kalendarz triathlon

Technika biegu - podstawy

W tym miejscu możesz podyskutować na tematy związane z bieganiem w triathlonie i generalnie treningiem biegowym.

Technika biegu - podstawy

Postprzez hadwao » 03-06-2016, 12:03

Jestem biegowym samoukiem i chyba moja technika jest do bani. Po sezonie zamierzam zająć się tematem na poważnie. Możecie polecić jakieś materiały strony/książki/kursy video, gdzie można kompleksowo ogarnąć podstawy biegania?
Chodzi mi o takie bieganie "na wynik" i na dystansach 10k i więcej, a nie dla emerytów ;-) Chciałbym zrozumieć podstawy techniki biegowej i móc sobie sam przeprowadzić videanalizy biegu etc. żeby wreszcie wyjść z tych kontuzji.

Ze swojej strony znam dwie "szkoły":
- POSE
- Chi Running

Warto w nie iść? POSE ma tyle zwolenników co przeciwników. Chi Running na tyle na ile zapoznałem się z tematem to po prostu zwykłe bieganie opakowane w marketingową otoczkę. Z grubsza zgadza się z powszechnie przyjętą techniką biegu - przynajmniej na tyle na ile się znam.

Ale może polecacie coś innego? Zaznaczę, że szukam czegoś do samodzielnej nauki - najlepiej jakiś kurs step-by-step z ćwiczeniami itp. dla osoby bez backgroundu biegowego.
hadwao

Re: Technika biegu - podstawy

Postprzez luk1976 » 03-06-2016, 12:16

W tym sezonie też mnie ten temat zainteresował i po 2 latach biegania z kadencja 160 zacząłem ją poprawiać i w tej chwili wynosi 170-172 jak dla mnie to duży skok ale do książkowej 180 to trochę brakuje. Czuje jednak poprawę w ekonomice biegu niższe tętno łatwiej tez utrzymać wyższą prędkość sle jeszcze trochę czasu musi upłynąć zanim przyjdą wnioski
luk1976

Postprzez kajet » 03-06-2016, 12:54

A co sądzisz, @hadwao, o zaleceniach Friela? O technice biegowej w Biblii trochę jest. Warto wchodzić w temat głębiej?
"People tend to break and don't want the pain anymore. He ([Sanders]) just seems to fucking enjoy it" - S. Kienle
https://enduhub.com/pl/kajet/
kajet

Postprzez hadwao » 03-06-2016, 13:03