kalendarz triathlon

Przygotowania do pelnego dystansu

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez Alex » 20-03-2018, 08:28

Wstawanie wcześnie rano to także element przygotowujący do pełnego dystansu.
Start zawodów na pełnym jest ok 7.00. Strefa zmian otwarta ok 5:30-6:30. Czyli w zależności jak daleko mieszkasz od startu pobudka 4:00-4:30.
Nie wiem czy było to już tutaj poruszone ale trzeba nauczyć się jeszcze jeść i pić podczas zawodów :) Temat rzeka
Avatar użytkownika
Alex
 
Posty: 253
Dołączył(a): 05-07-2013, 12:42

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez Kik_81 » 20-03-2018, 09:09

Był świetny post o żywieniu. Odkopię go w swoim czasie.
Pozdrawiam Krzysiek
Avatar użytkownika
Kik_81
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 23-01-2015, 15:39
Lokalizacja: Dąbrowa k/Poznania

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez Tri123 » 22-03-2018, 17:06

Dzisiaj kupilem z ciekawosci książkę:
http://www.empik.com/ironman-24-tygodni ... ,ksiazka-p

W porównaniu do Fitzgeralda czy Friela to chlopaki maja fantazje co do ilosci i czasu treningow :) co 3 tydzien regeneracja, ale sa po 2 tyg bez dnia wolnego. Zero podbiegów czy podjazdów - sile robi sie tylko ćwiczeniami.

Na plus napewno ciekawe treningi na rower i plywanie - tak na pierwszy rzut oka.

Ktos realizował ich plan? Lub opierał sie na nim?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez KamilN » 22-03-2018, 18:31

Mam tą książkę, ale jakoś nie przemówiła do mnie ;) Ja się przygotowuję z trainerroadem i ich planem low volume.
Triathlete - A person who doesn't understand that one sport is hard enough!
Avatar użytkownika
KamilN
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11-02-2013, 17:15
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez lysy » 05-04-2018, 07:51

Jakie są Wasze sposoby na treningi, które nie powinny się odbyć? Co robicie gdy już na rozgrzewce czujcie, że nogi/ręce są z betonu, tętno szaleje itp. i po 3 minutach wiecie, że nie ma szans na realizację zadania? Robicie ile się da? Wracacie do domu? Zmieniacie zadanie główne?
42195m 3:23:55 (2012); 21098m 1:26:42 (2019); 10km 38:15 (2015)
1/4IM 2:12:58 Ślesin 2019
1/2IM 4:35:40 Susz 2019
IM 10:13:31 Wolsztyn 2018
Avatar użytkownika
lysy
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 11-10-2012, 20:02
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez MateuszP » 05-04-2018, 08:11

Daleko do głównego wątku tematu, więc sięwypowiem :D. Z racji, że ostatnie mocniejsze problemy miałem na teście FTP i zdecydowałem się jednak go zrealizować, dostałem nauczkę. Odpuściłem sobie na dwa dni.

Test odpuściłem po 5min z 20min, czyli mniej więcej 35min kręcenia.

Spodziewałem się progresu w Watach, jednak by wyszedł mocny regres. Sądzę, że takich jednostek nie będziesz miał sporo, więc po prostu dzień czy dwa luzik. Z resztą sam pisałeś jakiś czas temu jak trenowałeś w poprzednich latach. Do wyprucia w sumie a okres regeneracyjny wychodził sam. Szalona metoda, ale jak działa to nie mam pytań.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez Tri123 » 05-04-2018, 10:03

lysy napisał(a):Jakie są Wasze sposoby na treningi, które nie powinny się odbyć? Co robicie gdy już na rozgrzewce czujcie, że nogi/ręce są z betonu, tętno szaleje itp. i po 3 minutach wiecie, że nie ma szans na realizację zadania? Robicie ile się da? Wracacie do domu? Zmieniacie zadanie główne?


Lece tlen wtedy. Jak rower to skracam do godziny jazdy, jak bieg to do 10km

Zadania główne jedynie mozna zamienić np podbiegi zamiast tempa, bo nawet na ciężkich nogach mozna to zrobic.

Najgorzej wychodzi trening w 3 i 4 strefie - z gory mozna olac, bo nic z tego nie bedzie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez robertino » 05-04-2018, 10:12

miałem tak w zeszłym tygodniu na bieganiu właśnie w 3-4 strefie. Masakra. Zmęczyłem to jakoś, ale chyba trzeba było odpuścić. Tylko się umordowałem, a następnego dnia rower nie wszedł już tak jak powinien. Chyba nie warto na siłę wciskać takich jednostek.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Avatar użytkownika
robertino
 
Posty: 1691
Dołączył(a): 01-08-2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez Tri123 » 05-04-2018, 10:24

robertino napisał(a):miałem tak w zeszłym tygodniu na bieganiu właśnie w 3-4 strefie. Masakra. Zmęczyłem to jakoś, ale chyba trzeba było odpuścić. Tylko się umordowałem, a następnego dnia rower nie wszedł już tak jak powinien. Chyba nie warto na siłę wciskać takich jednostek.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


To widze ze mamy podobnie. Ja czulem ze jest srednio od poczatku, to mowie zrobie chociaz 2x2km po 4:20 z przerwa 1km po 5:40

Wyszlo dramat. Po 4:30 i jak wróciłem do domu przez 2h nie moglem dojść do sie siebie. W głowie mi sie kręciło i nie mialrm sily wstać z kanapy :)

A akcenty z biegiem po 4:00/4:05 kilometr zawsze wchodziły jak w masło.

Takze jak od poczatku noga nie podaje, to lepiej zrobic calosc w tlenie - wg mnie to tez fajna jednostka, bo nogi+serce pracują na zmęczeniu i uczą sie tego. Tylko tez musi to potrwać chwile, dlatego rower 1h, bieg 10-11km


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez Tri123 » 05-04-2018, 10:33

Odnosnie zmęczenia i treningów:

Dzisiaj pierwszy raz od pol roku jezdzilem na zewnatrz. Mega śmiesznie wyszlo mi tetno.

Jak krecilem w domu 2h ze średnia Ok 30 km/h wychodziło 114 uderzeń. Dzisiaj 2h na dworze Sr tetno 132 przy średniej predkosci 31,5 km/h.

Mega duza roznica. Dzisiejszy rower byl po 10km biegu - ale nie sadze zeby to miało az taki wpływ, bo calosc biegu byla w tlenie + 6 podbiegów po 200m ale na średniej mocy :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez qbs » 05-04-2018, 12:37

Śmiesznie to by było jakby było takie samo :)

Co do treningów to zależy też od sytuacji. Jak tylko zmęczone nogi to wg mnie można cisnąć i trening jest do zrobienia, tylko kwestia głowy. Mamy przy okazji świetny trening mentalny. Czasem obniżę trochę tempo albo skrócę interwał ale staram się trening dociągnąć do końca.
Inaczej gdy czuję, że coś jest ewidentnie nie tak, jakaś choroba się rozwija itp. ogólna słabość organizmu to odpuszczam
Avatar użytkownika
qbs
 
Posty: 735
Dołączył(a): 15-11-2015, 22:57

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez Tri123 » 05-04-2018, 12:39

Spodziewałem sie różnicy, ale nie ponad 10% hr max


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Tri123
 
Posty: 182
Dołączył(a): 13-12-2016, 11:18

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez Kik_81 » 05-04-2018, 12:43

ale pojechałeś do tego 1,5 km/h szybciej. W domu nie ma oporu powietrza a wszelka symulacja na nic się zda. Jakbyś miał pomiar to możesz jeszcze oceniać w innym przypadku to zupełnie pozbawione sensu.
Pozdrawiam Krzysiek
Avatar użytkownika
Kik_81
 
Posty: 1156
Dołączył(a): 23-01-2015, 15:39
Lokalizacja: Dąbrowa k/Poznania

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez Ariel » 06-04-2018, 13:45

@Kik_81
Ja sie staram zrobic co moge/daje rade jak juz od poczatku czuje ze jest slabo to skracam rozgrzewke/schlodzenie ale zadania staram sie robic zgodnie z planem. Jak na zadaniach juz nie wyrabiam to wtedy je skracam - chociaz wiem ze powinno sie wtedy zadanie zrobic ale na mniejszej intensywności
Np. Wczoraj mialem interwaly 2/4/6/4/2 i taki set x2 skonczylo sie na 2/4/5/4/2 i 2/2/2/2/2 :-(



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Ariel
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 04-06-2014, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przygotowania do pelnego dystansu

Postprzez jasiumrowka » 13-04-2018, 13:21

Jestem aktualnie po realizacji 7 tygodnia planu jak dotąd szło wszystko wspaniale natomiast ten tydzień to tragedia, na basenie ledwo zmieściłem się w 40 min z wykonywanymi zadaniami (do tej pory było to około 33 min.) bieganie no cóż podobnie ostanie 10 minut to istny koszmar ledwo dobiegam (dochodzę) do 40 min. Jestem aktualnie na diecie węglowodanowej ustalonej przez dietetyka, ale waga stoi jak zaczarowana w miejscu  to mogę zrozumieć tłuszcz zamienia się w mięśnie. Rozmawiałem ze znajomym, który jest trenerem piłkarskim poradził mi żebym odpoczął tydzień żeby się mięśnie zregenerowały ewentualnie jakiś basen, ale wszystko na lajtowo. Staram się dużo spać, ale to nie przynosi efektu nie czuję się, co prawda zmęczony, ale w moich mięśniach jest jakby brak mocy poradźcie mi coś, czy mam odpocząć ten tydzień? Co robić?
jasiumrowka
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20-07-2017, 11:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości