kalendarz triathlon

Siłownia dla triathlonisty

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez panpomidor » 13-11-2013, 23:28

zawsze można kupić takie ładniejsze :)

http://disport.pl/1484-kij-treningowy-5 ... 20095.html

Też jestem zdania by nie przerzucać zbędnego złomu na siłowni, jedyne co to długie serie małym obciążeniem (ja robię np. klatę do 20 powtórzeń). Nie widzę sensu w cross ficie dla tri (może ktoś mi wytłumaczy co to ma niby pomagać). Nie czuję odżywek typu białko, bcca i innych substancji ropopochodnych, jedynie akceptuje żele i vitargo.
Ironman
Avatar użytkownika
panpomidor
 
Posty: 215
Dołączył(a): 07-08-2012, 08:57
Lokalizacja: slupsk

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez piotrek.z » 15-11-2013, 16:14

panpomidor napisał(a): Nie widzę sensu w cross ficie dla tri (może ktoś mi wytłumaczy co to ma niby pomagać).


Nie lubię siłowni, nie jestem w stanie tam długo wytrzymać. Dla mnie cross fit jest pewną alternatywą, pozwalającą na wyćwiczenie tych mięśni, których nie wyćwiczę przy bieganiu, rowerze, etc. Pewnie lepsze wyniki osiągnąłbym realizując plan ułożony specjalnie pod triathlon, jednak dla mnie najważniejsza jest przyjemność z treningów, ponieważ jak jest nie ma, to tracę motywację.

Ps. nie lubię nazwy cross fit ;)
piotrek.z
 
Posty: 57
Dołączył(a): 06-07-2012, 10:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez ikarol » 15-11-2013, 22:24

W środę machnąłem pierwszą sesję na siłce. Niektórych mięśni nie używałem chyba bardzo długo, gdyż mimo minimalnych ciężarów pojawiły się tu i ówdzie małe zakwasy (największe na sixpacku po brzuszkach ;-) ).
Avatar użytkownika
ikarol
 
Posty: 399
Dołączył(a): 18-10-2012, 18:22
Lokalizacja: Poznań

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez justhappypl » 16-11-2013, 18:46

A co w końcu robiłeś? ;)
Stay hungry, stay foolish!
justhappypl
 
Posty: 13
Dołączył(a): 26-07-2012, 13:38
Lokalizacja: Warszawa, Bielany

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez ikarol » 25-11-2013, 08:12

Nic szczególnego, klasyczne ćwiczenia w ramach dostępnych sprzętów - przysiady z gryfem, wspiętki z gryfem, trochę na atlasie na górną część, trochę na brzuch. Nie przepadam ogólnie za siłką, więc robię sprawnie co trzeba i do domu :-)
Avatar użytkownika
ikarol
 
Posty: 399
Dołączył(a): 18-10-2012, 18:22
Lokalizacja: Poznań

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez ML » 25-11-2013, 13:00

Siłownia powinna być tym na co wskazuje nazwa, miejscem ćwiczenia siły, a nie wytrzymałosci. cykle po 20-30 na lekkim obciążeniu można sobie robić w tygodniach regeneracji, reszta wytrzymałości i wytrzymałości siłowej powinna być robiona specyficzne w biegu na rowerze czy wodzie.

co do częstotliwości to siłownia w okresie przejściowym/podstawowym 2 razy plus raz osobny trening na stabilizację (piłki, bosu, beret, trx). Jako że nie jesteśmy pakerami to robimy ćwiczenia na wszystkie części ciała na każdym treningu nie dzielimy sobie na dzień klaty i dzień pleców, a jako że mamy jeszcze inne treningi wizyty na siłowni nie ma sensu przeciągać istotnie powyżej 60 minut (co oznacza że nie siedzimy i nie gadamy jak stali bywalcy siłowni tylko ćwiczymy).

Natomiast co do ćwiczeń to jak dla mnie 2 podstawowymi "maszynami" które trzeba zaliczyć na sesji siłowej są ławeczka rzymska na której ćwiczy się grzbiet (klasyczne skłony czołem do ziemi) i skośne brzucha (położenie na boku i ponownie skłony), mięśnie stabilizujące górną część ciała na rowerze i w biegu. po zaadoptowaniu do ćwiczenia można sobie do ręki złapać kettla albo ciężarek aby było więcej siły...
oraz drabinka/drążek na ktorej mozna cwiczyc wzniosy nóg - dolna część brzucha, już poniżej abs, wiec rzadko ćwiczona, a bardzo bardzo istotna przy stabilizacji postawy.

oczywiście ściąganie drążka do klatki piersiowej (chwyt szeroki), podciąganie i przysiady/ wykroki też są bardzo istotne, ale te ćwiczenia większość osób zna i robi tak czy siak, a korpus wzmacnia (nie mylić z klasycznymi brzuszkami) niewiele osób.
ML
 
Posty: 43
Dołączył(a): 28-08-2011, 18:55
Lokalizacja: Waw

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez ikarol » 28-11-2013, 08:25

ML napisał(a):Siłownia powinna być tym na co wskazuje nazwa, miejscem ćwiczenia siły, a nie wytrzymałosci. cykle po 20-30 na lekkim obciążeniu można sobie robić w tygodniach regeneracji, reszta wytrzymałości i wytrzymałości siłowej powinna być robiona specyficzne w biegu na rowerze czy wodzie.


OK, docelowo tak, ale jak ktoś zaczyna siłownię po kilku latach przerwy to jednak te kilka treningów na małych ciężarach są potrzebne na zaadoptowanie. Nie wyobrażam sobie pójść pierwszy raz i od razu wrzucać duży ciężar na kilku powtórzeniach.
Avatar użytkownika
ikarol
 
Posty: 399
Dołączył(a): 18-10-2012, 18:22
Lokalizacja: Poznań

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez justhappypl » 28-11-2013, 10:22

ikarol napisał(a):
ML napisał(a):Siłownia powinna być tym na co wskazuje nazwa, miejscem ćwiczenia siły, a nie wytrzymałosci. cykle po 20-30 na lekkim obciążeniu można sobie robić w tygodniach regeneracji, reszta wytrzymałości i wytrzymałości siłowej powinna być robiona specyficzne w biegu na rowerze czy wodzie.


OK, docelowo tak, ale jak ktoś zaczyna siłownię po kilku latach przerwy to jednak te kilka treningów na małych ciężarach są potrzebne na zaadoptowanie. Nie wyobrażam sobie pójść pierwszy raz i od razu wrzucać duży ciężar na kilku powtórzeniach.


To właśnie u Friela nazywa się adaptacją AA. Wg niego, powinno się zrobić ok. 8-12 treningów z 20-30 powtórzeń przy obciążeniu 40-60% 1RM a dopiero potem przejść do fazy siły (lub siły falowej)
Stay hungry, stay foolish!
justhappypl
 
Posty: 13
Dołączył(a): 26-07-2012, 13:38
Lokalizacja: Warszawa, Bielany

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez ML » 28-11-2013, 15:47

Jasne ze tak. Jak ktos dlugo/w ogole silowni nie robil to ta faza adaptacji powinna potrwac kilka miesięcy. No ale to jak ze wszystkim biegania tez nie zaczynamy od mocnych interwalow. Przy czym taka adaptacja nie jest docelowym treningiem na silowni. To raczej trening zeby potem moc trenowac.
ML
 
Posty: 43
Dołączył(a): 28-08-2011, 18:55
Lokalizacja: Waw

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez ikarol » 29-11-2013, 08:16

ML napisał(a):To raczej trening zeby potem moc trenowac.


Dobrze powiedziane! Całkowicie oddaje sens tej całej adaptacji ;-)

Dzisiaj na basenie miałem już wrażenie, że pierwsze 3 sesje na siłowni zaczynają przynosić skutek.
Avatar użytkownika
ikarol
 
Posty: 399
Dołączył(a): 18-10-2012, 18:22
Lokalizacja: Poznań

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez Anna Bliska » 18-02-2016, 12:06

Wydaje mi się, że jumping frog - fitness na trampolinach byłby dobrym pomysłem :)

Polecam gumy do ćwiczeń ze sklepu bezgipsu.pl http://bezgipsu.pl/48-gumy-do-cwiczen_S ... ezGipsu.pl
Anna Bliska
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18-02-2016, 11:55

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez matado12 » 20-12-2016, 16:20

Na stabilizację dobre będą ćwiczenia planche http://www.sfd.pl/planche_do%C5%9Bwiadc ... 92754.html z tym że tu jest już nieco wyższy poziom zaawansowania i na pewno trzeba mieć podstawową siłę i koordynację wyrobioną ale sam trening daje naprawdę bardzo dużo :)
matado12
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20-12-2016, 16:18

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez Ap98 » 03-01-2017, 11:30

Podepnę się pod temat i może ktoś odpowie. Robię teraz 8-9 treningów w tygodniu(po 3 z każdej dyscypliny) . warto zamienić jakiś trening na ćwiczenia siłowe czy nie?
1/2 IM BRODNICA 5:26:30(2016)
1/4 IM POZNAŃ 2:06:38(2017)
1/4 IM NIEPORĘT 2:13:31(2017)
10km Tarnów 37:48(2016)
Avatar użytkownika
Ap98
 
Posty: 216
Dołączył(a): 18-07-2016, 20:26

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez Kik_81 » 03-01-2017, 12:41

Warto
Pozdrawiam Krzysiek
Avatar użytkownika
Kik_81
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 23-01-2015, 15:39
Lokalizacja: Dąbrowa k/Poznania

Re: Siłownia dla triathlonisty

Postprzez fosforus » 03-01-2017, 13:09

Myślę że przy 3 treningach z każdej dyscypliny zamienić nie warto, Warto dołożyć jako dodatkowe jednostki.
Więcej uzyskasz robiąc 3 treningi rowerowe niż dwa rowerowe + siłownia.
Dla pływania już w ogóle nie jest ona pomocna, bardziej przeszkadza.
nie ścigam się
Avatar użytkownika
fosforus
 
Posty: 624
Dołączył(a): 04-09-2013, 15:11

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości