 2x więcej "klusków" niż kaszy czy ryżu.

Raz przeliczyłem to co sobie serwowałem, było to teraz jak kręciłem bazę a dokładniej jak miałem porcje bardziej na redukcję. Zestawiłem to z tym co spalam teoretycznie na rowerze i zwiększyłem porcję bo to nie mogło się dobrze skończyć. O dziwo schudłem. Generalnie nie liczę bo wiem, że porcji białka nie mam co zwiększać na przykład (i tak mam chyba bardzo dużo), tłuszczy również. Zmienną są węgle w postaci owsianki, kasz, ryżu. Jak trenuję mało i słabo to jem na przykład po 50-70g, jak więcej i mocno to 75-100g

Tak jak wiele rzeczy i żywienie to indywidualna sprawa. Jak jestem na zmianie w pracy i czasem gdzieś w nocy mam wyjazd, po powrocie ogarniam się, siadam i jem, to dziwne dla innych, którzy zmierzają do łóżka.

Inna sprawa to forma aktywności głównie (nie wszystko) 1-2 strefa, lekko obniżona kaloryczność i 5kg powinieneś szybko zgubić moim zdaniem!
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Węgle w diecie

Postprzez MateuszP » 28-03-2017, 14:03

Karjar napisał(a):Jak do tej pory wszystkie badania oparte na sensownej próbie i rozciągnięte w czasie pokazują, że nie ma lepszej diety sportowej, jak węglowodanowa.


Jak dla mnie wszystkie propozycje diet to ściema od których można sobie narobić jedynie niedoborów określonych składników. Niestety mamy czasy w których to nie brak jedzenia powoduje śmierć, a bardziej choroby itd.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Węgle w diecie

Postprzez Ariel » 28-03-2017, 14:08

@Karjar no ja na pewno węgli nie wyeliminuje, ale chce je sensowniej dostarczać i w miarę dobrych ;)
co do spożywania czasem sobie robiłem taki dzień gdzie zliczam ilość zjedzoną - powiedzmy że ok 2,5k czasem do 3k dobijałem, ale bywały dni że i w okolicach 2k kończyłem więc nie mam równowagi i nie pilnuje tego aż tak mocno i tu pies pogrzebany
co do zapotrzebowania teoretycznie 2,2k o ile pamiętam, w dni kiedy mam basen + rower wychodzi mi ok 1,5k-2 treningowo więc jestem na deficycie mocnym często i to zapewne powoduje problem z zrzuceniem wagi
no i słodycze z którymi walczę :D
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez Ariel » 28-03-2017, 14:10

@MateuszP no wg mnie diety eliminacyjne czy faworyzujące konkretne rzeczy to ściema również, jakiś czas temu wszyscy walili na dietę białkową (dukan itp), teraz wszystko idzie na "zdrowe tłuszcze", gluten to zło i tak w kółko
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez Matall » 28-03-2017, 14:21

Ariel napisał(a):no i słodycze z którymi walczę :D


U mnie wystarczyło się tego nawyku pozbyć na dwa miechy i niczego nie zmieniając zjechałem 5 kg.
Puchar XTri 2017
Tabele Pucharu XTri 2017

1/8 IM - 1:24:17 (Lidzbark 2017)
10 km - 43:56 (Szabda 2017)
Avatar użytkownika
Matall
 
Posty: 1565
Dołączył(a): 18-01-2016, 15:04
Lokalizacja: Brodnica

Re: Węgle w diecie

Postprzez Karjar » 28-03-2017, 16:17

MateuszP napisał(a):
Karjar napisał(a):Jak do tej pory wszystkie badania oparte na sensownej próbie i rozciągnięte w czasie pokazują, że nie ma lepszej diety sportowej, jak węglowodanowa.


Jak dla mnie wszystkie propozycje diet to ściema od których można sobie narobić jedynie niedoborów określonych składników. Niestety mamy czasy w których to nie brak jedzenia powoduje śmierć, a bardziej choroby itd.


W wypadku michy opartej głównie na węglach to akurat nie jest problem odżywiać się w sposób zbilansowany, bo jest ich w owocach masa. Kasz, płatków zbożowych, czy ryżu już nie liczę. Do tego garść orzechów dziennie, trochę strączków i sprawa załatwiona. Można mieć i odpowiednią kaloryczność i kaloryczność odpowiedniej jakości i wszystkie makra, mikra i witaminy bez żadnych gów....nych supli.
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez MateuszP » 28-03-2017, 16:41

Niby tak. Nie mówię nie, ale po tylu latach żywienia w dany sposób przestawić się ba Twoją propozycję byłoby strasznie ciężko.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Węgle w diecie

Postprzez Karjar » 28-03-2017, 17:00

Mateusz to była propozycja tzw. fundamentu. Jak ktoś je inne rzeczy to proszę bardzo.
A co do zmian to 35 lat jadłem "jak wszyscy", wiec to chyba nie takie trudne. Kwestia motywacji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Węgle w diecie

Postprzez MateuszP » 28-03-2017, 17:40

Rozumiem. Wszystko zależy od punktu widzenia. A co do wspomnianego wykładowcy to chyba nie wszystkie jego przesłanki były dla Ciebie w pełni do zaakceptowania prawda?
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Następna strona

Powrót do Zdrowie i odżywianie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron