kalendarz triathlon

Mat Fitzgerald " Plany treningowe" niejasności

Zadaj pytanie dotyczące konkretnego aspektu treningu lub podziel się swoja wiedzą z innymi!

Mat Fitzgerald " Plany treningowe" niejasności

Postprzez ssebulek » 06-03-2016, 20:16

zakupiłem sobie książkę Matta Fitzgeralda " Triathlon plany treningowe " i mam pewien problem odnośnie treningów interwałowych i nie tylko a mianowicie jest tam trening rowerowy nazwany INTERWAŁ MOCY autor opisuje go tak : Interwały mocy są jak podnoszenie ciężarów na rowerze. Wrzuć największe przełożenie i pedałuj z największą intensywnością (10KOW) na płaskim odcinku asfaltu - maksymalnie 20 sekund. Jednostka treningowa wygląda w ten sposób, że właściwie interwały mocy są wplecione w spokojną jazdę - od intensywności aktywnej regeneracji do umiarkowanego wysiłku aerobowego (4-7KOW) Jak sama nazwa wskazuje, interwały rozwijają moc pedałowania. Cyfry w kolumnie "Format" wskazują, ile powtórzenie z najwyższą intensywnością należy wykonać i ile czasu powinny one zajmować. Rozgrzewkę przed właściwymi interwałami i schłodzeniem po nich trzeba wykonać starannie. Łączny czas całego treningu jest podany w kolumnie " Całkowity czas" w nim mieszczą się rozgrzewka, interwały i schłodzenie. Pamiętaj ze rozgrzewka i schłodzenie podczas jazdy na rowerze i biegania musi być zawsze wykonywana z intensywnością aktywnej regeneracji (4-5KOW)


Czego nie rozumiem a mianowicie mam wykonać trening RMI2( tak autor opisuje trening interwału mocy) 5 x 20 sekund z 2 min regeneracją a cały trening ma trwać 50 min i nie rozumiem czy przez te 50 min mam wykonywać interwały 5x 20 sek z 2 min odpoczynkiem z nie wiem np 5 min rozgrzewką i 5 min schłodzeniem czy zrobić tylko 5 takich interwałów ale to zajmie jakieś 11-12 min i jak ma wyglądać pozostałe 40 min treningu proszę o pomoc bo naprawdę chciał bym się przyłożyć solidnie do tego planu....

.
Avatar użytkownika
ssebulek
 
Posty: 1
Dołączył(a): 06-03-2016, 20:10

Re: Mat Fitzgerald " Plany treningowe" niejasności

Postprzez hadwao » 06-03-2016, 20:59

Nie mam tej ksiazki, wiec 100% pewnosci nie mam, ale raczej bym obstawial ze to 5 interwalow. Na pewno nie dalbys rady jechac calego treningu w ten sposob, bo takie interwaly sa dosc trudne. Z drugiej strony ten trening jest dosc dziwny, bo taki nie wiadomo na co - za krotki na endurance, interwalow cos malo. Przypuszczam ze to jeden z pierwszych treningow w planie i ma stanowic takie "wprowadzenie"? Moze tez byc jakis blad w druku - sprawdz jak sie ma do innych podobnych jednostek - trudno powiedziec nie widzac tego w wiekszym schemacie.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: Mat Fitzgerald " Plany treningowe" niejasności

Postprzez MateuszP » 06-03-2016, 21:29

Rozgrzewka
Po prostu jedziesz na przykład w strefie 2.
Interwały- tyle ile zadane czyli 5x20 z przerwą jaka zadana 2min pomiędzy.
Po prostu jedziesz na przykład w strefie 2.
Schłodzenie.

Zapewne podczas treningu napotkasz podjazdy, zjazdy, zakręty, będziesz jechał z wiatrem, pod wiatr. Zadanie główne to 5x20s z przerwą 2 min. Możesz zrobić to po rozgrzewce bezpośrednio by nogi były świeże bądź jeszcze nieco pokręcić w drugiej strefie. Po interwałach również dojechane w 2. strefie może też nałapać nieco w 3. strefie. Schłodzenie.
Jak pisze hadwao, to dosyć trudny trening. Zobaczysz jak długie jest 20 sekund ;) jeżeli uczciwie pojedziesz w pałę.
M- 3:13'34-Wawa 2013
HM- 1:29'13- Żywiec 2015
Standard- 2:30'53-Rawa Maz. 2015
Standard- 2:31'43-Pniewy 2015
http://www.wpfgrotterdam2021.com
Avatar użytkownika
MateuszP
 
Posty: 4721
Dołączył(a): 28-10-2013, 11:39
Lokalizacja: Radomsko

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 


Powrót do Trening triathlonowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości