kalendarz triathlon

[Dziennik treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

W tym dziale znajdziesz dzienniki treningowe forumowiczów. Jeżeli chcesz założyć własny dziennik, przeczytaj temat z zasadami wewnątrz tego działu.
Regulamin działu Chcesz prowadzić własny dziennik treningowy na forum xTRI.pl? Koniecznie przeczytaj ten artykuł

[Dziennik treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez OdZeraDoBohatera » 30-12-2015, 22:31

Parametry startowe:

Wzrost: 178
Waga: 84
Wiek: Poniżej 40
Cel: 2016 - Olimpijka - Poznań, zdążyć w 3:30 godziny. Cel 1 planowy, zdążyć w 4h
Cel 2: Pozbyć się 10 kg.

(To tak żartobliwie)
Życiówki : W Sprincie (na 60 metrów) byłem kiedyś dobry ;) , potrafię biec przez 10 minut i to nawet 4 razy.


Żeby się nie powtarzać viewtopic.php?p=87292#p87292
Avatar użytkownika
OdZeraDoBohatera
 
Posty: 343
Dołączył(a): 29-12-2015, 22:42

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez OdZeraDoBohatera » 31-12-2015, 00:06

Dziennik pokładowy sisko czasu .. a to nie tak..

Pierwszy aktywny dzień na forum i już pierwsze wnioski.

1. Spróbuję nauczyć się kraulem, i tym stylem pokonać część pływacką, daje sobie 2 miesiące, na osiągnięcie poziomu zero, czyli wyniku aktualnie osiąganego moim "stylem". czyli 1,5 km, w 50 minut, i abym był w stanie normalnie funkcjonować po przepłyniętym dystansie.

2. Użyję pianki na 76%, i najprawdopodobniej ją wypożyczę (temat to analizy koniec marca).


A teraz rys historyczny co mi się udało osiągnąć prze ostatnie 10 tygodni.

Skupiłem się na bieganiu, jeszcze 10 tygodni temu nie byłem w stanie przebiec 100 metrów bez zadyszki, (Taki ze mnie biegacz), wszyscy mi mówili, spoko, w bieganiu postęp idzie szybko, śćiągnąlem apkę c25k (dla 10 km), i jazda...

Postępy wcale nie szły szybko ;) , przy tym jak miałem biegać 3x15 minut, (z minutą przerwy) coś poszło nie tak, i wróciłem do 4x10., ale patrząc, że na początku było coś w stylu minutę biegnij, 2 minuty idź, bo w sumie postępy są.

Jako, że na razie biegam po lesie i że znalazłem jakieś buty (nie używane) które kiedyś kupiłem do biegania (ale nie zacząłem), to na razie w nich biegam, nie posądzam je o jakieś mega technologie chroniące stawy, więc trzeba będzie niedługo pomyśleć o jakiś z "technologiami".


Rower.. no rower kupiłem (jakiś używany, ale mało jeżdżony) tyle mojego przygotowania "rowerowego", czekam na wiosnę.

Pływanie, tutaj było różnie, próbuję jakoś znaleźć odpowiednią porę na pływanie, na razie jest to trochę szarpane, zrobiłem test czy uda mi się przepłynać 1,5 km, parę razy popływałem i to tyle.


Plan jeśli chodzi o pływanie jest taki.
Styczeń 3x w tygodniu.
Luty pierwsze 2 tygodnie 3x w tygodniu, 2 ostatnie, 5-6 razy w tygodniu
1 tydzień marca przerwa, wyjazd.


Jeśli chodzi o bieganie, do końca stycznia muszę być w stanie przebiec 10 km, bez jakiś prędkości, po prostu przebiec (obstawiam średnie tępo 6:20 - 6:60).
Bieganie ćwiczę tylko dla kondycji, bo na przebycie 10 km, będę miał de facto 1,5 h, co jestem spokojnie przejść chodem z tempem 7:30 / km.
Avatar użytkownika
OdZeraDoBohatera
 
Posty: 343
Dołączył(a): 29-12-2015, 22:42

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez hadwao » 31-12-2015, 08:14

Hej, a możesz zdradzić dlaczego zdecydowałeś się na ten start? Wiem, że niektórzy tak robią, że postanawiają jednorazowo wystartować, ale zazwyczaj to osoby z jakimś backgroundem w bieganiu czy pływaniu i chcą wystartować dla rozrywki. Ty startujesz zupełnie od zera z tego co piszesz i chcesz wystartować jeden raz. Co potem? Wracasz na kanapę czy zostaniesz przy jednej dyscyplinie? Start w tri to spora inwestycja czasowa i finansowa - dziwne tak raz wystartować i zarzucić temat.

Nie zrozum mnie źle - nie oceniam czy coś - po prostu z ciekawości chciałbym wiedzieć jakie masz motywacje do tego startu.

Co do biegania to niestety tak już jest, że jedni wchodzą bardzo szybko na wysokie obroty, a inni mają problem aby w ogóle przebiec 10h. Grunt to się nie zrażać i robić swoje - może mistrzem nie zostaniesz, ale przy regularnych treningach rezultaty przyjdą.
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez repsol » 31-12-2015, 11:10

ee tam, z tri się ciężko wyleczyć, a postępy będą Cię motywować do dalszej pracy ;)
Avatar użytkownika
repsol
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17-03-2015, 15:36
Lokalizacja: Piaseczno

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez OdZeraDoBohatera » 31-12-2015, 14:34

hadwao napisał(a):Nie zrozum mnie źle - nie oceniam czy coś - po prostu z ciekawości chciałbym wiedzieć jakie masz motywacje do tego startu.


Nie doszukuj się w tym głębszej logiki, odpowiedź "bo tak sobie wymyśliłem" była by też prawdą.
A poważniej.
Wyszło trochę przypadkiem, rozmawialiśmy z kolegami o bieganiu, maratonach, triathlonach itd.
Ostatecznie wyszedł zakład (dość bardzo symboliczny), o to że da to się zrobić(czyli ukończyć) od tak od zera (z czego moje zero jest dokładnym zerem ;) ).

Dodatkową korzyścią jest to, że zacznę się po prostu ruszać,wcześniej wiele razy planowałem co z reguły się kończyło na planowaniu, jako, że nie przegrywam zakładów (jak już się zakładam) to to po prostu zrobię. Nawet jak mi się nie uda (zakłam taką możliwość) to co zrobię do tego czasu zostanie.

hadwao napisał(a):Co do biegania to niestety tak już jest, że jedni wchodzą bardzo szybko na wysokie obroty, a inni mają problem aby w ogóle przebiec 10h. Grunt to się nie zrażać i robić swoje - może mistrzem nie zostaniesz, ale przy regularnych treningach rezultaty przyjdą.


Mistrzem nawet nie planuję ;) chciałbym po prostu przebiec te "cholerne" 10 km, w godzinę (wiem, że dla wielu z was to śmieszne ;) , ale jak tak patrzę jak to idzie, to jest to dość duże wyzwanie dla mnie.

A co dalej?
hm.. nie ma planu, wiem na pewno, że nie będę kontynuował bo widzę ile to czasu zajmuje (a nawet nie zacząłem roweru), a u mnie czas to deficytowy zasób.
Najprawdopodobniej, będzie tak, że będę chciał utrzymać jakaś tam formę (już bez zawodów), aby jakoś test coopera (muszę mieć jakiś miernik) zaliczać z pływania i biegania na "dobry" czyli 2 razy w tygodniu pływanie, i 2 razy (ale już tylko po pół godziny, razem z rozgrzewką ;) ) bieganie, W każdym razie jak już wspomniałem, bez żadnych zawodów itd.
Avatar użytkownika
OdZeraDoBohatera
 
Posty: 343
Dołączył(a): 29-12-2015, 22:42

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez hadwao » 31-12-2015, 14:52

Heh jestem Ciekaw jak rozwinie się ta historia. Opcje są dla mnie dwie, albo zrezygnujesz w połowie drogi, albo na jednym starcie się nie skończy ;-)
Czas to nie problem - nie znam człowieka, który by twierdził, że ma nadmiar czasu dysponowalnego - na forum są w większości ojcowie z etatem czy firmą na głowie. Pamiętam jak zaczynałem swoją zabawę ze sportem to mi się wydawało, ze wykroić czas na samo bieganie jest trudno, ale potem człowiek się uczy planowania i logistyki. Np. rezygnujesz z telewizji (to szczególnie polecam, bo odkąd wymontowałem antenę, to wszyscy są w domu szczęśliwsi), basen załatwiasz przed pracą, jak zawozisz dzieciaka na zajęcia to zamiast czekać pod salą robisz krótkie rozbieganie, biegasz/jezdzisz rowerem do pracy itd itp.

U Ciebie jest ten problem, że zaczynasz trenować 3 dyscypliny od zera = kłopoty z wygospodarowaniem czasu i chroniczne zmęczenie, bo pewnie organizm nie jest nawykły do wysiłku. Ale pomalutku do przodu - jak chcesz ukończyć, to zrobisz to z palcem w uchu po pół roku treningów. Tempami się nie przejmuj - każdy kiedyś zaczynał. Jeśli ktoś się będzie z tego śmiał to tylko, ten kto siedzi na kanapie. Ja do dzisiaj (po 2 latach) pływam jak połamany, a nawet od prawdziwych wymiataczy nigdy nie usłyszałem złego słowa ;-)
Avatar użytkownika
hadwao
 
Posty: 4334
Dołączył(a): 12-06-2013, 11:27
Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez platini76 » 01-01-2016, 20:24

OdZeraDoBohatera napisał(a):Plan jeśli chodzi o pływanie jest taki.
Styczeń 3x w tygodniu.
Luty pierwsze 2 tygodnie 3x w tygodniu, 2 ostatnie, 5-6 razy w tygodniu


5-6 basenów tygodniowo to bardzo dużo, a przecież wypada jeszcze biegać i pedałować. Jak skorzystasz z pomocy trenera, który nauczy Cię płynąć bez zadyszki, to 2 godziny tygodniowo wystarczą. Ile treningów biegowych zakładasz w tym okresie? Biegowo jesteś - bez urazy - na poziomie "0", a w tej dyscyplinie formę buduje się miesiącami.
Avatar użytkownika
platini76
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30-09-2013, 22:28
Lokalizacja: Poznań

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez OdZeraDoBohatera » 02-01-2016, 23:53

platini76 napisał(a):5-6 basenów tygodniowo to bardzo dużo, a przecież wypada jeszcze biegać i pedałować. Jak skorzystasz z pomocy trenera, który nauczy Cię płynąć bez zadyszki, to 2 godziny tygodniowo wystarczą. Ile treningów biegowych zakładasz w tym okresie? Biegowo jesteś - bez urazy - na poziomie "0", a w tej dyscyplinie formę buduje się miesiącami.


Co do mojego poziomu zero z biegania to pełna racja takie są fakty, wiec nie ma co mieć urazy ;)

Co do tych 5-6 basenów tygodniowo to tylko przez dwa tygodnie. Ferie są rodzina wyjeżdża a ja zostaję sam i praca. więc tyle będę umiał wykręcić.
Co do biegania, w tym okresie to klasycznie 3 razy w tygodniu i chyba nigdy więcej nie będę biegał.
Rano basen wieczorem bieganie.

Co do mojej logiki, mam swiadomość, że
a) z bieganiem jest u mnie najgorzej
b) z rowerem totalnie nie wiem, tu mogę po prostu odpaść bo nie wyrobię się w 2,5 h (Razem z pływaniem)
c) pływanie mi idzie stosunkowo najlepiej

ale.
-na bieganie zostaje mi 1,5 h, ale pesymistycznie nawte patrząc, w 1:15 to ja ten dysans przejdę. (potrafię utrzymać tępo "spacerowe" na poziomie 8 km/h, przez dłuższy dystans, nawet trochę więcej.
- rowerj jest niewiadomą i przekonam sie dopiero o tym na wiosnę
- a pływanie... pływanie to jest taki problem, że głupio by było jak by musieli właćzyć akcję ratowniczą i mnie wyciągać z wody.
nie lbuię zimną, nie lubię fal, nie lubię głębokości, i lubię odpoczywać co długość basenu 1-2 sekundy.
I aby nie było wstydu, ten element (basen) muszę najbardziej ćwiczyć.

Bieganie i tak nie powinienem raczej więcej niż 3 razy w tygodniu, do końća stycznia będę umiąl przebywać (bo dla mnie średni czas 6:20-6:50, to żadne czas, to trochę szybciej niż chodzę, a męczy bardziej), w lutym-marzec po ćwiczę prędkość, aby osiągnąć 6:00 m/km . potem wyluzuję z bieganiem, postaram się to utrzymać poćwiczę to bieganie pod wiatr czy tam pod górkę, i będę się starał utrzymywać to co będę mial, a skupię się na rowerze.
Avatar użytkownika
OdZeraDoBohatera
 
Posty: 343
Dołączył(a): 29-12-2015, 22:42

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez OdZeraDoBohatera » 03-01-2016, 00:17

A teraz raport dnia: (zła i dobra wiadomość ;) )

Bieganie dziś nie pykło, -11 stopni, (już nie mówię o odczuwalnej ) mnie zniechęciło, stwierdziłem, że zbyt duże ryzyko choroby, -5 ok, ale poniżej mnie przeraża.
To problem do rozwiązania. Pozostaje albo skombinowac jakąs siłownię gdzie są bieżnie, albo biegać po schodach, albo nie wiem jeszcze co

z dobrych wiaodmości, to za miast biegania poszedłem pływać, i zrobiłem test czasowy na 30 minut i przepłynąłem 40 (albo 42 bo sie w liczeniu machałem) basenów (25 m) czyli już jestem w połowie mojej drogi jeśli chodzi o tempo


2016:
ćwieczenia narstająco:
pływanie 40 * 25m (czas 30 m)
Avatar użytkownika
OdZeraDoBohatera
 
Posty: 343
Dołączył(a): 29-12-2015, 22:42

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez OdZeraDoBohatera » 06-01-2016, 12:15

Jednak postanowione, w styczniu będą dominowały schody (plan jest 2 razy w tygodniu plus raz bieżnia), mam gdzieś zimę (no chyba, że szybko minie)

Wczoraj test schodów (oczywiście start słaby), tylko 15 minut (razem ze zjazdem windą) i 50 pięter.
Avatar użytkownika
OdZeraDoBohatera
 
Posty: 343
Dołączył(a): 29-12-2015, 22:42

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez OdZeraDoBohatera » 08-01-2016, 10:05

Wczoraj:

6:00 godzina basenu - nieznana liczba długości. (głównie ćwiczenie techniki)

19:00 - bieganie po schodach 18 minut - 60 pięter.
Avatar użytkownika
OdZeraDoBohatera
 
Posty: 343
Dołączył(a): 29-12-2015, 22:42

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez OdZeraDoBohatera » 10-01-2016, 21:20

Wczoraj:
Żona mnie zaskoczyła tekstem "pakujemy się i wyjeżdżamy na weekend", że spakowałem się i pojechaliśmy, dlatego z normalnego planowego treningu wyszły nici.
Za to taka mini parodia treningu w hotelowej "siłowni".

Bieżnia spacer 4 km z prędkością 8 km/h , zaraz za tym, (pierwszy raz), rowerek tylko 10 minut, ustawiłem jakieś 100 WATT, bo nie wiedziałem co to w praktyce
znaczy, u starałem się utrzymać prędkość powyżej 30 km/h, po tym zaraz jeszcze 10 minut bieżni, też spacer z prędkością 8 km/h, potem 10 minut basen(miało być dłużej, ale wkurzali mnie turyści).


Dzisiaj:
Dalej wchodzenie po schodach, 70 pięter, czas 22 minuty (bardzo źle mi się wchodziło, chyba za dużo się na wpierdzielałem wcześniej)


Postanowienie:
Szybsza utrata masy(aktualnie nie ma żadnego spadku), przeszkadza badziewie.
Avatar użytkownika
OdZeraDoBohatera
 
Posty: 343
Dołączył(a): 29-12-2015, 22:42

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez Willi » 10-01-2016, 21:32

Na tak krótkich treningach to niestety spalisz dobre chęci, poczytaj kiedy to palisz oponkę, a nie zawartość "brzucha"
Avatar użytkownika
Willi
 
Posty: 1544
Dołączył(a): 19-08-2014, 20:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez OdZeraDoBohatera » 10-01-2016, 21:43

Willi napisał(a):Na tak krótkich treningach to niestety spalisz dobre chęci, poczytaj kiedy to palisz oponkę, a nie zawartość "brzucha"


Tak wiem, teraz przez pogodę zrezygnowałem z dłuższych biegów (dla mnie dłuższych), ale już jakaś wersja wiosny wraca, więc wracam do mojego treningu nazwijmy to "długodystansowego".

Uznałem, że lepsze to niż nic.
Avatar użytkownika
OdZeraDoBohatera
 
Posty: 343
Dołączył(a): 29-12-2015, 22:42

Re: [Dziennik Treningowy] OdZeraDoBohatera - Zaliczyć, Zapomnieć

Postprzez OdZeraDoBohatera » 11-01-2016, 22:46

Dziś podwójnie mi nie wyszło, rano o 6 pływanie nie wypaliło, o 21, tak samo, nie zdążyłem o 10- 15 minut.

Tak mnie naszło na pomyślenie ile to będzie mnie kosztować.

Przypominam to jednorazówka, więc sprzęt wysokiej klasy mnie nie interesuje.

1. Rower - 500 zł (od znajomego jakaś szosówka której nie używał) światełek nie liczę
2. Kask 200 zł (hehe, rower jednak był tani)
3. Butów nie liczę bo już miałem(niby do biegania)
4. Do biegania jakaś "kurtka" , czapka, rękawiczki, nie wiem dlaczego napaliłem się na spodnie (czy jak to nazwać) do roweru, i 200 zł padło
5. Kolejny z raczej dla mnie bez sensownych wydatków (ale lubię wykresy więc luz) to pulsometr 100 zł. nie ma bluetootha ale ma ANT+ jak moja komórka więc działa z endomondo i innymi. mam wykresy cel osiągnięty.
6. Wpłata na triathlon nie pamiętam chyba 180 albo więcej.
7. Kosztów basenów nie liczę bo i tak bym chodził (Taki przynajmniej był plan).

Czyli dotychczas 1200 zł wydane.

Zostają "tylko"
- Prawdziwe buty do biegania.nie wiem ile to w praktyce dobrze by było jak by było mniej niż 250 (nie znam się jeszcze)
- strój triathlonowy nie patrzyłem ale widziałem, że to więcej niż 200 zł
- hotel dla 3 + 2 osób 2 doby, (plan zmieścić się w 800 zł)
- dojazd 200 zł
- sprawa z pianką jeszcze nie określona jak to rozwiążę, nie znam cen wynajmu itd.

przyszły koszt 1450 + pianka.. hm..nie wygląda to dobrze..

razem w okolicach 2650 + pianka.. (tak wiem, niektórzy za więcej kupują rowery, ale ja na nim jeździć nie planuję w przyszłości ;) )
hm..dość drogi koszt jak na symboliczny zakład. No dobra mam nadzieję, że sumarycznie waga spadnie a zdrowie wzrośnie więc warto
Avatar użytkownika
OdZeraDoBohatera
 
Posty: 343
Dołączył(a): 29-12-2015, 22:42

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Następna strona

Powrót do Dzienniki triathlonowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości