kalendarz triathlon

Zakwasy - a raczej ich brak

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Zakwasy - a raczej ich brak

Postprzez 120 » 31-03-2017, 08:42

Ostatnio mocno trenuje (jak na moje możliwości) sporo zadań vo2max, i treningów progowych zarówno na biegu jak i na rowerze i nie mam zakwasów. Czasami mam takie uczucie ciężkości nóg ale nie mam zakwasów. Niektóre treningi na progu są prawie do odmowy, a vo2max szybciej niż z tabel Danielsa. Na treningu mam fula a godzinę po jestem gotowy na następny trening, nawet po biegu weekendowym 110 min a w środku 20 minut w tempie 1/2 maratonu po 2 godzinach byłem gotowy na rower. To znaczy że wydaje mi się że ciężko trenuje a się podświadomie oszczędzam nawet na testach wg których potem dostosowuje intensywność? Czy wy też tak macie?
Avatar użytkownika
120
 
Posty: 545
Dołączył(a): 25-07-2013, 22:47

Re: Zakwasy - a raczej ich brak

Postprzez weekendowy » 31-03-2017, 08:49

Ja mam podobnie. Tygodniowy przebieg treningów to ok 12-15 godzin. Zakwasów zero tylko jak czuje że mam ciężkie kolana bo to nawet nie jest ból to luzuje z intensywnością na dwa, trzy dni + okłady z lodu (20 min) w ramach możliwości co 2 godziny i mi przechodzi.
Avatar użytkownika
weekendowy
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 27-04-2016, 12:55
Lokalizacja: Słupsk

Re: Zakwasy - a raczej ich brak

Postprzez weekendowy » 31-03-2017, 08:51

...już sobie przypomniałem kiedy miałem zakwasy jak na siłowni przeholowałem z klatą..to parę dni mnie trzymało..nawet basen tego nie rozruszał :D
Avatar użytkownika
weekendowy
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 27-04-2016, 12:55
Lokalizacja: Słupsk

Re: Zakwasy - a raczej ich brak

Postprzez Karjar » 31-03-2017, 09:00

Panowie zakwasy to nie jest owoc każdego mocnego treningu. Zakwasy pojawią się, gdy mamy długą przerwę, wykonujemy jakąś nową aktywność angażującą inne/inaczej nasze mięśnie lub przechodzimy do zbyt dużych obciążeń bez adaptacji. Tak że tak, jak cały czas jesteści w treningu i nie macie zakwasów to wszystko jest OK :D
Avatar użytkownika
Karjar
 
Posty: 717
Dołączył(a): 31-08-2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakwasy - a raczej ich brak

Postprzez 120 » 31-03-2017, 09:45

Karjar napisał(a):Panowie zakwasy to nie jest owoc każdego mocnego treningu. Zakwasy pojawią się, gdy mamy długą przerwę, wykonujemy jakąś nową aktywność angażującą inne/inaczej nasze mięśnie lub przechodzimy do zbyt dużych obciążeń bez adaptacji. Tak że tak, jak cały czas jesteści w treningu i nie macie zakwasów to wszystko jest OK :D


Właśnie to chciałem usłysześ ;)
Avatar użytkownika
120
 
Posty: 545
Dołączył(a): 25-07-2013, 22:47

Re: Zakwasy - a raczej ich brak

Postprzez PiotrS » 31-03-2017, 18:03

120 napisał(a):
Karjar napisał(a):Panowie zakwasy to nie jest owoc każdego mocnego treningu. Zakwasy pojawią się, gdy mamy długą przerwę, wykonujemy jakąś nową aktywność angażującą inne/inaczej nasze mięśnie lub przechodzimy do zbyt dużych obciążeń bez adaptacji. Tak że tak, jak cały czas jesteści w treningu i nie macie zakwasów to wszystko jest OK :D


Właśnie to chciałem usłysześ ;)


No to usłyszałeś. :).
Według mnie idź na górkę taką 3-4% (czyli na 100m 3-4 metry wzniosu) podbiegnij to w pałę, tak z 10 razy, tak jak byś szedł na wynik, na maksa (ja to robię z gps w 17-18 sekund, przerwa 1:30), przerwy zrób do pełnego wypoczynku, tętno poniżej 100 i znów. Jak na następny dzień nie będziesz miał "zakwasów" to powiem pełen szacun.
Avatar użytkownika
PiotrS
 
Posty: 555
Dołączył(a): 10-11-2012, 21:58
Lokalizacja: 3city

Re: Zakwasy - a raczej ich brak

Postprzez MateuszP » 31-03-2017, 18:15

Podbiegi owszem, bieg w dół daje bardziej w kość ;)
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4712
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Zakwasy - a raczej ich brak

Postprzez superfrog » 05-04-2017, 21:33

Dosłownie w kość, albo raczej w staw.
IM Malbork 9:40 5/201
1/2 Bełchatów 4:31 5/78
O Blachownia 2:07 9/236
1/4 Radłów 2:05 9/207
Ultra 6h 70km
M 2:48
HM 1:18
Avatar użytkownika
superfrog
 
Posty: 458
Dołączył(a): 22-01-2016, 19:15
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości