kalendarz triathlon

plan treningowy a kontuzja

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

plan treningowy a kontuzja

Postprzez wojtek_b » 19-02-2016, 09:34

Cześć,

to mój drugi rok treningów triathlonowych. Przygotowuję się do 1/4 w Sierakowie i 1/2 w Poznaniu. O ile w zeszłym roku mój trening był lekko chaotyczny, to w tym roku postanowiłem spróbować trzymać się literalnie periodyzacji wg. planu Friela na 350h rocznie.
Wszystko było pięknie do zeszłego tygodnia, kiedy stłukłem sobie żebra na nartach. O basenie mogę zapomnieć, trenażer jako tako ujdzie, z bieganiem jeszcze nie próbowałem, bo boli. Myślę, że to kwestia co najmniej tego i przyszłego tygodnia.
I teraz pytanie do doświadczonych - jestem teraz w pierwszym tygodniu cyklu podstawowy 3. Tak więc idealnie do Sierakowa, oprócz aktualnego cyklu mam 2 cykle Rozbudowy i 2 tygodnie szczytu. Już wiem, że w tym tygodniu nie wyrobię godzin (nie mówiąc już o planowanych treningach) i w przyszłym tygodniu tez może być problem. Co byście mi radzili - kontynuować plan jak gdyby nigdy nic, czy wprowadzić jakieś zmiany/przesunięcia? Zastanawiałem się np. nad skróceniem Szczytu do 1 tygodnia, wtedy cykl Podstawowy 3 zaczynałby mi się w przyszłym tygodniu. To by mi jednak rozwalało cały plan, także startów kontrolnych (np. kontrolny bieg na 10km wypadłby mi w 3 tygodniu Podstawowego 3 zamiast w tygodniu W&R). Tak więc skłaniam się do pozostawienia planów i do powrotu do treningów jak gdyby nigdy nic (oczywiście bez "nadrabiania"). Ale kontuzje chodzą po ludziach i może ktoś ma już to przemyślane.
Avatar użytkownika
wojtek_b
 
Posty: 234
Dołączył(a): 01-10-2014, 09:01

Re: plan treningowy a kontuzja

Postprzez Alex » 19-02-2016, 10:01

Ja na Twoim miejscu dałbym trochę luzu. Nie zmieniaj planu. Grałem kiedyś w hokeja i wiem ,że okolice żeber stosunkowo długo. Rób to co możesz i nie boli. Sprawdź czy dasz radę biegać. Jak będzie problem przerwij trening i idź popedałować.
Jak dolegliwości ustąpią wskocz w swój plan.
Avatar użytkownika
Alex
 
Posty: 253
Dołączył(a): 05-07-2013, 12:42

Re: plan treningowy a kontuzja

Postprzez RafałM » 19-02-2016, 10:15

Kontuzja - kontuzji nie równa. Jeśli nie dasz rady czegoś robić odpuść, jeśli boli a następnego dnia ból jest mniejszy znaczy się ze zdrowiejesz. Trenowanie z bólem "na siłę" może być tragiczne w skutkach. Jak pisał "Alex", luzuj. Ja na swoim przykładzie mogę ci powiedzieć, że jak zaczynałem przygodę z tri w 2013 po kilku treningach biegowych zabolało kolano z lewej strony (pewnie pasmo biodrowo piszczelowe) i na kilka mcy skończyłem przygodę z bieganiem. Zdrowie najważniejsze, za tydzień możne dwa ból pewnie będzie mniejszy a wtedy pełen powrót do treningów.
10km - 38:46
Półmaraton - 1:24.15
1/2 IM Sieraków 4:36.28
Olimpijka No Draft Skarżysko Kamienna 2:15
Triathlon Polska - 10:36h
Avatar użytkownika
RafałM
 
Posty: 1052
Dołączył(a): 30-10-2013, 14:39

Re: plan treningowy a kontuzja

Postprzez Palec » 19-02-2016, 11:59

Rozumiem że planujesz dwa okresy szczytu? Też staruję w Poznaniu i dopiero w przyszłym tygodniu rozpoczynam okres Podstawowy 1. Inne starty idą z marszu tak jak leci plan treningowy. Może przekonstruuj plan pod Poznań? Będziesz miał więcej luzu na zaleczenie kontuzji.

Pozdrawiam.
21km 1:56:54 [2011] 42 km 4:32:29 [2011] 1/4 IM 3:05:29 [2012] 1/2 IM 6:21:3 [2012]Olimpijka Poznań 3:11:28 [2015]Olimpijka Blachownia 2:52:42 [2017]
Palec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 22-10-2012, 19:21
Lokalizacja: Racibórz

Re: plan treningowy a kontuzja

Postprzez wojtek_b » 19-02-2016, 13:27

Planuje 2 okresy szczytu (a nawet 3, bo jeszcze na jesień bym się chciał na jakiś maraton wybrać). Zarówno Sieraków i Poznań sklasyfikowałem jako start A. Między nimi planuje trochę regeneracji skrócony Podstawowy 3. Aż tak bardzo bym nie chciał zmieniać planu.
Poza tym debiutowałem w Sierakowie rok temu i mam się z tą trasą do policzenia ;)
Avatar użytkownika
wojtek_b
 
Posty: 234
Dołączył(a): 01-10-2014, 09:01

Re: plan treningowy a kontuzja

Postprzez isko90 » 29-02-2016, 16:12

Jak masz kontuzję to lepiej sobie odpuścić...
isko90
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29-02-2016, 15:54

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości